ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد به مانند اکثر رشته های تحصیلی در این کشور می تواند ارزش بسیاری برای فارغ التحصیلان داشته باشد. سوئد از دسته کشورهایی است که از دیرباز مورد توجه ایرانیان بسیار زیادی قرار گرفته است و افراد زیادی تلاش می کنند تا به نحوی خود را به این کشور برسانند و تحصیل در این کشور را می توان به عنوان یکی از گزینه های ایده آل برای تحصیل دانست. در حال حاضر سوئد دانشگاه های معتبر بسیار زیادی را در خود جای داده است و این خود دلیل دیگری برای تمایل زیاد به انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

افرادی که رشته بازرگانی بین الملل را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند در آینده شغل مناسبی برای خود دست و پا کرده و شرایط زندگی خود را نسبت به متوسط جمعیت ساکن در آن کشور تقویت کنند. در حال حاضر این رشته در جمع رشته های مرتب با گروه اقتصاد و مدیریت ارائه می شود و یکی از رشته هایی است که مسیر دریافت پذیرش در آن چندان ساده نیست. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد پرداخته و ابهاماتی که در این مسیر ممکن است ایجاد شود را پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی در سوئد چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد چیست؟
  • مهم ترین دلایل انتخاب رشته بازرگانی بین الملل برای اقامت در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

افراد زیادی قصد تحصیل در سوئد را دارند و این مسئله به خودی خود می تواند رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را بسیار سخت کند. در حال حاضر رشته بازرگانی بین الملل نیز یکی از رشته هایی است که با کیفیت بسیار عالی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود و به همین دلیل می توان گفت که دریافت پذیرش در این رشته در سوئد بسیار دشوارتر است. دانشجویان برای دریافت پذیرش در رشته بازرگانی بین الملل در کشور سوئد ممکن است ناچار شوند در آزمون های ورودی شرکت کنند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که اکثر دانشگاه های سوئد، رشته بازرگانی بین الملل را در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی ارائه می کنند و این مسئله سبب شده است که دریافت پذیرش در این رشته کمی دشوار شود. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به راحتی می توان پذیرش تحصیلی خود را به زبان انگلیسی نیز دریافت کرد و به این زبان به ادامه تحصیل پرداخت.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

دانشگاه های زیادی در کشور سوئد وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته بازرگانی را به دانشجویان خارجی می دهند. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشگاه های سوئدی فرصت های زیادی به دانشجویان خارجی برای دریافت پذیرش به دانشجویان با رزومه های مختلف می دهند. برخی از مهم ترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

افرادی که قصد تحصیل در رشته بازرگانی را دارند، باید در نظر داشته باشند که این کشور یکی از پرهزینه ترین کشور های اروپایی است و به همین دلیل نمی توان به راحتی به همه علاقمندان به این رشته توصیه کرد که سوئد را در جمع گزینه های خود برای تحصیل قرار دهند. رشته بازرگانی بین الملل در این کشور هزینه ای در حدود 7500€ تا 12300€ (یورو) در سال را به همراه خواهد داشت و دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور کار چندان ساده ای نیست.

از طرف دیگر باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت که به طور تقریبی در حدود 1200€ (یورو) است و دانشجویان می توانند با فرصت کار تمام وقت در این کشور، این هزینه ها را به راحتی پوشش دهند و تنها دغدغه آن ها در پروسه مهاجرت به سوئد، تامین هزینه های تحصیل در این کشور باشد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سوئد

شرایط کار یک مشاور بازرگانی در سوئد

باید به این نکته اشاره داشت که سوئد یکی از معدود کشورهای اروپایی است که به دانشجویان امکان کاریابی پس از تحصیل را نمی دهد و به همین دلیل آن ها باید پیش از پایان دوره تحصیل خود، شغل مرتبطی برای خود پیدا کنند تا بتوانند در این مسیر اقامت کاری سوئد را نیز به دست آورند. متوسط درآمد یک کارشناس بازرگانی در سوئد 14800SEK (کرون سوئد) است و این مسئله نشان می دهد که این دسته از افراد از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توانند از این طریق اقامت به دست آورند. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مسیر رسیدن به این خواسته همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *