ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در آرژانتین

رشته آسیب شناسی در آرژانتین

تحصیل در رشته آسیب شناسی در آرژانتین به عنوان یکی از کشورهای برتر آمریکای جنوبی، امتیازات بسیاری را در این منطقه در اختیار فرد می گذارد. افرادی که آرژانتین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا با چالش های جدی در رابطه با دریافت پذیرش روبرو نمی شوند چراکه میزان متقاضی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور محدود است و این مسئله رقابت را به حداقل میزان خود کاهش می دهد و در نتیجه دریافت پذیرش آسان می شود. زبان تحصیل در آرژانتین برای دانشجویان خارجی انگلیسی است اما در رشته آسیب شناسی و سایر رشته های مرتبط با تخصص پزشکی، دانشجویان مسیر سختی برای رسیدن به پذیرش به این زبان خواهند داشت.

محدودیت های تحصیل در رشته آسیب شناسی به طور کلی کم است و تنها در اختیار داشتن مدرک پزشکی برای ورود به این رشته کافی خواهد بود. طول دوره اندک تحصیل در این گرایش تخصص پزشکی و همچنین شرایط مناسب کار پس از تحصیل در آن سبب شده است تا این رشته بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به رشته آسیب شناسی در آرژانتین چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل رشته آسیب شناسی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی چقدر است؟
  • شرایط کار در رشته آسیب شناسی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین

برای تحصیل در تمامی حوزه های تخصص پزشکی از جمله آسیب شناسی، فرد باید مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشد و تحصیل پزشکی در آرژانتین اولین قدم برای رسیدن به خواسته خود در این زمینه است. البته افرادی که مدرک معتبر پزشکی در اختیار داشته باشند نیز می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند. باید به این نکته اشاره داشت که پایان دوره انترنی و رزیدنتی برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور یک الزام به حساب می آید.

افرادی که رشته آسیب شناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید انتظار داشته باشند که یک دوره 4 ساله را برای دریافت تخصص خود در این کشور صرف کنند و سپس بتوانند در این حوزه به کار مشغول شوند. زبان تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور اسپانیایی است و به ندرت می توان فرصت تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی را نیز پیدا کرد.

ساختار کلی رشته آسیب شناسی در آرژانتین

تمامی افرادی که به دنبال تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین هستند، باید قبل از ورود به این کشور با ساختار رشته آسیب شناسی به خوبی آشنا شوند. زیرا ساختار  کلی رشته آسیب شناسی در آرژانتین به دو دسته گوناگون تقسیم می شود که در جدول زیر می توانید با آنها آشنا شوید:

انواع ساختار رشته آسیب شناسی در آرژانتینتوضیحات
آسیب شناسی بالینیآسیب شناسان در این حوزه، بیماری را بر اساس تجزیه و تحلیلی مایعات بدن یا سلول های به دست آمده از عصاره بافت تشخیص می دهند.
آسیب شناسی تشریحیدانشجویان آسیب شناسی تشریحی در آرژانتین تحقیقات خود را بر روی بافت ها و اندام ها متمرکز می کنند. به طور کلی این عمل به تحقیقات پس از مرگ اختصاص دارد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته آسیب شناسی در آرژانتین

کمتر کسی را می توان دید که به دنبال یک دانشگاه نه چندان معتبر برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور باشد و آرژانتین نیز یکی از کشورهایی است که فرصت تحصیل با کیفیت مناسب را در اختیار افراد قرار می دهد. دانشگاه های زیادی برای تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین وجود دارد که برخی از آن ها توانسته اند در رتبه بندی های جهانی نیز جایگاه مناسبی به دست آورند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های در دسترس برای تحصیل در آرژانتین در رشته آسیب شناسی عبارتند از:

معرفی دانشگاه های برتر رشته آسیب شناسی در آرژانتین

شرایط پذیرش از هر یک از دانشگاه های یاد شده متفاوت است و افراد برای رسیدن به خواسته های تحصیلی خود در این کشور باید پیش از شروع دوره تحصیلی خود، تمامی شرایط مرتبط با دریافت پذیرش را مطالعه کنند.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین

برای تحصیل در آرژانتین به سرمایه زیادی نیاز نخواهد بود و دانشجویان می توانند با هزینه های بسیار اندک نیز در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. در حال حاضر می توان گفت که آرژانتین نه تنها در آمریکای جنوبی بلکه در جهان یکی از ارزان ترین کشورهای مناسب برای تحصیل است.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 1300$ تا 2100$ (دلار) در سال است ولی این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور به ندرت امکان پذیر می شود. دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیز امکان کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت اما با در اختیار داشتن 300$ (دلار) در ماه نیز می توانند نیازهای خود در این کشور را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین

شرایط کار یک پاتولوژیست در آرژانتین

به افرادی که مدرک تحصیلی خود را در آرژانتین به دست آورده باشند، این فرصت داده خواهد شد تا بتوانند به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند به شرط آن که قراردادی رسمی با یک کارفرما در این کشور به امضا برسانند. باید به این نکته اشاره داشت که یک پاتولوژیست در آرژانتین می تواند به طور متوسط 102000ARS (پزو) درماه درآمد داشته باشد و از این طریق کیفیت مناسبی را از نظر اقتصادی برای خود ایجاد کند.

در حال حاضر برای شهروندان ایرانی، آرژانتین نمی تواند گزینه مناسبی باشد چراکه در بسیاری از پرونده های مهاجرتی، درخواست ویزا با جواب منفی روبرو شده است. در صورتی که شما نیز به جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی در زمینه رشته آسیب شناسی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته آسیب شناسی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا امکان تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین به زبان انگلیسی وجود دارد؟ بله، برخی از معتبرترین دانشگاه های آرژانتین، دروس تخصص رشته آسیب شناسی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته آسیب شناسی در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب دانشگاه های مدرن آمریکایی شرایط پذیرش در دانشگاه های آرژانتین بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. زیرا مسئولین دانشگاه های این کشور برای ثبت نام دانشجویان بین المللی از بوروکراسی های اداری پیچیده ای استفاده نمی کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *