مهاجرت

پناهندگی در دومینیکا

پناهندگی در دومینیکا

از روش های مهاجرت به دومینیکا می توان به پناهندگی در دومینیکا اشاره کرد؛ هرچند در این روش، خطرات جانی و مالی زیادی برای فرد وجود دارد. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان این است که از طریق راه های قانونی و مطمئن به این کشور مهاجرت کنند. راه های مهاجرت به کشور دومینیکا به شرح زیر می باشد:

  • مهاجرت به کشور دومینیکا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به دومینیکا از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به دومینیکا از طریق کار
  • مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات عالی این کشور
  • مهاجرت و اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

درباره کشور دومینیکا

یکی از جزایر دریای کارائیب جزیره دومینیکا می باشد. پایتخت این کشور شهر روسو می باشد. مساحت این کشور 750 کیلومتر مربع می باشد و حدود 71 هزار نفر در این کشور زندگی می کنند. این کشور به 10 استان تقسیم بندی شده است. استان ها در کشور دومینیکا Parish نام دارند. در این کشور مردم به زبان های کریول دومینیکایی، فرانسوی و انگلیسی به مکالمه می پردازند اما زبان رسمی در این کشور زبان انگلیسی می باشد. واحد پول رایج در این کشور XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. اقتصاد این کشور به گردشگری، محصولات کشاورزی و دریافت مالیات های بسیار زیاد وابسته می باشد. درباره دومینیکا باید ذکر کرد که دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور در مقابل سرمایه گذاری افراد حقوق شهروندان و تابعیت کشور دومینیکا را اعطا می کند.

قوانین پناهندگی در دومینیکا

کمیسیون پناهندگان در سازمان ملل به کشور دومینیکا کمیته پناهندگی را اعطا نمود. طبق این قانونی کشور دومینیکا می تواند پرونده پناهندگان را در این کشور بررسی نماید. در کشور دومینیکا این کمیسیون به نام CONARE – Comision Nacional para Refugiados شناخته می شود. در سال 2015 نخستین نشست این سازمان صورت گرفت و به بررسی 19 پرونده پناهندگی در دومینیکا پرداخته شد. این کشور کنوانسیون1951 و پروتکل 1967 را که مربوط به پناهندگان می باشد امضا کرده است. کشور دومینیکا در سال 1983 قوانین مربوط به پناهندگی را تصویب کرد.

پناهنده از دید دولت دومینیکا کیست؟

پناهنده به فردی اطلاق می شود که به دلایلی مثل عضویت در گروهی خاص، دلایل سیاسی، دلایل اجتماعی، مسائل مربوط به مذهب و مسائل نژادی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یا تهدید به مرگ شده است. این فرد برای نجات جان خود به صورت غیر قانونی وارد مرزهای یک کشور دیگر می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با پناهندگی در دومینیکا خدماتی ارائه نمی دهد و این مقاله صرفا جهت آگاهی متقاضیان تهیه شده است.

در حال حاضر دریافت پناهندگی در کشور دومینیکا بسیار دشوار است چراکه این کشور در طول سالیان گذشته پناهجویان اندکی را مورد پذیرش قرار داده است و تمایل دارد تا از روش های مختلف سرمایه گذاری افرادی را جذب خود نماید تا از این طریق بتواند اقتصادی پایدار را برای کشور خود رقم بزند. طرح های مختلف سرمایه گذاری در جمهوری دومینیکا این کشور را به یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای ورود سرمایه تبدیل کرده است.

قوانین پناهندگی در دومینیکا

روش پناهندگی در دومینیکا در 2023

طبق قوانین کنوانسیون پناهندگان متقاضیان باید به محض ورود به خاک این کشور پناهندگی خود را اعلام نمایند. اگر مدتی از حضور فرد بگذرد و سپس درخواست پناهندگی خود را اعلام نماید درخواست فرد رد می شود. در سال 2023 پناهجو باید به اداره مهاجرت پناهندگان (NOR) مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نماید. اداره مهاجرت ملی پناهندگان مسئول دریافت در خواست ها بوده و همچنین ادعای پناهنده بررسی کرده و اسناد و رای ها را برای متقاضی صادر می نماید. اداره مهاجرت تمامی پرونده ها را به کمیسیون ملی پناهندگان ارائه می دهد. کمیسیون پناهندگی مسئولیت تصمیم گیری در رابطه با درخواست پناهجو را دارد. روش رسمی و قانونی برای برای بررسی دوباره و تجدید نظر قضایی در این کشور وجود ندارد. این کشور کمیته ای را برای پناهندگی ایجاد کرده است و دولت این کشور تصمیمی در رابطه با وضعیت پناهندگان ندارد. به همین دلیل در سال های اخیر پرونده های پناهندگی در این کشور افزایش داشته است.

روند پناهندگی در کشور دومینیکا

متقاضیانی که به قصد پناهندگی وارد این کشور شده اند باید در مرزهای این کشور درخواست خود را برای پناهندگی اعلام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که به دلایل سیاسی دولت این کشور مرزهای دومینیکا را بسته و اجازه ورود به افراد را نمی دهد. اگر درخواست پناهندگی فردی رد شود متقاضی می تواند به صورت کتبی درخواستی را برای ارزیابی دوباره به کمیسیون پناهندگان ارائه نماید.

اگر فردی برای ارائه در خواست به وکیل و یا مترجم نیاز داشته باشد دولت دومینیکا به صورت رایگان برای پناهجو وکیل و مترجم در نظر خواهد گرفت. پناهجویان برای پناهندگی در دومینیکا توسط دولت این کشور زندانی نمی شوند. ولی افرادی که درخواست خود را اعلام نمی کنند معمولا در سلول هایی که توسط دولت در زندان ها تهیه شده نگهداری می شوند. هر یک از افراد در سلول های مجزا نگهداری می شوند.

امکانات پناهجویان در دومینیکا

دولت این کشور برای رفاه حال پناهجویان برای آن ها امکاناتی را در نظر گرفته است. این امکانات شامل موارد زیر می باشند:

  • پناهجویان می توانند به صورت رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.
  • برای متقاضیان خدمات پزشکی و درمانی نیز در نظر گرفته شده است.
  • در صورت تسلط نداشتن فرد به زبان انگلیسی متقاضی می تواند درخواست خود را برای داشتن مترجم ارائه دهد.
  • امکان داشتن وکیل نیز برای پناهجو وجود دارد.
  • برای پناهجو مکان مناسبی برای زندگی و اقامت در نظر گرفته می شود.

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در رابطه با پناهندگی در دومینیکا در اختیار متقاضیان قرار داده شود تا از شرایط پناهندگی مطلع شوید. بهتر است برای مهاجرت به دومینیکا از روش های قانونی استفاده نمایید. شما می توانید با کمک مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه مهاجرت قانونی را با توجه به علاقه و شرایط خود انتخاب کرده و سپس اقدامات لازم را جهت مهاجرت انجام دهید.

سوالات کلیدی در خصوص پناهندگی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص پناهندگی در دومینیکا پاسخ دهیم. این سوالات بخه شرح زیر می باشند:

  • شرایط پناهندگی در دومینیکا برای اتباع ایرانی چگونه است؟ به طور کلی پناهندگی در دومینیکا آخرین راهی است که متقاضیان مهاجرت به دومینیکا باید تجربه کنند. اما پناهندگی در دومینیکا به دلیل مسافت بسیار زیاد این کشور با ایران بسیار چالش برانگیز می باشد.
  • چالش های پناهندگی در دومینکا برای اتباع خارجی کدام ها هستند؟ پناهندگی در دومینیکا چالش های بی شماری برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد. که از مهمترین آنها می توان به مسیر حرکت، موانع زبان و خطرهای پناهندگی به این کشور اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *