اخبار مهاجرتی

ویزای کاری مولداوی

ویزای کاری مولداوی

اقتصاد رو به رشد مولداوی و هوای ملایم و آفتابی آن، این کشور اروپایی را به مقصدی مطلوب برای شرکت ها و کارکنان خارجی تبدیل کرده است. در این بین، قبل از سفر به این کشور برای اهداف شغلی، اتباع خارجی باید ویزای کاری مولداوی که همان ویزای طولانی مدت مولداوی (نوع D) می باشد را اخذ نمایند. آنها باید این کار را در کنسولگری یا نمایندگی دیپلماتیک این کشور انجام دهند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ممکن است متفاوت باشد، بنابراین کارکنان باید برای اطلاعات خاص با نمایندگی دیپلماتیک مولداوی تماس بگیرند.

این ویزا به خارجی ها اجازه می دهد تا برای درخواست مجوز اقامت به مولداوی سفر کنند. پس در نتیجه، هر خارجی متقاضی کار در مولداوی که در شرکتی در این کشور استخدام می شود، باید ویزای نوع D را دریافت کند و پس از آن باید مجوز اقامت این کشور را اخذ نماید. توصیه می شود پیش از هر اقدامی پیرامون کار در مولداوی، متقاضیان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که مقاله حاضر را در این زمینه نگاشته اند، مشورت نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مولداوی

برای دریافت ویزای کاری (ویزای D یا ویزای اقامت طولانی مدت) مولداوی، معمولا باید چندین سند ارائه داد. در اینجا برخی از اسناد متداول که اغلب مورد نیاز است را بیان می کنیم:

  • پاسپورت: پاسپورت معتبر متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده پس از اقامت مورد نظر او در مولداوی.
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده: متقاضی باید فرم درخواست ارائه شده توسط سفارت یا کنسولگری مولداوی را پر کند.
  • قرارداد کار: قرارداد کار یا تفاهم نامه امضا شده از طرف کارفرما در مولداوی که هدف و مدت استخدام متقاضی را مشخص می کند.
  • مجوز کار: مجوز کار صادر شده توسط مقامات مولداوی. این سند معمولا توسط کارفرمای احتمالی متقاضی در مولداوی ترتیب داده می شود.
  • اثبات صلاحیت: مدارکی که نشان دهنده صلاحیت متقاضی است، مانند مدارک تحصیلی، گواهینامه ها یا مجوزهای حرفه ای مرتبط با موقعیت شغلی.
  • بیمه پزشکی: اثبات پوشش بیمه درمانی برای مدت اقامت متقاضی در مولداوی.
  • جزئیات محل اقامت: اطلاعاتی در مورد محل اقامت متقاضی در مولداوی، مانند رزرو هتل یا قرارداد اجاره.
  • برنامه سفر (flight itinerary): یک کپی از برنامه سفر متقاضی یا مدرکی دال بر سفر آینده.
  • تمکن مالی: شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت در مولداوی، مانند صورتحساب بانکی یا نامه حمایت در صورت لزوم.
  • عکس‌ هایی در اندازه عکس پاسپورت: عکس‌ های جدید در اندازه عکس پاسپورت که شرایط خاص تعیین شده توسط مقامات مولداوی را برآورده می‌ کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مولداوی

علاوه بر ویزای کاری مولداوی، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای کار در مولداوی به عنوان یک خارجی، به طور کلی باید مراحل مختلفی از جمله اخذ مجوز کار، ویزا و سپس مجوز اقامت را طی کرد:

مدارک مورد نیاز کاری در مولداوی

  • مجوز کار: قبل از ورود به مولداوی برای مقاصد شغلی، معمولا باید مجوز کار دریافت کرد. کارفرما در مولداوی معمولا از طرف شخص برای مجوز کار درخواست می دهد. آنها باید اسناد مربوطه را ارائه دهند و الزامات خاصی را که توسط مقامات مولداوی تعیین شده است برآورده کنند.
  • ویزا: هنگامی که مجوز کار متقاضی تایید شد، می تواند برای ویزای کار در سفارت یا کنسولگری مولداوی درخواست دهد. ارائه مدارک لازم مانند تایید مجوز کار، پاسپورت معتبر و سایر مدارک پشتیبان مورد درخواست سفارت بسیار مهم است.
  • مجوز اقامت: پس از ورود به مولداوی با ویزای کاری، ممکن است لازم باشد که فرد در یک بازه زمانی خاص برای مجوز اقامت اقدام کند. فرآیند دقیق و شرایط لازم برای دریافت مجوز اقامت بسته به مدت زمان و نوع اشتغال متفاوت است. متقاضی باید درخواستی را به اداره مهاجرت و پناهندگی یا سایر ادارات مربوطه در مولداوی ارسال کند.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان

مشورت با منابع رسمی مانند وزارت امور خارجه یا سفارت / کنسولگری مولداوی برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و به روز در مورد شرایط و مراحل خاص برای دریافت مجوز کار، ویزا و مجوز اقامت در این کشور بسیار مهم است. سیاست ها و رویه های مهاجرت می تواند در طول زمان تغییر کند، بنابراین بهتر است به دنبال دقیق ترین و جدیدترین اطلاعات بود.

جایگزین های ویزای کاری مولداوی

جایگزین های ویزای کاری مولداوی بستگی به عواملی دارد که فرد در نظر می گیرد. اما در کل، برخی از جایگزین های ممکن برای ویزای کاری مولداوی عبارتند از:

  • ویزای کاری دیگر کشورها: متقاضیان می توانند کشورهای با شرایط مشابه و یا حتی شرایط بهتر برای اشتغال به عنوان یک فرد خارجی را مورد بررسی قرار دهند؛ برای مثال، کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند یا فرانسه و یا کشورهای دیگر مانند کانادا یا استرالیا می توانند جایگزین های بهتری باشند.
  • ویزای کاری بر اساس نیازهای ویژه: برخی کشورها ویزاهای کاری خاصی برای نیازهای ویژه اقتصادی یا صنعتی خود ارائه می دهند. این نوع ویزاها ممکن است با الزامات و شرایط خاصی همراه باشند، اما می توانند گزینه های مناسبی برای حمایت از مهارت های خاص متقاضیان باشند.
  • ویزای سرمایه گذاری: برخی کشورها ویزاهای سرمایه گذاری را ارائه می دهند که به متقاضیان اجازه می دهند در آن کشورها سرمایه گذاری کنند و در عوض، در آنجا اقامت نموده و کار کنند. این نوع ویزاها ممکن است شرایط مالی و سرمایه گذاری خاصی داشته باشند.
  • ویزای تحصیلی: اگر هدف کسی ادامه تحصیل و کسب مدرک تحصیلی است، می تواند به دنبال کشورهایی باشد که ویزاهای تحصیلی قوی و برنامه های مناسب برای فارغ التحصیلان دارند. این نوع ویزاها معمولا اجازه می دهند افراد در حین تحصیلات کار پاره وقت انجام دهند یا پس از فارغ التحصیلی در آن کشور بمانند.

برای کسب اطلاعات در مورد ویزای کاری کشورهای دیگر (مانند ویزای کاری ایتالیا)، با کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

پرسش های رایج در مورد ویزای کاری مولداوی

در زیر به 3 پرسش هموطنان در مورد ویزای کاری مولداوی پاسخ می دهیم:

  • آیا ویزای کاری مولداوی همان مجوز کار آن کشور است؟ خیر. قبل از درخواست برای ویزای کار، کارفرمای احتمالی متقاضی باید از اداره مهاجرت و پناهندگی یا آژانس کار محلی برای او مجوز کار بگیرد. مجوز کار تأیید می کند که هیچ نامزد محلی مناسبی برای این موقعیت وجود ندارد.
  • فرآیند درخواست ویزای کاری مولداوی چگونه است؟ هنگامی که کارفرمای متقاضی مجوز کار را دریافت کرد، او می تواند درخواست ویزای خود را به نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولگری مولداوی ارائه دهد. ممکن است لازم باشد برای ارائه درخواست و شرکت در مصاحبه یک قرار ملاقات تعیین شود.
  • آیا ویزای کاری این کشور می تواند منجر به اقامت بلند مدت شود؟ بله این امکان نیز برای شهروندان خارجی وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *