مهاجرت

قاچاقی رفتن به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

بناهندگی به تعریف قانونی، قاچاقی رفتن به کانادا عمل اتباع غیر کانادایی، در ورود به کانادا بدون روادید قانونی دولت این کشور می باشد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. سیاست دولت کانادا در قبال مهاجرت قاچاقی به کانادا حفاظت از تمامیت مرزهای کانادا و امنیت کشور می باشد، پس در مورد افرادی که به طور قاچاقی به کانادا مهاجرت می کنند، سیاست های دقیق و سخت گیرانه مهاجرتی اعمال می شود، مثلا بر طبق سیستم مهاجرتی کانادا زمانی که کسی به طور قاچاقی از خارج وارد گذرگاه رسمی کشور می شود، فرد مذکور شناسایی، رهگیری و توسط پلیس دستگیر می شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که شما با روش مهاجرت قاچاقی به کانادا بتوانید در این کشور بمانید. اگر معلوم شود که شما نیازی به حفاظت دولت ندارید، پروسه دیپورت شما از کانادا شروع می شود. در این رابطه، وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها سابقه کار در زمینه مهاجرت و اقامت در کانادا، راحتترین و ساده ترین روش های مهاجرت قانونی را به شما ارائه می دهند. لازم به ذکر است که خدمات مهاجرتی از طریق پناهندگی در حیطه فعالیت این موسسه نمی باشد.

سیستم مهاجرت قاچاقی کانادا

در واقع سیستم مهاجرتی کانادا، پیشگام دنیا است و فرصت های زیادی برای افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند، ایجاد می کند. همه ساله، میلیون ها نفر از کل دنیا برای کار، تحصیل و بازدید موقتا به کانادا مسافرت می کنند. بعلاوه بیش از 300000 نفر تاکنون اقامت دائمیشان را از کانادا تحت 3 دسته مهاجرتی عمده (مهاجرت اقتصادی، تجدید دیدار با خانواده و ملاحظات بشر دوستانه) دریافت کرده اند اما این بدان معنا نیست که دولت کانادا پاسپورت رایگان به هر کسی می دهد. شما از هر نقطه خاصی از دنیا که به کانادا مهاجرت کنید، خواه از ایالات متحده باشد و یا خواه از مغولستان، فرآیند دقیق مهاجرتی در کانادا حاکم است.


برای اینکه بتوانید در کانادا بمانید، مراحل مهم متعددی وجود دارد که شما بایستی به طور موفقی در سیستم مهاجرتی کانادا بگذرانید. پس برای تضمین ادعای قانونی پناهندگی بر طبق قوانین کانادا، شما با فرآیند دقیق مهاجرتی شامل کنترل های امنیتی و پس زمینه ای مواجه می شوید. اگر پس از کنترل های امنیتی لازم مشخص شود شما نیازی به حفاظت دولت کانادا ندارید، از آن لحظه برگشت شما به کشور مبدا آغاز می شود.

شرایط پناهندگی در کانادا

زمانی که قصد دارید پناهندگی در کانادا را بدست آورید باید یک دلیل شفاف و منطقی ارائه دهید. در حقیقت شما باید ثابت کنید که نیازمند دریافت حمایت از جانب کشور دیگری هستید. فرد نیازمند به حمایت کسی است که در صورت بازگشت به میهن خود، مورد شکنجه، ظلم یا تنبیه شدید قرار خواهد گرفت و زندگی او به خطر خواهد افتاد. همچنین افرادی که از کشور خود بیرون رانده شده اند نیز قادر به درخواست پناهندگی در این کشور خواهند بود. دلیل اصلی این بیرون راندگی باید ترس از شکنجه یا بازداشت به دلیل داشتن مذهب، عقاید سیاسی، ملیت یا همکاری با گروه های اجتماعی خاص باشد.

روند ثبت درخواست پناهندگی کانادا

این امکان برای شما وجود خواهد داشت که از طریق IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) مراجعه کرده و فرم درخواست پناهندگی در این کشور را تکمیل کنید. اگر برای شما این امکان وجود ندارد، می توانید از طریق حضور در مرز برای درخواست پناهندگی خود اقدام کنید. پس از آن که درخواست شما در رابطه با پناهندگی در کانادا به ثبت برسد، شما باید خود را فورا به اداره IRCC برسانید. توجه داشته باشید که تنها تا ساعت 10 صبح فرصت دارید که خود را به این اداره معرفی کنید. در صورتی که تسلطی به زبان های فرانسوی یا انگلیسی ندارید، می توانید مترجم رسمی همراه خود داشته باشید. روند رسیدگی به درخواست شما حداقل 60 روز به طول خواهد انجامید.

سازمان های پشتیبان پناهندگان در کانادا

سازمان های مختلفی وجود دارد که از پناهندگان حمایت و پشتیبانی می کنند. این سازمان ها معمولا به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. این سازمان ها برای متقاضیانی که اخیرا وارد کانادا شده اند تا یک سال شرایط مناسبی از جمله خانه، پوشاک، تغذیه و غیره مهیا می سازند. شایان ذکر است که بعد از گذشت یک سال، متقاضیان باید شغل مناسب پیدا کرده باشند. آن ها باید درآمد کافی برای پرداخت هزینه های مختلف داشته باشند.

افرادی که می خواهند بعد از پناهندگی و تایید صلاحیت در کانادا مشغول به تحصیل شوند، می توانند دوره های پایه تحصیلی را تا مدرک دیپلم به طور رایگان سپری کنند. دوره های دانشگاهی در کشور کانادا رایگان نیست. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های معتبر کانادا می بایست توان پرداخت شهریه را داشته باشند.

پناهندگانی که می خواهند وارد کشور کانادا شوند به 3 بخش دسته بندی می شوند:

  1. Convention Refugee Abroad Class
  2. Country of Asylum Class
  3. Source country Class

قانون کلی در خصوص قاچاقی رفتن به کانادا

قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگی، مصوب قوانین، مقررات و شیوه های مربوط به مهاجرت ها به کانادا را بیان می کند. بنا به این تعریف، روش های قانونی بسیاری جهت مهاجرت به کانادا همانند بازدید، تحصیل، کار یا زندگی وجود دارد. در این میان روش قاچاقی رفتن به کانادا به دلیل نقض قوانین مهاجرتی کانادا، مورد تایید دولت این کشور نمی باشد و با ناقضان قوانین برخورد سنگینی صورت می گیرد. بر این اساس، قانون کانادا مهاجرت به کانادا را به 2 دسته مهاجرت قانونی و مهاجرت قاچاقی به کانادا تقسیم کرده است.

قانون کانادا، در صورت نقض این قانون به ماموران اداره خدمات مرزی کانادا (CBSA) اجازه بازداشت مقیم های دائمی و شهروندان خارجی را می دهد. در طی سال های 2006-2007، تقریبا 12600 نفری که در کانادا زندگی می کردند شامل 1900 مجرمی که این قانون را نقض کرده بودند و یا جزو مهاجرین غیرقانونی بودند، از این کشور اخراج شدند. کانادا جزو کشورهای امضا کننده کنوانسیون ملل متحد 1951 در رابطه با وضعیت پناهندگان است و در همین رابطه است که قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPA) در کانادا تصویب و اجرا شده است. بر طبق قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان، قاچاقی رفتن به کانادا نقش قوانین کیفری کانادا نیست، بلکه طبق همین قانون هر کسی که از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شود بایستی که بلادرنگ در نقطه مرزی چک شود.

اسکان پناهندگان در قاچاقی رفتن به کانادا

اسکان مجدد پناهندگان دارای سنت طولانی در این کشور می باشد و افرادی که به دلایل ترس از بازداشت، شکنجه یا مجازات اعدام در کشورشان درخواست پناهندگی در کانادا می دهند، درخواستشان پس از بررسی و تایید نهایی مورد قبول قرار گرفته و می توانند در کانادا با عنوان وضعیت حفاظت زندگی کنند. عمدتا پرونده ها با برچسب سیاسی مقبولیت بیشتری نسبت به کیس های اقتصادی یا مذهبی پیدا میکنند. علاوه بر فرصت های درخواست اقامت دائمی که در بالا ذکر شد، فرصت های مهاجرتی زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا همانند گردشگری، تحصیل و کار در کانادا وجود دارد که افراد از این طریق اقامت موقت کانادا را اخذ می کنند.

پاسخ ملی دولت به قاچاقی رفتن به کانادا

کانادا با وجود داشتن سیاست سازگار با مهاجرت، در مورد مهاجرت قاچاقی و افرادی که تمامیت مرزی این کشور را نقض می کنند، هیچ گونه مماشاتی ندارد. افرادی که به طور غیرقانونی از مرزها عبور کرده اند، پس از بازداشت و استماع سریع ادعاهایشان، در صورتی که معلوم شود نیازی به حفاظت ندارند، سریعا از مرزهای کانادا اخراج می شوند.

پاسخ ملی مبتنی بر 3 فعالیت کلیدی در مقابله با مهاجران قاچاقی به کانادا می باشد:

  • رهگیری و بازداشت این مهاجرین توسط پلیس کانادا
  • ارزیابی امنیت پس زمینه توسط CBSA
  • ارزیابی صلاحیت توسط CBSA یا اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا

در همین راستا، دولت کانادا در سال جاری، بالغ بر 173.2$ میلیون (دلار کانادا) جهت مدیریت مهاجرت قاچاقی برای تضمین امنیت مرزی و تسریع فرایند رسیدگی به پرونده های پناهندگی هزینه کرده است.

پاسخ ملی دولت به مهاجرت قاچاقی به کانادا

راه های قانونی برای رفتن به کانادا

در بین کشورهای مختلف جهان، خیلی ها کانادا را به عنوان مقصد درجه یک خودشان انتخاب می کنند.  چرا که کانادا از یک اقتصاد درآمد بالا برخوردار است و به همین دلیل نیز تعادل کار- زندگی در این کشور و استاندارد زندگی در آن بسیار بالاست. گذشته از این کانادا از نظر اجتماعی و سیاسی نیز یک کشور با ثباتی محسوب می شود. از طرف دیگر کانادایی ها ملت تحصیلکرده و باسوادی هستند و به همین دلیل نیز آنها به علم و تکنولوژی اهمیت بالایی قایل هستند. به همین دلیل نیز نظام آموزش عالی کانادا جزء 5 نظام آموزشی برتر دنیاست و برخی از بهترین دانشگاه های جهان را می توان در این کشور یافت.

به ین ترتیب برای رفتن به کانادا می توان از روش های متنوعی بهره گرفت که انتخاب هر یک از این روش ها نیز به شرایط خود متقاضیان بستگی دارد:

راه های قانونی برای رفتن به کانادا

رد درخواست پناهندگی در کانادا

یکی از پاسخ های احتمالی که با آن روبرو خواهید شد، پاسخ منفی به درخواست پناهندگی است. شما در این صورت می توانید از وکلای قانونی استفاده کرده تا در پرونده شما دخالت کنند، همچنین می توانید از سازمان ها و نهادهایی که فعالیت های بشر دوستانه دارند درخواست کمک کند. تنها 15 روز فرصت قانونی خواهید داشت تا نسبت به حکم وارد شده اعتراض نهایی خود را به ثبت رسانید. در غیر این صورت شما رد درخواست خود برای پناهندگی در کانادا را پذیرفته اید و باید خاک این کشور را ترک کنید.

تلاش برای قاچاقی رفتن به کانادا از مبادی غیرقانونی، هیچ ضمانتی برای اقامتتان در کانادا نمی کند. کارشناسان زبده و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه چندین ساله در زمینه اخذ موفق ویزای کانادا، آماده ارائه خدمات در حوزه کار و تحصیل در کانادا به شما عزیزان می باشند.

سوالات پرتکرار درباب قاچاقی رفتن به کانادا

افرادی که تمایل به مهاجرت غیرقانونی به کانادا دارند با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • فرآیند ادعای پناهندگی در کانادا چگونه است؟ تضمین ادعای قانونی پناهندگی بر طبق قوانین کانادا، شما با فرآیند دقیق مهاجرتی شامل کنترل های امنیتی و پس زمینه ای مواجه می شوید. پس از کنترل های امنیتی شما نیازی به حفاظت دولت کانادا ندارید، از آن لحظه برگشت شما به کشور مبدا آغاز می شود.
  • پاسخ ملی دولت به مهاجرت قاچاقی به کانادا چیست؟ پاسخ ملی مبتنی بر 3 فعالیت کلیدی در مقابله با مهاجران قاچاقی به کانادا می باشد: رهگیری و بازداشت این مهاجرین توسط پلیس کانادا، ارزیابی امنیت پس زمینه توسط CBSA، ارزیابی صلاحیت توسط CBSA یا اداره مهاجرت.
5/5 - (5 امتیاز)

18 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به کانادا

  1. امیر گفت:

    با درود
    من در ایران زندگی می کنم و امکان مهاجرت به هیچ یک از روش های بالا برایم ممکن نیست.
    برای مهاجرت غیر قانونی حتی اگر بازداشت هم بشم مشکلی ندارم. فقط بفرمایید چطور وارد خاک کانادا و هرکدام از ایالت ها بشم؟
    تمامی هزینه ها را هم پرداخت می کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم از این طریق وارد کانادا بشید و در این رابطه خدماتی هم ارائه نمی کنیم

  2. حسین شاه محمدی گفت:

    سلام و درود
    من فارغ‌التحصیل کارشناسی کشاورزی هستم و همچنین بیماری هموفیلی هم دارم(بیماران خاص) و تو اینجا با شرایط سخت دارویی و عدم امکانات لازم برای بیماری
    می باشم و مشکل کار هم دارم،با چه شرایطی می تونم به کانادا مهاجرت کنم؟راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بهتر هست از طریق کارشناسی ارشد اقدام کنید و بعد از اون برای کار توی این کشور اقدام کنید.
      فقط در نظر داشته باشید در صورتی که بیماری شما هزینه های سنگین بیمه ای به همراه داشته باشه، با ورود شما به این کشور مخالفت خواهد شد.

  3. ساحل گفت:

    سلام من در سوید زندگی می‌کنم و دبیرستان را خلاص کردم آیا امکانش است بتوانم کانادا سفر کنم برای کار و چقدر هزینه آش میشه با سلام . تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کانادا برای کار دارای سیستم امتیاز بندی هست. با توجه به این که مدرک دانشگاهی ندارید، محدودیت های زیادی برای شما وجود داره. بهتر هست از برنامه های استانی کانادا استفاده کنید و مشاغل با NOC در سطوح سوم و چهارم رو انتخاب کنید.

  4. مرتضی گفت:

    سلام.
    من در کشور سوئد زندگی میکنم و سیاسی قبول شدم و پاسپورت هم دارم (نه پاسپورت سوئدی )
    من و یک دختر علاقمند هم شدیم و اون ساکن کانادا هست !
    اون چند سال از من بزرگ‌تر هست امکان اینکه با هم نامزد بشیم و منو ببره پیش خودش ،هست ؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این امکان وجود داره اما اول باید ثابت بشه که روابط میان شما کاملا عاشقانه بوده و با توجه به امتیاز این خانم برای در اختیار داشتن اقامت کانادا نیست.
      طبیعتا با توجه به شرایط اقامت شما، دید منفی به پروندتون وجود خواهد داشت پس باید تلاش کنید تا به بهترین شکل پرونده خودتون رو تنظیم کنید

  5. آرمان گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
    من در افغانستان زندگی می کنم میخواهم برای تحصیل به کانادا بروم بعد از این که تحصیل خود را در آنجا تمام کنم میتوانم اقامت آن کشور را بگیرم
    و تمام هزینه ها که از طرف شرکت شما مصرف می شود چقدر است تا به کنادا و دانشگاه
    تشکر از جواب شم

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا باید بررسی بشه که شرایطتون برای پذیرش و ویزای کانادا مناسب هست یا خیر
      بعد در مورد هزینه ها با شما صحبت خواهیم کرد

  6. نانی جوادی گفت:

    سلام من سال ۹۴ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم. مدرک تحصیلی من فوق لیسانس هست و از دانشگاه دولتی مدرک گرفتم. زبان انگلیسی من در حد پایه هست، آیا میتونم برای رفتن به مونترال کانادا اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و احترام
      اگر منظورتون مهاجرت قاچاقی هست خیر به هیچ عنوان توصیه نمیشه
      اما در رابطه با تحصیل نیاز به اطلاعات بیشتر ی از شما دارم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. مهدی حسینی گفت:

    با سلام واحترام.. من یک مهاجر افغانستاني هستم با خانواده زندگی میکنم، داخل ایران زندگی میکنم.کارت آمايش یا همون کارت اقامتی دارم. به علت مشکل مالی از تحصیل باز ماندم و به کار مشغول شدم.و جوشکار Co2هستم. اما به علت مشکلات که داخل ایران داریم در شرکت ها یا کارخانه های بزرگ به ما کار نميدن و زخم زبان ها میزنن و جایی هم که به ما کار ميدن پول ما رو نميدن. بسیار زندگی برايه ما افغانستاني ها سخت است. و یک خواهشی از شماداشتم اگر راهی هست که بتوانم خودم یا خانواده ام به اروپا یا کانادا مهاجرت یا اسکان مجدد کنیم به من کمک کنید بسیار دلم خون است خواهشن کمکم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز ما متاسفانه برای مهاجرت قاچاقی یا حتی پناهندگی اقدام نداریم

  8. محمدالله گفت:

    سلام علیکم میخواستم یه عرضی خدمتتون بگوییم من شخص افغانی هستم درایران زندگی میکنم ۳۰سالمه زنوبچه دارم نمیتونم بااین درامدی که توایران دارم حتی شکممونوسیرکنیم باید چکارکنم که بتونم مهاجرت کنم کانادا ممنون ازراهنمایتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      موسسه سفیران برای روش های پناهندگی و قاچاق به هیچ عنوان خدماتی ارائه نمیده

  9. جاوید گفت:

    میخواهم به کانادا مهاجرت نمایم در ین قسمت همراه من همکاری نماید

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاع از راه های قانونی مهاجرت به کانادا مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید یا برای بررسی رزومه خود با شماره های موسسه ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *