ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در اندونزی

رشته پزشکی در اندونزی

دانشجویان بین المللی زیادی در سال های گذشته قصد تحصیل در کشور اندونزی و مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته اند. نظام آموزشی رو به پیشرفت و تحصیل مقرون به صرفه بر متقاضیان اندونزی افزوده است. رشته پزشکی در اندونزی متقاضیان خاص خود را دارد؛ در این مقاله که به قلم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی تمام جوانب مهاجرت تحصیلی به این کشور پرداخته می شود. کشور اندونزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و با بیش از 300 گویش محلی از یکی از سریع ترین اقتصادهای رو به رشد جهان برخوردار است. این کشور بیش از 1000 دانشگاه خصوصی در خود جای داده است و البته 30 دانشگاه دولتی مطرح در سطح بین المللی دارد که از نظر امکانات آموزشی شرایط مطلوبی دارند.

شرایط رشته پزشکی در اندونزی

تسلط به زبان انگلیسی درصد بسیار خوب برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اندونزی جهت ورود به پزشکی اهمیت زیادی دارد. ورود به رشته پزشکی در کشور اندونزی مستلزم کسب نمره قابل قبول در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است. مجموعه ای از مدارک برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی اندونزی از متقاضیان دریافت خواهد شد:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • مدارک مربوط به رعایت الزامات زبانی
  • ارائه پاسپورت معتبر و گواهی تولد با کپی
  • ارائه مدارک تحصیلی دوره متوسطه دیپلم
  • ارائه رزومه تحصیلی و ترجمه زبان انگلیسی
  • دو عکس پاسپورتی با زمینه سفید

اعتبار و ارزش دانشگاه های اندونزی به اندازه ای بالا است که در وزارت علوم ایران مورد قبول واقع می شود و در سطح بین المللی جایگاه بالایی دارد. به یاد داشته باشید که اگر متقاضی تحصیل پزشکی در اندونزی هستید میزان علاقه و سطح سواد شما مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ ارائه مدرک آکادمیک آیلتس با نمره 6.5 یا نمره 7 در جهت اثبات میزان تسلط به زبان انگلیسی الزامی می باشد.

اطلاعات بیشتر: رشته جراحی پلاستیک در اندونزی

دانشگاه های برتر پزشکی در اندونزی

کشور اندونزی دارای ده ها دانشگاه برتر و معتبر در سطح بین المللی می باشد که بسیاری از آن ها رشته پزشکی را ارائه می کنند؛ اما وقتی زمان انتخاب دانشگاه مورد نظر می رسد متقاضیان به دنبال بهترین گزینه موجود خواهند بود:

اسامی دانشگاه هاشرح
(Medicine Faculty of Sebelas Maret University (Surakartaارائه بورسیه تحصیلی در این دانشگاه که یکی از بهترین مراکز آموزش عالی در کشور اندونزی محسوب می شود برای دانشجویان واجد شرایط ممکن است. این دانشگاه از سال 2010 میلادی رتبه A داشت و دستاوردهای علمی و آموزشی بسیار خوبی کسب کرده است.
(Medicine faculty of Andalas University a.k.a UNAND (Padangاین مرکز قدیمی ترین دانشگاه خارج از جزیره جاوا در کشور اندونزی می باشد که در هر ترم تحصیلی حدوداً 7000$ (دلار آمریکا) شهریه از دانشجویان دریافت می کند.
(Medical University Of Padajaran A.K.A Unpad (Bandungاین دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی خصوصی در کشور اندونزی محسوب می شود و جالب است که هزینه تحصیل رایگان و نیمه رایگان دارد.
(Medicine faculty of Diponegoro University a.k.a UNDIP (Semarangاین دانشگاه که در سمیرنگ جاوه مرکزی قرار گرفته است محبوبیت زیادی از گذشته تا امروز به دست آورده است؛ مردم اندونزی فارغ التحصیلان این دانشگاه را بسیار موفق ارزیابی می کنند.

در لیست زیر چند مورد از دیگر دانشگاه های مطرح و معروف پزشکی در کشور اندونزی را برای عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  • Medicine Faculty Of Hasanuddin University Makassar
  • Medicine Faculty of Sriwijaya University UNSRI Palembang
  • (Medicine Faculty of Indonesia University a.k.a UI (Jakarta
  • (Medicine Faculty of Gajah Mada University UGM (Yogyakarta

دانشگاه های برتر پزشکی در اندونزی

هزینه تحصیل پزشکی در اندونزی

نکته قابل توجه برای متقاضیان تحصیل پزشکی در اندونزی این است که شهریه برای دوره لیسانس براساس توانایی مالی دانشجو اخذ می شود؛ این سیستم مالی به اختصار BOP-B نامیده می شود که به معنی شهریه عملیات آکادمیک عادلانه می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان ایالتی از سال 2013 میلادی و با نظر به یارانه های جدید ارائه شده توسط دولت ملزم به پرداخت هزینه پذیرش نخواهند بود.

بعضی از دانشگاه های اندونزی مانند مرکز آموزش عالی “UI” به صورت شهریه آکادمی یکپارچه عمل می کند و از دانشجویان برای هر دوره تحصیلی یک شهریه یکپارچه آکادمیک دریافت می کند. لازم به ذکر است در سیستم شهریه آکادمیک ثابت شهریه بر مبنای تعداد واحدهای تحصیلی دانشجویان در هر ترم دریافت نمی شود و به صورت ثابت در طول تحصیل خواهد بود. در دانشگاه های اندونزی با پرداخت 8600$ (دلار آمریکا) برای هر سال تحصیلی می توانید از هزینه شهریه تحصیل تا هزینه اقامت و تهیه کتب درسی در دانشگاه پرداخت کنید.

کاهش هزینه تحصیل پزشکی در اندونزی

بر خلاف تحصیل در آلمان، اتریش، نروژ و فرانسه، اندونزی نظام تحصیلی رایگان دارد در نتیجه تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان رشته پزشکی برای تحصیل در اندونزی حتی در دانشگاه های دولتی باید شهریه پرداخت نمایند. منتهی راهی وجود دارد که می توان تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه های اندونزی را پرداخت نکرد. به عبارت دقیق تر دانشجویان ممتازی که نمرات بالا اخذ نمایند و رزومه خوبی داشته باشند می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. البته اخذ بورسیه تحصیلی در اندونزی برخلاف آمریکا و کانادا، واقعا دشوار است اما برخی از این بورسیه ها حتی ممکن است علاوه بر پرداخت تمامی شهریه، بخشی از هزینه های زندگی فرد در اندونزی را نیز تامین نماید.

البته ذکر این نکته ضروری است که علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اندونزی ابتدائا باید 1 سال در دوره های پیش پزشکی شرکت کنند و شهریه کالج را به طور کامل پرداخت نمایند. سپس در آزمون شرکت می کنند و معمولا در صورت اخذ نتایج مطلوب در دانشگاه از ترم 2 به بعد می توانند مشمول اخذ بورسیه تحصیلی شوند. هرچند پیشنهاد می شود کسانی که در پی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند اما می خواهند هزینه کمی پرداخت نمایند کشور ترکیه را انتخاب کنند. چرا که اخذ بورسیه تحصیلی از اندونزی قطعی نیست و نمی توان با اطمینان راجع به آن پیش بینی کرد در حالی که در ترکیه شهریه برخی از دانشگاه ها بسیار پایین است سالی 500$ (دلار آمریکا) می باشد. البته در اندونزی فرصت های شغلی بیشتری نسبت به ترکیه وجود دارد که نمودار زیر به خوبی بیان گر آن است:

مقایسه نرخ بیکاری در اندونزی و ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و راه های مهاجرت به اندونزی یا هزینه زندگی در اندونزی می توانید با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *