ویزای تحصیلی

کالج خاورمیانه در عمان

کالج خاورمیانه در عمان

کالج خاورمیانه در عمان طی چند سال گذشته جایگاه خوبی پیدا کرده است، از همین رو مورد توجه کسانی است که به تحصیل و زندگی در کشورهای عربی علاقه مندند. البته عمان کشوری در حال توسعه است اما با توجه به درآمدهای نفتی و گازی، با سرعت نسبتا زیادی روند صعودی پیشرفت اقتصادی را طی می کند. منتهی باید توجه داشت کسانی که در پی اخذ اقامت دائم و پاسپورت یک کشور خارجی هستند و به این علت تحصیل در دانشگاه های آن کشور را انتخاب می کنند نباید به سراغ عمان بروند. دلیل این امر عدم اعطای پاسپورت عمان به خارجی ها با توجه به قوانین این کشور است. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص کالج خاورمیانه در عمان و مطالب مرتبط دیگر بیان گردیده است.

  • شرایط تحصیل در کالج خاورمیانه در عمان چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کالج اقامت عمان را بدست آورد؟
  • هزینه تحصیل در کالج خاورمیانه عمان چیست؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا این کالج دارای اعتبار جهانی است؟

آشنایی با کالج خاورمیانه در عمان

کالج خاورمیانه در عمان در شهر مسقط، پایتخت عمان، واقع گردیده است و یکی از سرآمدترین موسسات آموزشی در این کشور است. این کالج بیش از 5100 دانشجو دارد و با دانشگاه کاونتری بریتانیا همکاری می کند. کالج خاورمیانه در عمان هم در مقطع کارشناسی و هم مقاطع بالاتر در رشته های مهندسی، تجارت و تکنولوژی برنامه های آموزشی ارائه می دهد. با توجه به این که این کالج قدمت زیادی ندارد و در سال 2002 توسط دکتر عبدالله سیف تاسیس شده، با سرعت خوبی در زمینه علمی پیشرفت کرده است و در حال حاضر جایگاه خوبی در دنیا به دست آورده است.

شهریه کالج خاورمیانه در عمان

اگرچه برخی دانشگاه های اروپایی شهریه ای که از تابعین همان کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا اخذ می کنند به میزان قابل توجهی کمتر از شهریه ای است که از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند اما در خصوص کالج خاورمیانه در عمان این شهریه برابر است. یعنی هم عمانی ها و هم دانشجویان خارجی به میزان یکسانی شهریه پرداخت می نمایند. این رقم در نمودار ذیل نمایش داده شده است:

میزان شهریه سالیانه کالج خاورمیانه در عمان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج خاورمیانه در عمان

باید توجه داشت که اخذ پذیرش نیاز به ارسال مدارک مختلفی دارد منتهی موارد ذیل از جمله مهم ترین مدارکی می باشند که باید برای کالج خاورمیانه در عمان ارسال گردند:

مدارکتوضیحات
رزومه (CV)موفقیت های تحصیلی و غیرتحصیلی مثل کسب مدال ورزشی
ترجمه رسمی مدارکتمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده
ترجمه رسمی ریز نمراتریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی باید ترجمه شوند
توصیه نامهاساتید مقطع قبلی باید آن را بنویسند
انگیزه نامهباید توسطح دانشجو و در نهایت صداقت نوشته شود
پرداخت هزینه بررسی مدارکApplication fee باید پرداخت گردد

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج خاورمیانه در عمان

هزینه های زندگی در عمان

یکی از دلایلی که افراد عمان را برای تحصیل انتخاب می کنند هزینه زندگی در عمان است چرا که شهریه های موسسات آموزش عالی در این کشور از جمله کالج خاورمیانه در عمان از بعضی کالج های اروپایی نیز بیشتر است. زندگی در عمان با توجه به سبک زندگی افراد ماهیانه به طور متوسط بین 150$  تا 350$ (دلار آمریکا) هزینه در برخواهد داشت. البته دانشجویان با تهیه خوابگاه در عمان می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. در جدول ذیل هزینه اقلام مختلف در سال 2022 درعمان جهت محسابه دقیق تر بیان شده است:

اقلامقیمت (دلار آمریکا)
یک وعده غذایی در رستوران5.20$
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد6.49$
بطری آب معدنی0.31$
بطری شیر1.69$
قالب 500 گرمی نان1.11$
یک کیلوگرم برنج سفید1.93$
یک شانه تخم مرغ2.56$
یک کیلوگرم فیله مرغ5.42$
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی1.30$
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی38.97$
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه570.24$
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه1068.03$

اقامت پس از فارغ التحصیلی از کالج خاورمیانه عمان

با اخذ پذیرش از کالج خاورمیانه در عمان متقاضیان تحصیل و زندگی در این کشور می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. منتهی باید توجه داشت که با پایان دوره تحصیلات ویزای تحصیلی نیز منقضی می شود و دانشجویان باید خاک عمان را ترک کنند. در این میان راه حل های مختلفی وجود دارد که انتخاب آن بستگی به اهداف و اولویت های هر فردی دارد به عنوان مثال ممکن است فردی با ازدواج به یک تبعه عمانی اقامت خود را از این روش تمدید نمایند. همچنین برخی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود، در مقاطع بالاتر پذیرش می گیرند و با همان ویزای تحصیلی در عمان می مانند و برخی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می روند. گروه عمده افراد ولی پس از فارغ التحصیلی از کالج خاورمیانه در عمان با یافتن شغل اقامت خود را در عمان از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر می دهند.

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص کالج خاورمیانه در عمان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. همانطور که اشاره شد این کشور در گروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد ولی سرعت پیشرفت خوبی دارد. نتیجتا اخذ اقامت آن می تواند مفید باشد ولی باید توجه داشت که شهریه کالج ها و دانشگاه های آن گاهی حتی از دانشگاه های اروپایی نیز بیشتر است. به همین دلیل است که غالب افراد ترجیح می دهند اگر قرار است هزینه ای پرداخت کنند اقامت کشوری توسعه یافته و پیشرفته را به دست آورند و به همین دلیل تحصیل در اتریش، فرانسه، سوئد و مجارستان طرفداران بیشتری دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *