ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به امارات

اعزام دانشجو به امارات

اعزام دانشجو به امارات ممکن است روی کاغذ برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد اما باید در نظر داشت که پر چالش نیز خواهد بود. این کشور تنها برای افرادی مناسب است که از نظر مالی در شرایط خوب قرار داشته باشند. بسیاری از دانشگاه های امارات، هزینه های مشابه انگلستان دریافت می کنند. این در حالی است که از نظر کیفیت آموزش، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. در چنین شرایطی فرد باید بررسی کند که چرا تحصیل در این کشور می تواند برای او ارزشمند باشد. در کنار این ها کیفیت مدرکی که دریافت می شود نیز باید برای فرد از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

  • چرا امارات متحده عربی گزینه ایده آلی برای تحصیل در خاورمیانه است؟
  • پروسه اعزام دانشجو به امارات چقدر زمان لازم دارد؟
  • مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به امارات چیست؟
  • آیا امارات می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور باشد؟
  • هزینه های کلی اعزام دانشجو به این کشور چقدر است؟

اعزام دانشجو یک پروسه قانونی است. زمانی که فرد در این پروسه گام بر می دارد، این موضوع را باید به صورت جدی در نظر داشته باشد. نمی توان انتظار داشت که افراد بی توجه به مسائل قانونی بتوانند در نهایت به اقامت این کشور دست پیدا کنند. محدودیت هایی در این مسیر وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشت. روند مهاجرت به این کشور به گونه ای است که باید جزئیات کامل آن را در نظر داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل، اطلاعاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد تا راهگشای متقاضیان باشد.

چرایی انتخاب امارات برای تحصیل

می توان به این نکته اشاره کرد که برای بسیاری از ایرانی ها، امارات به یکی از گزینه های ایده آل مهاجرت تبدیل شده است. شاید بتوان گفت که کار کردن در این کشور دارای امتیازهای زیاد است اما، مهاجرت تحصیلی به آن چالش برانگیز است. با همه این تعابیر، امتیازهایی نیز وجود دارد که به کمک آن می توان زندگی بهتری در امارات برای خود ایجاد کرد.


برخی از مهم ترین دلایلی که می توان به آن ها برای اهمیت اعزام دانشجو به این کشور اشاره کرد عبارتند از:

  • اعتبار بالای مدرک دریافتی در بسیاری از کشورهای جهان
  • شانس بالای کاریابی پس از تحصیل
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بهبود کیفیت آموزش در امارات در سال های اخیر

باید در نظر داشت که در چند سال اخیر، دانشگاه های امارات از نظر علمی شرایط خوبی پیدا کرده اند. رتبه علمی دانشگاه های این کشور به سرعت در حال بهبود است. این خود عاملی است که بتوان آن را به زودی در نظر داشت.

شرایط اعزام دانشجو به مجارستان

بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل

همانطور که گفته شد، دانشگاه های اماراتی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر داشته اند. برخی از بهترین این دانشگاه ها عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه علمی
دانشگاه خلیفه230
دانشگاه امارات متحده عربی290
دانشگاه آمریکایی شارجه364
دانشگاه شارجه465
دانشگاه عجمان551
دانشگاه کانادایی دبی551
دانشگاه ابوظبی580

این در حالی است که حتی در ابتدای سال 2020، چنین جایگاه هایی که در سال 2024 به دست آمده اند، دور از ذهن به نظر می رسید.

بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل

چالش های اعزام دانشجو به امارات

در کنار امتیازهایی که می توان برای این پروسه متصور شد، باید چالش هایی که در این مسیر وجود دارد را نیز به خوبی مورد بررسی قرار داد. افرادی که می خواهند در امارات تحصیل کنند، بیش از امتیازهاف باید به این چالش های توجه داشته باشند. برخی از مهم ترین چالش هایی که در این مسیر وجود دارد عبارتند از:

مهم ترین چالش های اعزام دانشجو به امارات

شرایط کلی اعزام دانشجو به کانادا

باید در نظر داشت که در صورت انتخاب کشوری بدون آگاهی، فرد دچار چالش های زیادی می شود. برای مثال در صورتی که هزینه های بالای 20000$ (دلار) تحصیل سالانه در امارات در نظر گرفته نشود، فرد با چالش مالی روبرو خواهد بود. شانس دریافت بورسیه نیز در این کشور بالا نیست و این یک چالش اضافه به حساب می آید. در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهایی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلی درباره شرایط اعزام دانشجو به امارات

این کشور آسیایی در سال های اخیر، به ویژه در ایران مورد توجه قرار گرفته است. توجه به پروسه اعزام دانشجو به این کشور نیز باید به تبع آن مورد توجه باشد. برخی از ابهاماتی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دلیل اصلی مخالفت با اعزام دانشجو به امارات چیست؟ هزینه های تحصیل در امارات بسیار بالا است و به همه افراد نمی توان آن را توصیه کرد.
  • مهم ترین دلیل تشویق افراد به این پروسه چیست؟ در حال حاضر دانشگاه های امارات با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و این نکته باید مورد توجه باشد.
  • هزینه های اعزام دانشجو به امارات چقدر است؟ به طور کلی بیش از 35000$ (دلار) برای اعزام دانشجو به این کشور باید در نظر داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *