ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اکوادور

رشته شهرسازی در اکوادور

اگر فردی به دنبال تحصیل در رشته شهرسازی در اکوادور است، نمیتواند انتظار داشته باشد که پس از پایان دوره تحصیل خود، رزومه ای قدرتمند داشته باشد. دانشگاه های اکوادور نه تنها در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری نداشته اند بلکه به نسبت دانشگاه های پیشرفته در آمریکای جنوبی دچار افول شده و جایگاه گذشته خود را نیز از دست داده اند. یکی از دلایل اصلی این اتفاق کیفیت نه چندان مناسب زندگی در این کشور است، بسیاری از جوانان این کشور در هنگام ورود به دانشگاه، وارد پروسه مهاجرت می شوند و کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، برزیل و آرژانتین را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند و همین مسئله موجب کاهش کیفیت آموزش در این کشور نسبت به گذشته های نه چندان دور شده است.

رشته شهرسازی یکی از رشته های نوپا در جهان است و تنها چند کشور در این دانش تولید علم می کنند و به همین دلیل دانشجویان باید کشورهایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که در این علم پیشگام هستند. اکوادور در رشته شهرسازی قدرت چندانی ندارد و از همین رو است که به علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور توصیه می شود تا به گزینه های دیگر خود در این رابطه فکر کنند. با وجود همه این مسائل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اکوادور خواهند پرداخت.

  • آیا دانشگاه های معتبری در کشور اکوادور برای تحصیل رشته شهرسازی وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در این کشور اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور اکوادور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اکوادور

اکوادور را نمی توان به عنوان مقصدی مطمئن برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد و تحصیل در این کشور تنها برای افرادی می تواند مفید واقع شود که قصد اقامت بلند مدت در این کشور را دارند یا به نحوی در این کشور زندگی می کنند اما در سایر شرایط می توان این کشور را به عنوان مقصدی نامناسب معرفی کرد.

دانشگاه کاتولیک سانتیاگو گویاکویل (Universidad Católica de Santiago de Guayaquil ) یکی از دانشگاه های اکوادور است که امکان تحصیل در رشته شهرسازی را به دانشجویان خارجی می دهد اما باید در نظر داشت که از نظر کیفیت آموزشی در جمع 1200 دانشگاه برتر جهان نیز جایگاهی به دست نیاورده است و این نکته ای ناامید کننده در رابطه با شرایط تحصیل در این دانشگاه است. دانشگاه کوئنکا نیز یکی دیگر از دانشگاه های کشور اکوادور است که فرصت تحصیل در رشته شهرسازی را برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشگاه UTE و همچنین دانشگاه ملی چیمبورازو نیز از دیگر دانشگاه هایی هستند که می توان در کلمبیا امکان تحصیل در رشته شهرسازی را در آن ها داشت.

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کلمبیا

تحصیل در اکوادور کیفیت مناسبی ندارد و به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در این کشور به ویژه در مقطع کارشناسی بسیار کم است. دانشجویان برای این که بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند تنها به 500$ (دلار) نیاز خواهند داشت اما در مقطع کارشناسی ارشد هزینه های تحصیل تا 1000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا می کند و به همین دلیل نمی توان تحصیل در این مقطع را مقرون به صرفه دانست.

از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت بسیاری از کشورهای هم سطح چندان مناسب نیست و دانشجویان باید مبلغی در حدود 800$ (دلار) در ماه را برای پرداخت هزینه های خود در نظر داشته باشند. البته اکوادور یکی از معدود کشورهای آمریکای جنوبی است که به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور اکوادور

باید در نظر داشت که شرایط کار در کشور اکوادور چندان مناسب نیست اما دانشجویان خارجی می توانند از نظر قانونی فرصت کاریابی در این کشور را داشته باشند. فرصت های شغلی موجود در کشور اکوادور برای نیروی کار در رشته شهرسازی چندان مناسب نیست و همین مسئله می تواند درآمد آن ها در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. دانشجویان رشته شهرسازی برای رسیدن به کار در این کشور باید توانمندی های بسیاری داشته باشند که با توجه به شرایط علمی دانشگاه های این کشور، نمی توان انتظار چنین اتفاقی را داشت.

مهندسین شهرسازی در کشور اکوادور از نظر مالی نیز شرایط چندان مناسبی نخواهند داشت و نمی توانند زندگی با کیفیت مناسب را در اختیار داشته باشند. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست اورد.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور اکوادور

در چنین شرایطی می توان به وضوح دید که یک شهرساز در کشور اکوادور علاوه بر این که مسیر سختی برای رسیدن به کار خواهد داشت، درآمد بالایی را نیز به دست نخواهد آورد و کیفیت زندگی او از نظر اقتصادی چندان مناسب نیست. اکوادور را به طور کلی می توان به عنوان یکی از ضعیت ترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد ولی شما می توانید با تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه اطلاعات دقیق تری به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *