ویزای کاری

موسسات کاریابی در مالزی

موسسات کاریابی در مالزی

موسسات کاریابی در مالزی در سال های اخیر فرصت­ های مناسبی را در اختیار متقاضیانی قرار می­دهند که به دنبال کار در این کشور می­باشند و این موسسات به افراد فرصت مناسب را می­دهند تا کار مورد نظر خود را متناسب با رشته تحصیلی و حرفه خود پیدا نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد شرایط کار در مالزی، موسسات کاریابی در این کشور به متقاضیان می ­باشد.

توضیحات مختصری در خصوص کشور مالزی در جدول ذیل بیان شده است:

توضیحاتی در خصوص کشور مالزیشرح
محل جفرافیاییواقع در جنوب شرقی قاره آسیا
همسایگانکشورهای تایلند و سنگاپور
پایتختشهر کوالالامپور
زبان رسمیمالزی، زبان مالایی و زبان انگلیسی
ایالاتمتشکل از 14 ایالت
آب و هوابه دلیل نزدیکی به خط استوا، مرطوب و معتدل

وظایف موسسات کاریابی در مالزی

موسسات کاریابی در مالزی قادر خواهند بود به افرادی که در جستجوی کار می­ باشند را برای نوشتن رزومه راهنمایی نمایند. به عنوان نمونه یک رزومه خوب باید موارد زیر را داشته باشد:

  • تجربیات شغلی
  • مدرک تحصیلی و آموزشی شخص متقاضی شغل و شرایط کاری

بهتر است در رزومه خود اعلام نمایید که برای جستجوی این فرصت کاری به اندازه کافی تلاش کرده ­اید و توانایی­ های خود را در این عرصه، اثبات نمایید. همچنین موسسات کاریابی به متقاضیان کمک می نماید تا شغل مورد نظر را آسان تر پیدا نمایند. علاوه بر این نوشتن شماره تلفن یا ایمیل در رزومه باعث افزایش فرصت متقاضی برای تصاحب کار می­شود. نوشتن مهارت­ ها، تخصص­ ها و توانایی ­های خاص متقاضی، نقش مهمی در یافتن فرصت­ های کاری دارد و اکثر شرکت­ ها به دنبال اشخاص با استعداد، علاقه مند و پر تحرک می باشند.

اخذ ویزای کار کشور مالزی در 2021

متقاضیان بعد از پیدا شدن شغل مناسب در سال 2021 می­ بایست درخواست خود را آماده نمایند و رزومه آنها باید مطابق با نیازهای بازار کار در این کشور باشد، همچنین توصیه می­گردد برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی می­ بایست در رفتار خود بخوبی عمل نمایید. دولت مالزی، اجازه کار در حین تحصیل در این کشور را به دانشجویان نمی­دهد و علاوه برا این همراهان متقاضیان نیز با ویزای تحصیلی، امکان جستجوی کار را ندارند و اولویت با افرادی است که دارای سوابق کاری می­باشند.

برای ورود به خاک کشور مالزی برای کار باید ویزای کار این کشور را اخذ نمایید که بعد از دریافت اقامت این کشور از طریق کار قادر خواهید بود برای اخذ تابعیت یا شهروندی کشور مالزی اقدام نمایید. متقاضیان برای کار در کشور مالزی احتیاج به یک پیشنهاد کاری یا job offer دارند تا دعوت نامه کاری از شرکت ­ها یا کارخانه های مالزی برای آنها ارسال شود و مدت زمان این ویزا 2 سال است و قابل تمدید می ­باشد.

وظایف موسسات کاریابی در مالزی

شرایط کار در کشور مالزی

سیاست دولت این کشور اعطای فرصت­ های شغلی به نیروی کار محلی می­ باشد، بنابراین کشور مالزی در تلاس است تا نیروی خارجی سهم زیادی در افزایش تولید ملی نداشته باشد، اما این کشور احتیاج به نیروی کار خارجی را نمی­تواند نا دیده بگیرد. درخواست زیاد برای نیروی کار ارزان در این کشور، سبب شده تا اکثر متقاضیان کار از کشورهای چین، جنوب شرقی آسیا و شبه ‏جزیره ‏هند به دنبال ورود به بازار کار کشور مالزی باشند. تنوع نژادی در فعالیت‌های خدماتی به دلیل ارتباط مستقیم با زبان و فرهنگ سبب شده که قسمت زیادی از بازار کار به نیروهای کار با همان نژاد تعلق بگیرد.

به همین دلیل نیروی کار ایرانی با بازار کاری مواجه می­باشد که سرشار از متقاضیان چینی، هندی و مالایی می­ باشد. علاوه بر این برای قسمتی از فرصت‏ های شغلی علاوه بر زبان انگلیسی، افراد می ­بایست توانایی صحبت به زبان چینی و مالایی‌ برای ارتباط با شهروندان کشور مالزی را داشته باشند. پیدا کردن کار در این کشور غیرممکن نمی­باشد اما چندان آسان هم نیست و برای بالا بردن شانس خود در یافتن کار مناسب در این کشور می­بایست در مسیر درست گام بردارید.

دلایل عدم موفقیت در یافتن کار در مالزی

در ادامه مقاله موسسات کاریابی در مالزی به عدم موفقیت در پیدا کردن کار برای متقاضیان در کشور مالزی خواهیم پرداخت که به شرح زیر می­ باشد:

  • ارسال یک رزومه عمومی
  • عدم تجربه کافی
  • در مصاحبه بر علیه کارفرمای قبلی صحبت کردن
  • دیر کردن در زمان مصاحبه
  • بیش از حد معمول تجربه کاری داشتن
  • نداشتن فرهنگ مناسب طبق قوانین شرکت ­ها

بررسی موسسات کاریابی در کشور مالزی

برای پیدا کردن شغل و کار مناسب، متقاضیان می ­توانند از موسسات کاریابی کمک اخذ نمایند، برخی از موسسات کاریابی در مالزی به شرح زیر می­ باشند:

  • شرکت­ هایی که با کمبود کارگران ماهر مواجه می­ باشند.
  • قسمت­ هایی که در حال توسعه می­ باشند، مانند صنایع تولید و خدمات
  • صنایع اصلی در مالزی
  • شرکت­ های معروف و بزرگ نظیر Maxis ،Axiata ،PBBank ،Maybank

از بهترین سایت­ های کاریابی در این کشور می­توان به سایت­ های زیر اشاره نمود:

  • jobstreet.com
  • careerjet.com
  • GRADMalaysia.com

اگر متقاضیان خواستار اطلاعات کافی از موسسات کاریابی در مالزی و مهاجرت به مالزی یا ویزای کاری مالزی می­ باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می­ توانند شما را در این امر یاری دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *