ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه یکی از موضوعاتی است که جهت اخذ اقامت کشور ترکیه مورد توجه قرار می گیرد و شرایط و نکات مخصوص به خود را داراست. پایتخت کشور ترکیه، شهر آنکارا بوده و کشوری است که قسمتی از آن در قاره اروپا و قسمت دیگرش در آسیا واقع شده است. از همین روی ترکیه به دنبال این است که بتواند عضو اتحادیه اروپا شود. در نتیجه دولت ترکیه در تلاش است تا این کشور هر چه سریع تر روند توسعه یافتگی را طی نماید.

در مقاله ای که هم اکنون پیش روی شما همراهان گرامی است کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می کوشند به سوالات کلیدی زیر پاسخ دهند:

  • آیا یک خارجی می تواند در ترکیه کارآفرین باشد؟ بله، برای این کار 2 راه وجود دارد.
  • ویزای مخصوص کارآفرینان در ترکیه چیست؟ کارآفرینان خارجی بنا به ماهیت کار خود دارای 2 گزینه ویزای کار مستقل و ویزای اقامت سرمایه گذار می باشند.
  • روش ها و شرایط کارآفرینی در ترکیه چیست؟ راه اندازی کسب و کار مستقل و نیز ثبت شرکت در کشور ترکیه 2 راه پیش روی متقاضیان خارجی است.
  • آیا کارآفرینی در ترکیه فرآیند آسانی دارد؟
  • روش های مختلف اخذ ویزای کارآفرینی در کشور ترکیه چیست؟
  • امتیازات کارآفرینی در این کشور چیست؟
  • آیا کارآفرینان خارجی از این طریق می توانند به اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه دست یابند؟
  • مدارک لازم برای درخواست ویزای کارآفرینی کشور ترکیه چیست؟
  • آیا از این طریق می توان اعضای خانواده را نیز با خود به ترکیه برد؟

بررسی کارآفرینی در ترکیه

اغلب بیان می شود که در پروسه های ایجاد شغل در کشورهایی که اقتصاد در حال توسعه ای دارند کیفیت فدای کمیت می شود. این مسئله بدین معناست که گزارشی که از افزایش شغل اعلام می شود در حقیقت افزایش تعداد شغل های خدماتی و با حقوق پایین است. چنین انتقادی خصوصا پس از بحران جهانی متوجه کشور ترکیه نیز مطرح بود. هر چند نمی توان موفقیت دولت ترکیه را در سال های اخیر در خصوص ایجاد شغل کتمان کرد.

البته در چند سال گذشته کیفیت شغل های ایجاد شده و سطح درآمد نیز ارتقا یافته است که دلایل مختلفی داشته است و از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کردپ:

  • موقعیت های جغرافیایی یکسری مشاغل
  • جنسیت و سن کارمندها و کارگران

دلایل کارآفرینی در ترکیه

هر ساله بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی برای کارآفرینی در ترکیه اقدام می کنند. به عبارت دیگر، کارآفرینی در ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران بین المللی برای شروع کسب و کار در اروپا می باشد. به طور کلی، محیط کارآفرینی در ترکیه به دلیل تعهد خود به نوآوری مشهور است، زیرا این کشور، تمرکز بالایی بر تحقیق و توسعه دارد. البته لازم به ذکر است که طی سال های اخیر سرمایه گذاری در ترکیه قابل توجهی در علم و فناوری انجام داده است، که به دلیل فداکاری این کشور، شرکت های موفقی ظهور کرده اند.

جهت آشنایی بیشتر با دلایل مهم برای کارآفرینی در ترکیه به مواردی که در بخش زیر ارائه شده توجه فرمایید:

  • اغلب شرکت های کوچک و متوسط در ترکیه شرکت های خرد هستند.
  • شرکت های کوچک و متوسط در ترکیه در طیف وسیعی از صنایع به خوبی شناخته شده اند.
  • ترکیه مجموعه ای از ابزارها و ابتکارات را برای تشویق کارآفرینی فراهم می کند.
  • رویکردهای نوآورانه ای در چندین زمینه مختلف توسعه یافته اند.
  • اغلب سرمایه گذاری ها در ترکیه در بخش علم و فناوری بوده است.

اهمیت کارآفرینی در ترکیه

دولت ترکیه به شدت از کارآفرینی و کارآفرینان در این کشور حمایت می کند؛ از ارائه ویزای مخصوص اقامت گرفته تا تخفیف های مالیاتی از جمله این موارد می باشد. متقاضیان خارجی هم برای کارآفرینی و اثرگذاری مثبت در اقتصاد ملی ترکیه 2 راه پیش روی دارند. آنها می توانند یا بنا به تعریف قانون ترکی به نام خودشان کار کرده و مالیات دهند یا می توانند در ترکیه شرکتی را راه اندازی بکنند. دولت ترکیه برای این که دانشجویان خارجی که برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنند پس از فارغ التحصیلی نیز همچنان بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند و اقامت خود را تمدید نمایند، در پی ایجاد موقعیت های کاری بیشتر و بهتر است.

پایین ترین آمار شغل و کارآفرینی در ترکیه مختص معادن علی الخصوص معادن ذغال سنگ است. از جمله دلایل آن می توان به سختی این کار و خطرات جانی ای که برای کارگران در بردارد اشاره کرد. در نقطه مقابل می توان به ایجاد شغل در ساختمان سازی و به طور کلی ساخت و ساز اشاره کرد. این بخش امسال با 65% رشد مثبت نسبت به سال گذشته همراه بوده است. در واقع 655000 شغل جدید در این زمینه ایجاد گردیده است و این پیشرفت فوق العاده خوبی به حساب می آید.

شرایط اخذ اقامت توسط کارآفرینی در ترکیه

شرایط اخذ اقامت توسط کارآفرینی در ترکیه

دولت ترکیه به کارآفرینی و اهمیتی که به ایجاد مشاغل جدید اهمیت زیادی می دهد. حداقل سرمایه برای کارآفرینی متقاضیان به میزان 35000$ (دلار آمریکا) می باشد. در ادامه نیز به ایجاد مشاغل برای حداقل 5 نفر بپردازید. در نظر داشته باشید که این فرآیند می بایست حداقل تا مدت 3 سال ادامه داشته باشد. در این فاصله کارآفرین باید حقوق، بیمه و مالیات را نیز پرداخت کنید.

هم چنین افراد می بایست پس از یک سال فعالیت در ترکیه حقایقی را اثبات نمایند. اثبات نمایند که فعالیتی که در کشور ترکیه کلید زده اند علاوه بر استخدام حداقل 5 نفر تبعه این کشور، مزایای اقتصادی زیادی را نیز برای ملت ترکیه دربرداشته است. نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن اشاره کرد این است که شغل هایی که ایجاد شده است می بایست در دسته شغل های با کیفیت قرار بگیرند. یعنی کارمندان یا کارگران متوسط حقوق تعیین شده توسط دولت ترکیه را ماهانه از کارفرما دریافت کند.

انواع ویزای اقامت کارآفرینی در ترکیه

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ترکیه دارای بهترین شرایط جهت کارآفرینی است. در این محیط جذاب برای سرمایه گذاری خارجی، کارآفرینان دارای دو آپشن برای شروع فعالیت خود هستند.

پس صرفا از این دو طریق می توان به اقامت ترکیه دست یافت و آنها عبارتند از:

نوع ویزاعنوان ترکیشرایط اخذ ویزااقامت همراهاناخذ پاسپورتهزینه صدور ویزا
ویزای کار مستقلCalisma iziniداشتن اقامت پیوسته 5 ساله در ترکیه و کار قانونی و همراه با ویزا در این کشورامکان پذیر استپس از 5 سالTRY7,612.70 (لیر)
ویزای اقامت سرمایه گذاریIkamet iziniثبت شرکت تجاری و ایجاد شغل برای اتباع ترکامکان پذیر استپس از 5 سال€1400 + €850 (یورو)

انواع ویزای اقامت کارآفرینی در ترکیه

 

مدارک لازم برای درخواست ویزای کارآفرین ترکیه

کلا متقاضیان جهت دریافت ویزای کارآفرین کشور ترکیه بایستی مراحل مختلفی را طی کنند. که اولین و مهمترین مرحله از آن اخذ مشاوره از کارشناسان و وکلای خبره مهاجرت به ترکیه است. در مرحله دوم از این کار آنها بایستی برای درخواست گواهی صلاحیتی خود با اداره کار بین المللی وزارت خانواده، کار و خدمات اجتمعی ترکیه در ارتباط باشند. در ادامه نیز از اداره مهاجرت ترکیه درخواست اقامت دهند.

برای اخذ مجوز اقامت ترکیه نیز کارآفرینان نیازمند ارائه مدارک زیر خواهند بود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • شماره مالیاتی ترکیه
  • فرم درخواست تکمیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک سرمایه گذاری
  • مدارک شناسایی
  • عکس های پاسپورتی
  • سند ازدواج
  • بیمه سلامت معتبر
  • رسید واریز هزینه های مربوطه

امتیازات اقامت کارآفرینی در ترکیه

از امتیازات اقامت کارآفرینی در ترکیه چه می دانید؟ کارآفرینی در ترکیه می تواند علاوه بر اخذ پاسپورت ترکیه پس از اقامت 5 ساله منجر به امتیازات زیر برای متقاضیان گردد:

امتیاز کارآفرینی در ترکیهشرایط
اقامت کامل خانوادهاز طریق اخذ اقامت خانواده
هزینه های اقامت مقرون به صرفههزینه های نسبتا ارزان و منطقی در قیاس با برنامه های اقامتی کشورهای اروپایی
اخذ تابعیت ترک در سریعترین زمان ممکناخذ شهروندی ترکیه در عرض 3-6 ماه

در نهایت می توان بیان داشت که مهاجرت خصوصا سرمایه گذاری در هر کشوری از جمله ترکیه نیاز به بررسی دقیق و جامعی پیش از اقدام دارد. در این باره پیشنهاد ما به شما این است که جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارآفرینی در کشور ترکیه یا اخذ هر نوع اقامت دیگر در این کشور یا هر کشور دیگری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره استفاده نمایید.

سوالات مکرر درباب شرایط کارآفرینی در ترکیه

اصولا یکی از راه های مهاجرت آسان و کم هزینه به کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور از طریق کارآفرینی است و به همین دلیل نیز سوالات هموطنان در اینباره نیز زیاد است:

  • از امتیازات دریافت ویزای کارآفرین تکیه چیست؟ راه اندازی بیزینس شخصی، درآمدزایی در ترکیه از یک ایده بیزینسی، افتتاح حساب بانکی، بهره مندی از کسر مالیاتی، اخذ اقامت خانوادگی، امکان درخواست اقامت دائمی و تابعیت ترک در آینده از جمله این امتیازات است.
  • آیا از طریق کارآفرینی در ترکیه امکان الحاق خانواده نیز وجود دارد؟ بله، این امر برای متقاضیان کاملا مهیاست.
  • آیا یک خارجی می تواند در ترکیه کارآفرین باشد؟ بله، برای این کار 2 راه شامل راه اندازی یک کسب و کار در ترکیه و نیز از طریق ثبت یک شرکت تجاری وجود دارد.
  • ویزای مخصوص کارآفرینان در ترکیه چیست؟ کارآفرینان خارجی بنا به ماهیت کار خود دارای 2 گزینه ویزای کار مستقل و ویزای اقامت سرمایه گذار می باشند.
  • روش ها و شرایط کارآفرینی در ترکیه چیست؟ راه اندازی کسب و کار مستقل و نیز ثبت شرکت در کشور ترکیه 2 راه پیش روی متقاضیان خارجی است.
  • شرایط اخذ ویزای کارآفرین ترکیه از طریق ثبت شرکت چیست؟ اینکه افراد از این طریق بتوانند حداقل 50 شغل جدید در ترکیه ایجاد کنند.
4.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *