ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در ایرلند

نوآفرینی در ایرلند

نوآفرینی در ایرلند هم علاقمندان خاص خودش را دارد؛ منتهی توجه شود ایرلند شمالی و جنوبی تفاوت هایی دارند که باید پیش از اقدام بررسی گردند. ایرلند شمالی در خصوص قوانین نوآفرینی، ثبت شرکت، کار و غیره تابع بریتانیا می باشد. چرا که ایرلند شمالی در کنار اسکاتلند، ولز و انگلیس جزو کشورهای بریتانیایی به حساب می آید اما ایرلند جنوبی یا همان جمهوری ایرلند اینگونه نیست. چون قوانین ایرلند جنوبی متفاوت تر است در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده تلاش شده تا به نوآفرینی در ایرلند جنوبی پرداخته شود. اتباع غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می توانند کسب و کاری در ایرلند ایجاد کنند اما برای انجام این کار به مجوز نیاز دارند و زمان فعلی پردازش ویزای استارت آپ بین 12 تا 16 ماه است. در ادامه به سوالات ذیل نیز پاسخ داده می شود:

  • قوانین سال 2022 در خصوص نوآفرینی در ایرلند کدام اند؟
  • بهترین نوع ثبت شرکت برای نوآفرینی در ایرلند چیست؟

اتباع غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می توانند کسب و کاری در ایرلند ایجاد کنند اما برای انجام این کار به مجوز نیاز دارند. دو طرح جدید برای سرمایه گذاران و کارآفرینان غیر منطقه اقتصادی اروپا در 16 آوریل 2012 راه اندازی شد که به این معنی است که اکنون چند راه وجود دارد که اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا می توانند در ایرلند سرمایه گذاری یا کسب و کار راه اندازی کنند.

طرح تجاری برای نوآفرینی در ایرلند

شاید بتوان اولین گام به منظور مهاجرت به ایرلند از طریق نوآفرینی را تهیه طرح تجاری (business plan) دانست. تردید وجود ندارد که هیچ دو کلمه ای در واژگان یک کارآفرین به اندازه این دو مورد نگرانی ایجاد نکند: برنامه ریزی تجاری. طرح کسب و کار اغلب به عنوان سندی توصیف می شود که مجموعه ای از اهداف تجاری، دلایل دست یافتنی بودن آنها و برنامه دستیابی به آن اهداف را مشخص می کند. همچنین می تواند به عنوان طرح کلی ایده کسب و کار شما در ایرلند، اهداف شما (یا آنچه می خواهید با کسب و کار به دست آورید) و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به این اهداف درک شود. یک طرح تجاری خوب در سال 2022 طرحی است که به عنوان یک راهنما یا نقطه مرجع در طول عمر کسب و کار شما عمل کند.

طرح تجاری برنامه نوآفرینی در ایرلند می تواند و باید تکامل یابد یا شاید به طور کامل تغییر کند، و برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. اگر واقعاً می خواهید در تجارت موفق شوید، برنامه ریزی باید بخشی از هر کاری باشد که انجام می دهید و هرگز متوقف نمی شود. چه یک پیمانکار مستقل باشید، چه یک تجارت خانگی و غیره، می خواهید مطمئن شوید که طرح شما نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند. این شامل درک بازار شما، داشتن دید روشنی از نیازهای جامعه ایرلند، بودجه و جریان نقدی شما و فهرستی از مفروضات اساسی در مورد اینکه کسب و کار شما در حال حاضر کجاست و به کجا می‌خواهید برود، می‌شود. این طرح در ایرلند ممکن است شامل ایجاد یک وب سایت حرفه ای و راه اندازی یک وبلاگ باشد.

طرح تجاری برای نوآفرینی در ایرلند

ثبت شرکت و نوآفرینی در ایرلند

برای شروع فرآیند به وب سایت اداره ثبت شرکت ها (CRO) مراجعه کنید؛ CRO مسئولیت ادغام شرکت های جدید و همچنین ثبت نام تجاری، مشارکت محدود و شرکت های خارجی در جمهوری ایرلند را بر عهده دارد. اما قبل از مراجعه باید بدانید الزاماتی که از قبل باید آماده کرده باشید مطابق قوانین ایرلند کدام اند؟ ابتدائا باید توجه داشته باشید که می توانید برای STEP درخواست دهید در صورتی که دارای شرایط ذیل باشید:

  • فردی بدون سابقه کیفری باشید.
  • در هیچ حوزه قضایی به ارتکاب جرایم کیفری محکوم نشده باشند.
  • بودجه مورد نیاز 50000€ (یورو) را در دسترس داشته باشید.
  • یک پیشنهاد تجاری نوآورانه داشته باشید.

در صورت داشتن این شرایط توجه کنید که دو مرحله اصلی پیش روی شما وجود دارد:

  • پرداخت هزینه ها، ارائه طرح تجاری و تاییدیه گرفتن آن
  • ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها در ایرلند

پس از ثبت شرکت در ایرلند (شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و غیره) فرد باید اقدامات دیگری مثل استخدام فرد ایرلندی، پرداخت بیمه، پرداخت مالیات و غیره را مورد توجه قرار دهد. شما موظف هستید که از طریق اداره مالیات محلی خود به کمیسیون های درآمد از راه اندازی کسب و کار خود اطلاع دهید و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت کسب و کار خود را برای مالیات های مربوطه در اختیار آنها قرار دهید. بسته به ساختار قانونی که برای کسب و کار خود تصمیم گرفته اید، باید فرم های مختلفی را تکمیل کنید. نرخ مالیات غالب نوآفرینان در ایرلند به شرح ذیل است:

نرخ مالیات غالب نوآفرینان در ایرلند

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایرلند

همان طور که پیش تر گفته شد نوآفرینی در ایرلند مستلزم ثبت شرکت و ایجاد یک شخصیت حقوقی است. یکی از محبوب ترین انواع شخصیت های حقوقی در ایرلند بین نوآفرینان شرکت با مسئولیت محدود می باشد. شرکت محدود (LTD) گاهی اوقات “یک شرکت خصوصی محدود شده توسط سهام” نامیده می شود. این یکی از رایج ترین انواع ساختار تجاری در ایرلند است. یک شرکت محدود از مسئولیت محدود سود می برد، به این معنی که مدیران/ سهامداران عموماً فقط در قبال مبلغی که در تجارت سرمایه گذاری کرده اند مسئول هستند. در نهایت پیشنهاد می شود با کار در ایرلند فرد ابتدائا قوانین حوزه نوآفرینی و نیازهای جامعه ایرلند را بهتر بشناسد. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نوآفرینی در ایرلند تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *