ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در آرژانتین

تحصیل پزشکی در آرژانتین

افرادی که قصد مهاجرت به آرژانتین را دارند میتوانند از طرق مختلف مهاجرت کنند که یکی از آنها، مهاجرت از طریق تحصیل پزشکی در آرژانتین میباشد. در این کشور حدودا 1500 دانشگاه و موسسه علمی و آموزشی تاسیس شده است. بیشتر این موسسات سعی دارند دانشجویان خارجی و بین المللی را به خود جذب نمایند. هزینه های زندگی در این کشور بالا نمی باشد به همین دلیل دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل و تحصیل پزشکی در آرژانتین وارد این کشور می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله نکاتی را در رابطه با تحصیل پزشکی در آرژانتین و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور را در اختیار شما متقاضیان قرار می دهد.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های آرژانتین در 2024

در کشور آرژانتین حدودا 40 دانشگاه ملی وجود دارد و در 2024 این دانشگاه ها بودجه خود را از طریق دولت تامین می کنند. 45 دانشگاه خصوصی در این کشور وجود دارد، این دانشگاه ها از دانشگاه های دولتی کوچک تر بوده ولی شهریه های در نظر گرفته شده برای این دانشگاه ها بیشتر از دانشگاه دولتی می باشد.


اگر قصد تحصیل پزشکی در آرژانتین را دارید باید شرایطی را داشته باشید، در ادامه به این شرایط اشاره خواهیم کرد:

  • برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آرژانتین باید تسلط کامل بر زبان اسپانیولی داشته باشید.
  • دانشجویان ایرانی که قصد دارند در دوره کارشناسی ادامه تحصیل دهند باید مدرک پیش دانشگاهی معتبر ارائه نمایند، همچنین متقاضی باید ریز نمرات دوره تحصیلی را ارائه نماید.
  • افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه های دولتی شوند باید به مدت 12 ماه در اینفرماسیون ناسیونال شرکت نمایند.
  • همچنین متقاضی باید دوره CBC را در بدو ورود به دانشگاه بگذراند. در این دوره هفت درس تدریس می شود، طول مدت این دوره یک سال می باشد و متقاضی باید حداقل در دو دوره این دروس را بگذراند؛ دانشجویانی که موفق شوند این دوره را بگذرانند می توانند وارد دانشگاه شوند و در رشته مورد علاقه خود مشغول به ادامه تحصیل شوند.
  • برای ثبت نام دانشجویان خارجی و بین المللی محدودیتی وجود ندارد و برای ورود به دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نمی باشد.

زبان تدریس برای تحصیل پزشکی در آرژانتین

در تمامی دانشگاه های این کشور دروس به زبان اسپانیولی تدریس می شود. پس برای تحصیل پزشکی در آرژانتین باید به این زبان تسلط کامل و کافی را داشته باشید. زبان انگلیسی در این کشور به عنوان زبان تجاری استفاده شده و زبان اسپانیولی جهت تحصیل و زندگی روز مره می باشد. دانشجویان خارجی و بین المللی باید گواهی مهارت به زبان اسپانیولی را از نهاد امور دانشجویان خارجی دریافت کنند. این گواهی نشان می دهد که دانشجو به چه میزان به این زبان تسلط دارد. دانشجویان توجه داشته باشند که این آزمون در دانشگاه های مشخص و دو بار در هر سال برگزار می شود.

زبان تدریس برای تحصیل پزشکی در آرژانتین

صدور ویزای دانشجویی آرژانتین

جهت تحصیل پزشکی در آرژانتین بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه های مورد نظر باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای دانشجویی انجام دهید. برای دریافت ویزا دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه نمایید.

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع این مدارک باید به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی ترجمه شود.
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر به زبان انگلیسی و اسپانیایی
  • ارائه شناسنامه و فتوکپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه دو قطعه عکس
  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آرژانتین
  • دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه آن
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • متقاضیان باید انگیزه خود را در رابطه با تحصیل در آرژانتین در این دانشگاه نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در آرژانتین

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی در آرژانتین دانشگاه Austral می باشد. این دانشگاه در سال 1979 تاسیس شده است و جزء دانشگاه های خصوصی محسوب می شود. این دانشگاه کاتولیکی بوده و توانسته رتبه های بسیار خوبی را در رده بندی های منطقه ای و جهانی کسب نماید. پس اگر قصد تحصیل پزشکی در آرژانتین را دارید می توانید در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل شوید.

فرآیند درخواست برای تحصیل پزشکی در آرژانتین

تمامی متقاضیان تحصیل پزشکی در آرژانتین در قدم اول برای ورود به این رشته تحصیلی در آرژانتین باید با فرآیند درخواست در دانشگاه های این کشور آشنا شوند. تا از این طریق بتوانند از بروز مشکلات گسترده در طول فرآیند درخواست در مقاطع مختلف تحصیلی در آرژانتین جلوگیری کنند. فرآیند درخواست برای تحصیل پزشکی در آرژانتین به شرح زیر می باشد:

  • در قدم اول باید دستورالعمل های درخواست را در وب سایت دانشگاه انتخاب خود ترجمه کنند. به طور کلی این دستورالعمل ها به زبان اسپانیایی هستند. حتی اگر برنامه درخواست شده به زبان انگلیسی تدریس شود.
  • جمع آوری مدارک ضروری که شامل سوابق تحصیلی، ملیت و توانایی زبان انگلیسی متقاضیان می شود.
  • ارسال اسناد ترجمه شده همراه با بیانیه هدف به دانشگاه مربوطه در آرژانتین
  • هزینه درخواست را برای تحصیل پزشکی در آرژانتین به طور کامل پرداخت کنید، که 350ARS (پزو آرژانتین) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آرژنتین

هر ساله افراد بی شماری از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی در آرژانتین به این کشور زیبا در آمریکای جنوبی مهاجرت می کنند. یکی از مهمترین دلایل مهاجرت دانشجویان به این کشور وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در سطح جهانی در این کشور می باشد. اغلب موسساات آموزشی آرژانتین به ویژه در رشته دندانپزشکی، در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. به این ترتیب توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند تحصیل پزشکی در آرژانتین به خوبی با دانشگاه های برتر این کشور در رشته پزشکی آشنا شوید. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست خود برای تحصیل در دانشگاه مربوطه مواجه خواهید شد. همچنین تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین تجربه بی نظیری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

برخی از بهترین دانشگاه های آرژانین در رشته پزشکی در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله به دقت ارائه شده است:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آرژانتینخصوصیات
دانشگاه بوئنوس آیرس (uba)موسسه آموزشی بوئنوس آیرس یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در آرژانتین است. این دانشگاه در سال 1822 تاسیس شد که به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در حال فعالیت است.
دانشگاه روزاریودانشگاه روزاریو که در سال 1968 تاسیس شد، به دلیل ارائه بورسیه های دانشجویی متنوع در رشته دندانپزشکی معروف است.
دانشگاه پاپی کاتولیکاین موسسه آموزشی که به دانشگاه کاتولیک آرژانتین معروف است، دانشگاه خصوصی در آرژانتین است، که دارای پردیس هایی در شهرهای بوئنوس آیرس، سانتافه، روزاریو و پارانا است.
دانشگاه کوردوبا (uco)دانشگاه کوردوبا که به عنوان دانشگاه ملی آرژانتین شناخته می شود، در سال 1992 تاسیس شده است، که همواره به عنوان دانشگاهی پیشرو در آرژانتین شناخته می شود.

در نمودار ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید محبوب ترین دانشگاه پزشکی در آرژانتین را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

دانشگاه های ارژانتین برای تحصیل پزشکی

منبع: edurank

هزینه های تحصیل پزشکی در آرژانتین

کشور آرژانتین جزء معدود کشورهایی می باشد که با توجه به نظام آموزشی و سطح کیفیت دانشگاه ها و تدریس دروس هزینه های تحصیلی کم و مقرون به صرفه ای از دانشجویان دریافت می نماید. برای تحصیل پزشکی در آرژانتین شما شهریه های کمی پرداخت می نمایید. هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با هزینه های زندگی در آمریکا شمالی و کشورهای اروپایی کم می باشد. شهریه های در نظر گرفته شده برای دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. جهت تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی باید مبلغی بین 5000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) در سال بپردازید ولی تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین تقریبا رایگان اما به زبان اسپانیایی است.

این هزینه با توجه به رشته تحصیلی فرد متفاوت می باشد. دانشجویان باید برای هزینه های ماهانه زندگی خود مبلغی بین 550$ تا 800$ (دلار آمریکا) در نظر بگیرند. این میزان از هزینه شامل هزینه محل اقامت، هزینه های خورد و خوراک، هزینه های جانبی و هزینه های رفت و آمد است.

پردرآمدترین مشاغل در آرژانتین

پردرآمدترین افراد در آرژانتین عبارت هستند از: جراحان ارتوپدی با ماهیانه 402000ARS (پزوی آرژانتین)، متخصصین قلب و عروق با ماهیانه 356000ARS (پزوی آرژانتین)، متخصصین بیهوشی با ماهیانه 338000ARS (پزوی آرژانتین)، اورولوژیست ها با ماهیانه 328000ARS (پزوی آرژانتین) و متخصصین مغز و اعصاب با ماهیانه 308000ARS (پزوی آرژانتین). برای بررسی دقیق تر تفاوت درآمدی این گروه در مقایسه با سایر آرژانتینی ها نموداری ترسیم شده است:

بررسی نحوه تقسیم درآمد ماهیانه در آرژانتین

همان طور که مشاهده شد اگرچه وجود تورم 48% در آرژانتین و لزوم تسلط به زبان اسپانیایی برای تحصیل در دانشگاه های آرژانتین مشکل بزرگی به حساب می آید اما کسانی که به فرهنگ آمریکای جنوبی علاقه مند باشند اگر در رشته پزشکی یا زیرشاخه های آن تحصیل کنند در نهایت درآمد بالایی کسب می کنند و فشار تورم را خیلی احساس نخواهند کرد.

برای مطالعه دقیق تر و کامل تر در رابطه با هزینه های زندگی می توانید به مقاله هزینه زندگی در آرژانتین رجوع کنید. متقاضیان می توانند طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره بهره مند شوند. شما همچنین برای مراجعه حضوری می توانید با دریافت وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید و اطلاعات خود را در رابطه با مهاجرت به آرژانتین و شرایط مهاجرت به این کشور تکمیل نمایید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص تحصیل پزشکی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهم ترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل پزشکی در آرژانتین باید در امتحانات ورودی شرکت کنیم؟ یکی از اصلی ترین الزامات برای تحصیل پزشکی در آرژانتین شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه های این کشور می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در آرژانتین وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در آرژانتین را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع در این کشور بهره مند شوند.
4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *