ویترین

صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی با هدف افزایش سطح سرمایه در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می گردد. دلیل تنظیم این صورتجلسه نیز رسمیت دادن به تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکاء و نیز عملیاتی کردن این تصمیم مطابق قانون می باشد. فلذا متولی ثبت صورتجلسه مذکور نیز اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری می باشد. اما آنچه که در تنظیم این صورتجلسه باید بدان توجه کرد را می توان به دو بخش شرایط تنظیم خود صورتجلسه و شرایط تشکیل جلسه مجمع دسته بندی کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن بررسی کامل شرایط تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکتهای تضامنی و تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در این مقاله، همچنین آماده پاسخ دهی به سوالات هموطنان گرامی و ارائه مشاوره های تخصصی نیز هستند.

مسئولیت تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه با ورود شریک جدید

ثبت شرکت به عنوان اتمام تغییرات در شرکتها نبوده بلکه با ثبت شرکت تازه تغییر و تحولات در شرکتها شروع می شود. فقط ثبت شرکت منجر به ایجاد شخصیت حقوقی می گردد و به همین سبب نیز هر گونه تغییر یا تغییراتی در شرکت منوط به ثبت آن در اداره ثبت شرکتهاست. حالا ممکن است تغییرات در شرکتها متنوع باشد و هر یک از تغییرات نیز در حیطه کاری یکی از رکن های مسئول در شرکت باشد. در شرکتهای از نوع تضامنی نیز با توجه به شرح وظایف اشاره شده در اساسنامه این شرکتها، وظیفه تصمیم گیری درباب تغییرات شرکتی بین هیات مدیره، مجمع عمومی عادی و نیز مجمع عمومی فوق العاده تقسیم شده است و با توجه به چارت وظایف مجمع عمومی فوق العاده نیز وظیفه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید بر عهده این مجمع می باشد:

  • تغییر نام
  • تغییر موضوع
  • افزایش سرمایه با ورود شریک جدید
  • کاهش سرمایه با خروج شریک
  • تغییر محل
  • نقل و انتقال سهم الشرکه
  • انحلال شرکت

پس با این حساب، جلسه مجمع عمومی فوق العاده با دعوت حداکثر شرکا در محل شرکت تضامنی تشکیل شده و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه نیز پس از تایید اکثریت شرکا در قالب صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید تنظیم و در یک نسخه کامل به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال می گردد.

تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی

معمولا صورتجلسه مربوط به افزایش سرمایه در شرکت تضامنی به دو صورت افزایش سرمایه بدون ورود شریک جدید و با ورود شریک جدید تنظیم و ارائه می گردد. ما در اینجا به نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی می پردازیم. اول از همه باید بدانید که این صورتجلسه در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکتهای تضامنی تهیه می شود. نکته دوم در اینباره این است که صورتجلسه مذکور مادامی به رسمیت شناخته می شود که بر روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم گردد. نکته آخر هم اینکه صورتجلسه مذکور در 3 نسخه تهیه شده ولی بایستی حتما یک نسخه تکمیلی از آن به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. نسخه تکمیلی از صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی بدین معنی است که این صورت جلسه بایستی:

بایدهای تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی

اما محتوای صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی شامل بندهایی از جمله نام شرکت تضامنی، شماره ثبت، سرمایه ثبت شده به ریال، تاریخ، ساعت، محل شرکت، خیابان، پلاک، کد پستی، نام شریک جدید الورود به شرکت، سرمایه شریک جدید، لیست شرکا و سهم الشرکه، محتوای جلسه و نهایتا امضای اشخاص صاحب منصب می باشد.

موارد مهم در صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید

اما جدا از بحث تنظیم این صورتجلسه، مواردی نیز وجود دارد که شرکا بایستی به هنگام تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده بدانها عنایت داشته باشند. نکته اول در خصوص تعیین هیات نظارت در این جلسه می باشد که معمولا در شرکتهای تضامنی از 4 نفر تشکیل می شود. یک نفر به عنوان مدیر جلسه، دو نفر به عنوان ناظرین جلسه و یک نفر نیز به عنوان منشی جلسه در جلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های تضامنی حاضر می شوند. علاوه بر این، جلسه مذکور بایستی با ماکسیمم تعداد شرکا تشکیل شود و ایضا هیئت مدیره نیز موظف است تا آگهی دعوت از شرکاء را در روزنامه مربوط به شرکت درج نماید.

مضاف بر اینکه صورتجلسه تنظیمی در این جلسه بایستی توسط کلیه اعضای هیات نظارت امضاء شود و همچنین شخصی از بین خود شرکاء به عنوان نماینده قانونی شرکت برای انجام ثبت رسمی صورتجلسه در اداره ثبت شرکتها تعیین شود. اما اگر شرکت دارای وکیل رسمی باشد، وکیل رسمی نیز می تواند با ارائه وکالت نامه محضری خود پیگیر امورات مربوط به ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های تضامنی باشد.

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک در شرکتهای تضامنی

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک در شرکتهای تضامنی

به دنبال تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی، این صورتجلسه بایستی در طی 3 مرحله در اداره ثبت شرکتها ثبت گردد. مرحله اول از این فرآیند شامل اخذ پذیرش آنلاین با مراجعه مستقیم به وب سایت اداره ثبت به نشانی www.irsherkat.ssaa.ir می باشد. در این مرحله لازم است تا موارد زیر در سامانه مذکور وارد شده و رسید پذیرش نهایی اخذ گردد:

  • اطلاعات پیرامون شخصیت حقوقی
  • اطلاعات پیرامون جلسه

بعد از این مرحله نیز لازم است تا رسید پذیرش آنلاین به همراه صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای تضامنی و نیز کپی مدارک شناسائی شرکاء از طریق باجه های پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال و بارکد پستی مربوطه نیز در سامانه درج می گردد. پس از انجام ارزیابی توسط کارشناس اداره ثبت و تایید صورتجلسه مذکور، پیش نویس آگهی تغییرات صادر و توسط شرکاء در روزنامه کثیرالانتشار درج می گردد. اکنون این مراحل را در تصویر زیر به صورت شماتیک مرور می کنیم:

مراحل ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک در شرکتهای تضامنی

یکی از راه های مهاجرت آسان به کانادا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می باشد. افراد از این طریق حتی می توانند در آینده به اقامت دائم کانادا نیز دست یابند. اما ویزایی که دولت کانادا به این دسته از متقاضیان ارائه می دهد، ویزای استارت آپ کانادا می باشد. هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات جامع درخصوص شرایط و مقررات این ویزا و نیز مقدار سرمایه مورد نیاز می توانند با کارشناسان و وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *