ویترین

افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از صورتجلسات شرکتهای مسئولیت محدود، صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد. این صورتجلسه معمولا در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکتهای با مسئولیت محدود و بر روی سربرگ شخصیت حقوقی آن شرکتها تهیه می شود. بر طبق ضوابط قانونی، این صورتجلسه بایستی نهایتا در 3 نسخه تهیه شده و فقط یک نسخه تکمیلی به اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد. اما علاوه بر صورتجلسه ارسال یکسری مدارک مثل کپی مدارک شناسائی، گواهی تقویم سرمایه و نیز هزینه ثبت به اداره ثبت شرکتها امری ضروری قلمداد می شود. هموطنان گرامی برای ثبت شرکت دلخواه خود در هر نقطه از کشور و یا همچنین اطلاع از ضوابط ثبت هر شرکت تجاری می توانند با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

دلایل افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از تغییرات مهمی که ممکن است در شرکتهای با مسئولیت محدود روی دهد، افزایش سرمایه آن شرکت با ورود شریک جدید می باشد. در واقع شرکتهای تجاری با چند هدف به دنبال افزایش سطح سرمایه خود هستند. دلیل اول این است که شرکت ها برای توسعه فعالیت حرفه ای خود نیازمند این افزایش سرمایه هستند. دلیل دیگر برای این کار نیز پیشی گرفتن از رقبای اقتصادی در عرصه های مالی و بازرگانی است. از دلایل دیگر برای این امر می توان به بهبود و ارتقاء ساختارهای مالی شرکت اشاره نمود. پس با این حساب افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید تغییری است که انعکاس آن را می توان در صورتجلسه افزایش سرمایه این شرکتها مشاهده کرد. فلذا از اهم شرایط در تنظیم صورتجلسه این افزایش سرمایه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

مدارک افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

تشکیل مجمع عمومی فوق العاده اولین گام برای اعمال افزایش سرمایه با ورود شریک جدید می باشد. طبق قانون، شرکاء برای ثبت رسمی افزایش سرمایه مورد نظر ملزمند تا مدارک زیر را در اسرع وقت و پس از تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود تهیه و به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند:

  • صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود
  • کپی مدارک شناسائی (کارت ملی+ شناسنامه) شرکاء
  • گواهی تقویم و تسلیم آورده غیرنقدی
  • رسید تاییدیه پذیرش آنلاین
  • رسید هزینه ثبت

مدارک افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

مفاد صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

در مطالب گذشته عنوان شد که تصمیم گیری در خصوص برخی از تغییرات در شرکت های با مسئولیت محدود بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. یکی از این موضوعاتی که در حیطه کاری این مجمع قرار دارد، افزایش سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود می باشد که برای این تغییر نیز تنظیم صورتجلسه از اوجب واجبات شرکاء حاضر در این جلسه محسوب می شود. معمولا نیز صورت جلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود شامل مفادی از جمله اسم شرکت، شماره ثبت، شناسه ملی، زمان برگزاری جلسه، اسامی شرکا و سهم الشرکه مربوط به آنها، تصمیمات در خصوص افزایش سرمایه با ذکر مشخصات شرکای جدید و مقدار سرمایه/ آورده آنها و نیز امضای کلیه شرکا می باشد.

شرایط تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید

اصولا تصمیم گیری در باب افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود توسط مجمع عمومی فوق العاده اتخاذ می شود. از همین رو تنظیم صورتجلسه ای برای این افزایش سرمایه و ارسال آن برای ثبت رسمی به اداره ثبت شرکت ها امری ضروری تلقی می شود. در همین راستا نیز نکاتی درباب هم جلسه مجمع عمومی فوق العاده و هم نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود وجود دارد. شرکاء در تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده بایستی به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند:

نکات تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده

در حقیقت اگر جلسه مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت اعضاء (یعنی بیش از 12 نفر شریک) تشکیل شود، چاپ آگهی دعوت توسط اعضای هیئت مدیره آن شرکت امری الزام آور است. همچنین در اینگونه جلسات انتخاب افرادی به عنوان مدیر جلسه، معاون و منشی جلسه نیز ضرورت دارد. اما علاوه بر نکات فوق همچنین یکسری نکات مهم درباب تنظیم خود صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود وجود دارد که از قرار ذیل می باشد:

نکات مهم درباره تنظیم خود صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود
نکته اولصورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود حتما روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم می گردد
نکته دومبرای تنظیم کامل این صورتجلسه امضاء کلیه شرکاء و مهر شرکت (شخصیت حقوقی) الزامی است
نکته سومقید مشخصات کامل شرکا و میزان سهم الشرکه آنها در صورتجلسه مذکور امری ضروری است
نکته چهارمارسال صورتجلسه مذکور به اداره ثبت شرکتها جهت ثبت تغییرات توسط یکی از شرکاء و یا وکیل قانونی شرکت لازم الاجراست

ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

پس از تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود، ضروری است که این صورتجلسه در بازه زمانی مقرر به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اما پیش از ارسال صورتجلسه به اداره ثبت شرکت نکاتی مهم وجود دارد که بایستی مدنظر شرکاء قرار گیرد. نکات مذکور در آماده سازی و ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود عبارتند از:

آماده سازی و ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای با مسئولیت محدود

اما همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، پیش از ارسال اصل این صورتجلسه، شرکا بایستی در فکر اخذ تاییدیه پذیرش آنلاین باشند و این کار فقط از طریق درج محتوای صورتجلسه مذبور و نیز مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی در وب سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری (www.irsherkat.ssaa.ir) امکانپذیر است. ثبت شرکت در تهران و شهرهای دیگر ایران کار تخصصی و حقوقی است که در حیطه وظایف وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار دارد. متقاضیان برای ثبت شرکت با حداقل هزینه و در سریعترین زمان ممکن می توانند با این موسسه در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *