ویزای کاری

کار حسابداری در انگلیس

کار حسابداری در انگلیس

از سال 2015 میلادی تا امروز دنیا شاهد 10% افزایش تعداد دانشجویان رشته حسابداری در دانشگاه های اروپا و کشور انگلستان بوده است، بازار کار حسابداری در انگلیس و میزان استخدام کارمند، برخلاف آمار رو به رشد متقاضیان تحصیل در رشته حسابداری کاهش چشمگیری نسبت به گذشته داشته است. حسابداران در کشور انگلستان با توجه به میانگین درآمد بالا همواره جزو 25 مشاغل پردرآمد این کشور پیشرفته محسوب می شوند.

در سال 2023 فارغ التحصیلان رشته حسابداری در دانشگاه های انگلستان راحت تر از فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه های آسیایی شغل مناسب با درآمد بالا پیدا می کنند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی شما علاقه مندان مهاجرت کاری به انگلستان تهیه و تنظیم شده است.

  • آیا حسابداری در دسته مشاغل پردرآمد در انگلستان به حساب می آید؟
  • متوسط درآمد حسابداران در کشور انگلستان چقدر است؟
  • آیا می توان در کشور انگلستان به عنوان حسابدار به اقامت رسید؟
  • ساده ترین مسیر برای مهاجرت کاری به عنوان حسابدار به کشور انگلستان چیست؟

درآمد کار حسابداری در انگلیس در 2023

درآمد حسابداران در کشور انگلستان می تواند با توجه به عواملی مانند سطح تحصیلات و شهر محل کار و همچنین نوع شرکت دولتی و خصوصی که در آن کار می کنید متفاوت باشد. فارغ التحصیلان رشته حسابداری و مدیریت مالی می توانند در انگلستان در شرکت های بیمه، مشاغل مشاوره مالی، مشاغل بانکداری، تحلیلگر مسائل سرمایه گذاری و به عنوان حسابدار در شرکت ها کار کنند.

طبق آخرین آمار شروع درآمد فارغ التحصیلان رشته های حسابداری و امور مالی در کشور انگلستان برای افراد بدون تجربه از 18000£ (پوند) در سال و برای حسابداران مجرب از 22000£ (پوند) در سال می باشد. حسابدارانی که در شرکت های خصوصی و چند ملیتی معتبر کار می کنند و دارای تجربه کار هستند می توانند تا 45000£ (پوند) در سال درآمد از طریق این کار کسب کنند.

ساعت کار در انگلستان برای حسابداران حداقل 30 ساعت در هفته می باشد اما حداکثر رسمی برای ساعات کاری تعریف نشده است و این امر به توافق بین کارمند کارفرما باز می گردد. بطور کلی کار حسابداری در انگلیس از جایگاه اجتماعی مطلوب و درآمد نسبتاً خوبی برخوردار است که با توجه به امکانات زندگی در انگلستان مهاجرت کاری به عنوان یک حسابدار به این کشور را به انتخابی ایده آل تبدیل کرده است.

کار حین تحصیل حسابداری در انگلیس

دانشجویان در انگلستان، حتی اگر تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، حوزه اقتصادی اروپا (EEA)، سوئیس یا پادشاهی متحد (UK) را هم نداشته باشند، اجازه کار خواهند داشت. حین تحصیل حسابداری در انگلستان، خصوصا وقتی دانشجو موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرحی مثل کمبریج، آکسفورد و کالج ایمپریال لندن شده است، امکان کاریابی فراوان است. البته دانشجویان دانشگاه های مطرح مثل دانشگاه های گفته شده، معمولا امکان کاریابی مرتبط با رشته خود را به عنوان کارآموز در شرکت های مطرح بین المللی و انگلیسی دارند.

اما دانشجویان دانشگاه هایی که رنکینگ پایین تری دارند غالبا کار دانشجویی غیر مرتبط با رشته خود، مثل کار در هتل، رستوران و غیره، را دارند. هرچند باید توجه داشت کار حسابداری حتی به عنوان کارآموز، درآمد به مراتب بالاتری دارد. حدود درآمد دانشجویان رشته حسابداری برای کار ضمن تحصیل که مرتبط با رشته تحصیلی آن ها است ساعتی 17£ تا 20£ (پوند) است.

کار حین تحصیل حسابداری در انگلیس

شرایط دریافت ویزا جهت کار حسابداری در انگلیس

برای مهاجرت کاری به انگلستان باید در مرحله اول یک دعوت نامه کاری مطابق تحصیلات خود از شرکت های معتبر انگلیسی یا کارفرمای انگلیسی دریافت کنید. معمولاً فراخوان های شغلی ابتدا 3 ماه در انگلستان آگهی می شوند و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا؛ زیرا شهروندان اتحادیه اروپا به مهاجران ارجحیت دارند. اگر در این 6 ماه که آگهی در اتحادیه اروپا منتشر شد فرد مناسب برای شغل مورد نظر پیدا نشود کارفرمایان می توانند از مهاجران خارجی نیرو استخدام کنند.

اخذ ویزا درست بعد از پذیرفته شدن در آگهی استخدام کارفرما اتفاق می افتد و با معرفی کارفرما به عنوان اسپانسر مالی برای حضور در انگلستان بعد از 3 ماه الی 9 ماه نتیجه خواهد داد. حسابداران برای مهاجرت کاری به کشور انگلستان می توانند از ویزای مهارت شغلی با عنوان Skilled Worker استفاده کنند که زیر مجموعه ویزا 2 TIER می باشد. ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزای کاری مهارت شغلی انگلستان لازم است:

  • مدارک شناسایی و گذرنامه با یک سال اعتبار
  • مدارک مربوط به تسلط به زبان انگلیسی
  • مدارک اثبات تخصص و مهارت مورد نظر
  • رزومه کاری مرتبط و متناسب با شغل مورد نظر
  • مدارک تحصیلی با ترجمه به زبان انگلیسی
  • مدارک دعوت نامه کار از جانب کارفرما انگلیسی

اخذ ویزا برای اشتغال به کار حسابداری در انگلیس از حساسیت بالایی برخوردار است لذا توصیه می شود با کارشناسان مشورت کنید و کار را به وکلای قابل اعتماد بسپارید.

کاریابی حسابداری در انگلیس

کاریابی در تمام کشورهای اروپایی از طریق موسسات کاریابی یا وبسایت های کاریابی آنلاین انتخاب بهتری نسبت به مراجعه به روزنامه های محلی است. موسسات کاریابی تمام حق و حقوق افراد را تضمین می کنند و قرارداد کار را با دقت فراوان بین کارمند و کارفرما نگارش می کنند. افرادی که از طریق موسسات کاریابی شغل پیدا می کنند معمولا از درآمد بیشتری برخوردار هستند. موضوع یافتن شغل مناسب و درآمد بالا ارتباط مستقیم با سطح رزومه متقاضیان دارد زیرا تنظیم یک رزومه فوق العاده کمک زیادی به افراد برای یافتن شغل می کند. در لیست زیر برخی از بهترین وبسایت ها و موسسات کاریابی معتبر انگلستان را برای شما علاقه مندان معرفی خواهیم کرد:

  • AGENCY CENTERAL
  • Graduate RC Agency
  • Step Ahead Agency
  • Hays Requirement
  • Badenoch & Clark
  • All Jobs UK Agency
  • Life Worth Agency
  • Penna Requirement Agency

توجه داشته باشید که رزومه تحصیلی شما باید به زبان انگلیسی به کشور انگلستان ارائه شود و تسلط شما به زبان انگلیسی می تواند برگ برنده شما نسبت به سایر متقاضیان باشد. تمام اسناد و مدارک را باید با صداقت کامل و از راه قانونی به دست آورده باشید و این موضوع را به سفارت کشور انگلستان و کارفرمایان انگلیسی اثبات کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به انگلستان یا بازار کار در انگلیس می توانید با کارشناسان مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *