مهاجرت

پناهندگی در روسیه

پناهندگی در روسیه

پناهندگی در روسیه در سال 2021 قطعا شرایط و ویژگی هایی دارد که با توجه به ریسک ها و دشواری هایی که داراست امری مضموم و ناپسند است. زیرا شخصی که به عنوان پناهنده وارد کشوری می شود علاوه بر این که طرق قانونی مهاجرت را رعایت نکرده است با این امر جان خود را نیز به خطر می اندازد. در مورد پناهندگی در روسیه و اینکه آیا کشوری مهاجر پذیر است یا خیر پیشنهاد می کنیم که در ادامه به مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، بپردازید.

کشور روسیه در پایان سال 1991 پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی در نقشه جهان به عنوان یک کشور مستقل ظاهر شد. روسیه به طور ناگهانی خود را به تعداد زیادی از مهاجران کشورهای شوروی سابق تبدیل نمود. تاریخ مهاجرت روسیه با فروپاشی شوروی سابق شروع نشد.

تعریف پناهندگی در روسیه به صورت کلی

قانون پناهندگی در روسیه به تعریف پناهنده پرداخته است و آن را تعریف می کند. این قانون پناهنده را به عنوان فردی که به دلایل نژاد، مذهب، ملیت یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا ترس از آزار و شکنجه نمی تواند و یا نمی خواهد به کشور خود بازگردد و از او در آن کشور نیز محافظت نمی شود، می شناسد.

شرایط پناهجویان در کشور روسیه در 2021

مرزهای بین جمهوری شوروی هرگز به عنوان مانعی برای مهاجرت عمل نکردند. سیاست مهاجرت شوروی به طور عمده و به منظور باز توزیع نیروی کار بر مهاجرت داخلی متمرکز بوده که میلیون ها نفر از میان جمهوری شوروی مهاجرت می کردند. چرا که سیاست دولت برای تنظیم مهاجرت داخلی به مناطق کم جمعیت که منابع طبیعی قابل توجهی داشت از جمله مناطق شمال و دور افتاده روسیه و قزاقستان متمرکز بود. روسیه به عنوان کشوری که بسیاری از شهروندان آن، خود به دنبال مهاجرت و بعضا پناهندگی به دیگر کشورها هستند کشور مهاجر پذیری نیست و در سال 2021 به عنوان یک کشور مهاجر گریز شناخته می شود.

شرایط پناهندگی در کشور روسیه

مهار پناهندگی در روسیه

در گذشته در سال 1997، روسیه تقریبا یک و نیم میلیون پناهنده را که در اثر اختلاف پس از فروپاشی شوروی آواره شدند میزبان شد و در اوایل دهه 2000 میلادی بین 3 میلیون و 5 میلیون نفر افزایش یافت. در تلاش برای کاهش مهاجرت غیر قانونی، دولت روسیه روشی برای اخذ مجوز کار و ثبت اقامت موقت مهاجران از کشورهای شوروی سابق را صادر کرده است. از سال 2007، شهروندان کشورهایی که نیاز به ویزا برای ورود ندارند، می توانند بدون داشتن یک کارفرمای حمایت کننده درخواست مجوز کنند در حالی که اتباع کشورهای دیگر نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای این کشور هستند.

در همین حال، دولت همچنین سهمیه ای را برای تعداد مجوزهایی که برای مهاجران بدون ویزا صادر می شود معرفی کرد. این تغییرات صدها هزار نفر را مجبور ساخت تا وضعیت خود را تصویب نمایند و اعطای مجوز کار از سال 2006 تا 2007 از 570 هزار نفر تا 2 میلیون نفر، 2 برابر شده است در نتیجه، سهم مجاز نیروی کار مهاجر موقت در سال 2007 به 35% الی 40% افزایش یافت. در سال 2010، مقامات مهاجرت یک راه جدید برای دسترسی به بازار کار ارائه دادند. یک سیستم ثبت اختراع برای شهروندان کشورهای شوروی سابق با ورود بدون نیاز به ویزا و قوانین ساده برای استخدام نیروی کار بسیار متخصص.

پناهندگی در بحران اقتصادی روسیه

بحران اقتصادی روسیه که در پاییز سال 2014 آغاز شد و زندگی را برای پناهجویان و مهاجرینی که به قصد پناهندگی در روسیه به این کشور سفر کرده بودند سخت تر کرد. کاهش شدید ارزش روبل در برابر ارزهای اصلی جهان منجر به کاهش شدید مهاجرت و کاهش تقاضای کار شد. حتی تعداد کارگران مهاجر بین سال های 2014 تا 2015 حداقل یک سوم کاهش پیدا کرده است. پناهندگی به روسیه در حال حاضر و با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی این کشور به نظر می رسد که فارغ از شرایط و ریسک هایی که این نوع از مهاجرت دارد عقلانی به نظر نمی رسد.

شایان ذکر است که یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که شهروندان این کشور به عنوان یکی از کشورهایی که مهاجرت از آن زیاد است، خود از این کشور مهاجرت می کنند و این نکته نشان می دهد احتمالا شرایط زندگی در این کشور نمی تواند خیلی مناسب افرادی باشد که قصد مهاجرت دارند. در پایان نیز ضمن تشکر و قدردانی از مطالعه مقاله پناهندگی در روسیه، امیدواریم مطالب مفیدی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است که همواره آخرین مطالب مربوط به مهاجرت به روسیه را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. مهاجرت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در روسیه از جمله راه های برتر مهاجرت به این کشو پهناور محسوب می گردد که سالانه مورد توجه افراد نیز قرار می گیرد. هرچند موسسه در حیطه پناهندگی هیچ اقدامی ندارد، علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به روسیه را راهنمایی می کند.

5/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “پناهندگی در روسیه

  1. سلام من میخوام برم روسیه تو فرودگاه درخواست پناهندگی بدم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      پناهندگی رو به هیچ وجه توصیه نمیکنم
      از روش های قانونی و درست اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در موضوع پناهندگی در روسیه تشکر میکنم اگه میشه در مورد شرایط پناهندگی در کشور ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله پناهندگی در ایتالیارو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *