مهاجرت

ویزای بازنشستگی موناکو

ویزای بازنشستگی موناکو

با توجه به بالارفتن آمار مهاجرین در دهه های اخیر و محبوبیت این اقدام بین افراد، بسیاری از اشخاص به دنبال اطلاع از روش های گوناگون برای مهاجرت به کشور ایده آل خود می باشند. ویزای بازنشستگی موناکو تنها یکی از روش هایی است که به افراد امکان اخذ اقامت این کشور فوق العاده را می دهد که شرایط مخصوص به خود دارد. با توجه به مواردی از جمله امنیت بالا و سیستم مالیاتی مطلوب در موناکو، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی دنیا به شمار می رود.

افراد با مهاجرت در دوران بازنشستگی می توانند شانس بهره مندی از یک زندگی رویایی و آرام را در این کشور داشته باشند. در این مقاله که با تلاش تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی دلایل مهاجرت به موناکو در دوران بازنشستگی پرداخته ایم و به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ داده ایم.

در مورد موناکو و روش های مهاجرت به این کشور

موناکو به پایتختی موناکوویل، کشوری است واقع شده در دریای مدیترانه و جنوب فرانسه و در سال 2020 جمعیتی بالغ بر 39330 نفر را در خود جای داده است که عده زیادی از آنان را ایتالیایی ها و فرانسوی ها به خود اختصاص می دهند. با توجه به آمار رسمی اعلام شده از منابع معتبر، موناکو یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا می باشد و به دلیل پیروی از قوانین مالیاتی مطلوب برای سرمایه گذاران، عده زیادی از ثروتمندان جهان به این کشور مهاجرت کرده اند و یا سرمایه خود را در حوزه های مختلف به این کشور وارد نموده اند. زبان رسمی این کشور زبان فرانسوی بوده اما ساکنین آن به طور گسترده ای به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

موناکو از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار بوده و به دلیل داشتن سواحل گوناگون، سالانه توجه عده زیادی از توریست های سراسر جهان را به خود جلب می کند. موناکو پس از واتیکان، دومین کشور کوچک مستقل جهان است و مشهورترین و بزرگترین شهر آن، مونت کارلو می باشد. امید به زندگی در ساکنین کشور موناکو در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشتر بوده و درصد زیادی از آنان زندگی مرفهی دارند. نرخ بیکاری در موناکو یکی از کمترین ها در جهان می باشد. مهاجرت به این کشور از طریق راه های گوناگون امکان پذیر است؛ با این حال عده زیادی از متقاضیان، مهاحرت از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می نمایند. راه های مهاجرت به موناکو در سال 2020 عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا خرید ملک
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق بازنشستگی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی در موناکو

معرفی ویزای بازنشستگی موناکو

ویزای بازنشستگی یکی از روش های موجود برای مهاجرت بوده که در سال های اخیر بر متقاضیان آن افزوده شده است. مهاجرت در دوران بازنشستگی با توجه به امکان بهره مندی از زندگی مرفه و آرام و خدمات درمانی به روز، می تواند انتخابی ایده آل باشد. هم چنین در صورت مهاجرت با فرزندان، افراد می توانند فرصت های رشد و پیشرفت را به طور گسترده تری برای فرزندان خود فراهم کنند. قابل ذکر است که مهارت با اخذ ویزای بازنشستگی در بسیاری از موارد به افراد اجازه کار در کشور مقصد را نمی دهد؛ لذا برخورداری از تمکن مالی مناسب در این روش امری حیاتی می باشد. موناکو کشوری بسیار ثروتمند بوده و هزینه های زندگی در آن بسیار بالاست؛ لذا پبشنهاد ما برای متقاضیان، مهاجرت به کشورهایی ارزان تر می باشد. به این منظور مطالعه مقاله تمکن مالی اسپانیا می تواند در بر دارنده اطلاعات کاربردی باشد.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی موناکو

دولت موناکو برای متقاضیان اخذ ویزای بازنشستگی این کشور، شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است. به این ترتیب افراد باید تمکن مالی خود را با سرمایه گذاری مبلغی در یکی از بانک های این کشور اثبات نمایند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای دریافت کارت اقامت موقت کشور موناکو، برابر با €500000 (یورو) می باشد. قابل ذکر است که مبلغ ذکر شده به ازای یک نفر اعلام شده است. از دیگر شروط اخذ کارت اقامت موقت موناکو، می توان به ارائه اسناد مربوط به مسکن اشاره نمود. به این ترتیب افراد ملزم به ارائه قرارداد اجاره مسکن در موناکو و یا مدارک مربوط به خرید خانه یا آپارتمان در این کشور می باشند. هزینه های حوزه مسکن در شهر موناکوویل در موناکو در سال 2020 به شرح زیر است:

پارامتر هزینههزینه مسکن در موناکو به یورو
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر€3875
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر€3200
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر€17750
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر€11250
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر€6387
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر€5039

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی موناکو

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی موناکو

به دلیل ارتباط گسترده کشور موناکو با فرانسه، بسیاری از کارهای اداری مربوط به این کشور از طریق کشور فرانسه انجام می گردد. برای انجام پروسه مهاجرت به موناکو، افراد باید اقدامات لازم را از طریق سفارت فرانسه پیگیری نمایند. به این منظور، مدارک لازم باید تهیه شده و به همراه درخواست اخذ کارت اقامت موقت موناکو، به کنسولگری فرانسه ارائه گردند. مدت زمان بررسی مدارک و صدور کارت اقامت موقت برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، 16 الی 20هفته می باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت اقامت موناکو عبارتند از پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی تمکن مالی به مبلغ ذکر شده، مدارک مربوط به مسکن و گواهی عدم سو پیشینه.

هم چنین افراد بالای 70 سال ملزم به ارائه گواهی سلامت می باشند. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان غیر مستقل و زیر 18 سال، مدارک مربوطه و اسناد ازدواج و گواهی های تولد باید ارائه شده و به ازای هر نفر مبلغی برابر با حداقل 500000€ (یورو) سرمایه گذاری گردد. کارت اقامت موقت موناکو اعتباری یک ساله داشته و برای 3 سال متوالی قابلیت تمدید دارد. سپس فرد می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نموده و در نهایت پس از 10 سال زندگی در این کشور، درخواست خود را برای اخذ تابعیت موناکو ارائه نماید. قابل ذکر است که تنها شهروندان فرانسوی ملزم به ارائه مالیات مبتنی بر درآمد می باشند و بازنشستگان مهاجر، معاف از مالیات هستند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *