ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در دانمارک

رشته شهرسازی در دانمارک

رشته شهرسازی در دانمارک علاقمندان فراوانی دارد؛ چرا که دانمارک یکی از شادترین و بهترین کشورهای دنیا در سال های اخیر بوده است. دانمارک کشوری اسکاندیناوی است که اگرچه زبان رسمی آن دانمارکی است اما امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی را فراهم نموده است. دانمارک همچنین برای دانشجو و همراهان وی کلاس های رایگان آموزش زبان دانمارکی در شهرداری های این کشور را برگزار می نماید که نکته مثبتی است. لازم به ذکر است در شرایطی که غالب کشورهای دنیا برای ایرانی ها ویزای همراه صادر نمی نمایند، دانمارک از معدود گزینه هایی می باشد که برای همسر دانشجو ویزا صادر می کند. یعنی علاوه بر این که دانشجوی ایرانی می تواند ویزای تحصیلی دانمارک را بگیرد، همسرش نیز قادر است برای ویزای همراه با اجازه کار تمام وقت اقدام کند و شانس موفقیت خوبی داشته باشد.

دانمارک همچنین نرخ بیکاری پایین و درآمد بالایی برای فارغ التحصیلان رشته شهرسازی دارد. یعنی این افراد پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مورد نظر خود در دانمارک برای پیدا کردن کار با مشکلی مواجه نخواهند شد. زیرا همان طور که مشخص است کسی که بخواهد پس از فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف اقامت خود را همچنان تمدید نماید، می بایست شغلی پیدا کند. فرصت کاریابی بعد از فارغ التحصیلی در دانمارک در سال 2022 حدود 6 ماه می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در خصوص تحصیل در دانمارک به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در دانمارک چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های دانمارک برای رشته شهرسازی کدام اند؟
  • مدارک اخذ پذیرش رشته شهرسازی چیست؟
  • کار ضمن تحصیل در دانمارک چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در دانمارک

دانمارک برای غیر اروپایی ها نظام تحصیلی رایگان ندارد و اتفاقا شهریه های تحصیلی دانشگاه های آن برای غیر اروپایی ها نسبتا بالا می باشد. البته وقتی شهریه دانشگاه های دانمارک با کشورهایی مثل امارات، قطر، چین، کره جنوبی و غیره مقایسه شود، مشخص می شود اتفاقا دانمارک به نسبت سطح علمی بالای دانشگاه هایش، انتخاب خیلی خوبی محسوب می شود. برای تحصیل رشته شهرسازی در دانمارک دانشجویان خارجی یا اصطلاحا بین المللی باید با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه خود سالی بین حدودا 10000€ تا 16000€ (یورو) می باشد. اما دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند رشته شهرسازی در دانمارک را رایگان دنبال کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه، برای تحصیل در دانمارک باید هزینه های زندگی نیز در نظر گرفته شود.

هزینه زندگی در دانمارک در سال 2022 با توجه به سبک زندگی و محل اقامت بین 800€ تا 1300€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است دانمارک به خود دانمارکی هایی که تصمیم به تحصیل در مقطع آموزش عالی (کارشناسی به بالا) می پردازند، ماهی حدودا 900€ (یورو) کمک هزینه اخذ می کنند. اما خارجی ها یا باید رزومه فوق العاده درخشانی داشته باشند و بورسیه و فاند تحصیلی اخذ نمایند، یا مشغول به کار دانشجویی شوند. دانشجویان در دانمارک تا 20 ساعت در هفته اجازه کار در دانمارک را دارند که برای آن ها ماهانه بین 400€ تا 900€ (یورو) درآمد به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است کاریابی در دانمارک دشوار نیست و نرخ بیکاری در این کشور به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در دانمارک

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در دانمارک

دانمارک نظام آموزشی ممتازی دارد؛ از جمله بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته شهرسازی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ردیفبهترین دانشگاه های دانمارک برای رشته شهرسازیQS 2022THE 2022
1University of Copenhagen7996
2Aarhus University155104
3Technical University of Denmark (DTU)99185
4Aalborg University326201
5University of Southern Denmark309251

مدارک اخذ پذیرش رشته شهرسازی در دانمارک

به منظور اخذ پذیرش رشته شهرسازی، هر کدام از دانشگاه های دانمارک با توجه به مقطع تحصیلی فرد شرایط ویژه ای را در نظر گرفته اند. با این حال کلیات را در سال تحصیلی 2023-2022 می توان به شرح ذیل دانست:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته شهرسازی در دانمارکتوضیحات
پرتفلیودانشجو باید طرح ها و نمونه کارهای خود را ارائه دهد
رزومه یا همان CVفرد باید به انگلیسی سوابق تحصیلی و کاری خود را بیان کند
مدرک زبانآیلتس یا تافل متناسب با حداقل های دانشگاه
توصیه نامهحداقل 2 توصیه نامه از اساتید دانشگاه
انگیزه نامهدلایل فرد از انتخاب تحصیل در دانمارک
پرداخت هزینه بررسی مدارکApplication fee

مدارک اخذ پذیرش رشته شهرسازی در دانمارک

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، نوبت به ویزای تحصیلی دانمارک می رسد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه تمکن مالی بانک (اخیرا بانک ها دیگر بر اساس دلار 4200 هزار تومانی تمکن مالی صادر نمی کنند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • تهیه محل اقامتی در دانمارک و ارائه اجاره نامه و غیره
  • پرداخت هزینه های ویزا

کار پس از تحصیل در دانمارک

فارغ التحصیلان شهرسازی در دانمارک، خصوصا در صورت تسلط داشتن به زبان دانمارکی به راحتی می توانند کار پیدا کنند. به این ترتیب می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری دانمارک نمایند و در نهایت برای اقامت دائم و پاسپورت اقدام نمایند. لازم به ذکر است رشته شهرسازی در دانمارک درآمد خوبی دارد. در سال 2022 حقوق این رشته از ماهی 26400DKK (کرون دانمارک) شروع می شود.

حداکثر درآمد شهرسازان در دانمارک نیز ماهی 75700DKK (کرون دانمارک) است. یعنی شهرسازان در این کشور به طور میانگین ماهی 49800DKK (کرون دانمارک) درآمد دارند. میزان دقیق حقوق شهرسازان در دانمارک را سابقه کاری، تخصص، مدرک تحصیلی، جنسیت، شهر و حوزه کاری آن ها مشخص می کند. معمولا مردها در دانمارک در یکسری رشته ها از جمله شهرسازی درآمد بیشتری نسبت به خانم ها دارند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به شهرسازی در دانمارک 2022 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح نمایند. توجه شود که تحصیل در دانمارک، کانادا، مجارستان، آلمان، فرانسه، سوئد، انگلیس، استرالیا، نروژ، هلند، آمریکا و غیره می تواند انتخاب خوبی باشد و آینده دانشجویان را درخشان کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *