مهاجرت

اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج

لهستان کشوری واقع در قلب قاره­ اروپا است که از شرایط اقتصادی و استانداردهای مناسبی برخوردار است. اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج از جمله راه هایی است که افراد می ­توانند با آشنایی به قوانین و شرایط این کشور نسبت به آن اقدام نمایند. علاقمندان مهاجرت به لهستان می­توانند در زمینه چگونگی اخذ تابعیت این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

  • شرایط ازدواج در لهستان چیست؟
  • چه کسانی می توانند از طریق ازدواج در لهستان اقامت این کشور را به دست آورند؟
  • شرایط ثبت ازدواج رسمی در لهستان چیست؟
  • قوانین اخذ تابعیت در لهستان از طریق ازدواج چیست؟

دولت لهستان نیز مانند سایر کشورها قوانینی را برای ازدواج شهروندان خود با اتباع خارجی وضع نموده است و می­توان اینطور بیان نمود که یکی از بهترین راههای اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج می­باشد. افرادی که با اتباع لهستانی ازدواج می­نمایند برای اخذ تابعیت این کشور باید قوانین مربوط به ازدواج در این کشور را رعایت نموده و سپس با ارائه مدارک معتبر برای اخذ تابعیت لهستان اقدام نمایند.

قوانین اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج در 2021

افرادی که در سال 2021 با اتباع لهستانی ازدواج می­نمایند طبق قوانین این کشور برای اخذ تابعیت لهستان ­باید ابتدا ازدواج خود را با تبعه­ لهستانی در این کشور به ثبت برسانند. پس از ثبت ازدواج در کشور لهستان به فرد اقامت دائم این کشور اعطا می­گردد. برای اخذ تابعیت فرد باید به همراه تمامی مدارک خود و همسر و ارائه مدارکی که نشان دهنده ازدواج واقعی زوجین می­باشد پس از مدت 3 سال زندگی مشترک به اداره مربوطه در این کشور مراجعه نماید.

زوجین در لهستان در دو مکان می­توانند ازداجشان را به ثبت برسانند. دفاتر ثبت مدنی و کلیساهای این کشور. افرادی که ازدواجشان توسط دفاتر ثبت مدنی صورت می­گیرد باید توجه داشته باشند که گواهی ازدواجشان را از این مرکز دریافت نمایند. گواهی ازدواج که از این مرکز صادر می­گردد دارای اعتبار و مهر تأیید ازدواج زوجین می­باشد. اما افرادی که مراسم ازدواجشان در کلیساها و یا انجمن های مذهبی در لهستان انجام می­گیرد دیگر نیازی به ثبت ازدواجشان در دفاتر مدنی این کشور ندارند. زیرا کلیساها و دفاتر مذهبی در این کشور به رسمیت شناخته شده اند و همچنین این کلیساها برای زوجین گواهی ازدواج صادر می­ نمایند. ازدواج هایی که در کلیساهای کشور لهستان انجام می­گیرد به ازدواج های توافقی معروف هستند.

قوانین اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج

کلیساهای معتبر برای ثبت ازدواج در لهستان

افرادی که با اتباع لهستانی ازدواج نموده اند، در صورتیکه قصد دارند ثبت ازدواجشان را در کلیساهای این کشور انجام دهند باید توجه داشته باشند تا ثبت ازدواجشان در کلیساهای معتبر این کشور به ثبت برسد. زیرا تمامی کلیساهای این کشور اجازه ثبت ازدواج زوجین را ندارند و یا مورد تأیید دولت لهستان نمی­باشد. از طرفی اتباع خارجی برای اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج باید گواهی ازدواجی ارائه نمایند که مورد تأیید دولت لهستان باشد. از جمله معتبرترین کلیساهای ثبت ازدواج در لهستان عبارتند از:

  • کلیسای ارتدکس خودمختار لهستانی
  • کلیسای لوتری
  • کلیسای فرقه ای
  • کلیسای متدیست انجیلی
  • کلیسای باب تیست
  • کلیسای ظهوری روز هفتم
  • کلیسای ماریا ویت

همچنین کلیساهایی که در ثبت ازدواج در آنها صورت می­گیرد اما گواهی ازدواجی که از این مراکز صادر می­گردد، مورد تأیید دولت لهستان نمی­باشد، عبارتند از: اتحادیه مذهبی مسلمانان- اتحادیه مذهبی کارئیم و مراسم قدیمی کلیسای شرقی. ناگفته نماند زوجین می­توانند مراسم ازدواجشان را در این مراکز برگزار نمایند، اما برای ثبت ازدواجشان و اخذ گواهی ازدواج باید به دفاتر ثبت مدنی در لهستان نیز مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در دفاتر مدنی لهستان

افراد برای اینکه ازدواجشان با اتباع لهستانی را در این کشور به ثبت برسانند و گواهی ازدواج برای اخذ تابعیت لهستان از طریق ازدواج اخذ نمایند باید مدارک زیر را به دفاتر مدنی ثبت ازدواج در لهستان ارائه نمایند:

  • ارائه تمامی مدارک هویتی زوجین اعم از شناسنامه یا کارت ملی به همراه 2 قطعه عکس از زوجین
  • ارائه یک نسخه کپی از گواهی تولد زوجین که ­باید به ترجمه زبان لهستانی توسط یکی از دفاتر دارالترجمه در لهستان که مورد تأیید وزارت دادگستری این کشور است رسیده باشد.
  • افرادی که قبلاً ازدواج نموده اند نیز بایستی تمامی مدارک و اسناد مربوط به ازدواج قبلی و وضعیت کنونی خویش را به این اداره ارائه نمایند.
  • ارائه مدارکی که ثابت نماید تبعه­ خارجی از آزادی کامل برای ازدواج با تبعه­ لهستانی برخوردار است و مانعی از سوی دولت خود برای ازدواج ندارد.

ناگفته نماند با اخذ این گواهی زوجین می­توانند مراسم ازدواجشان را در کلیساهای این کشور برگزار نمایند و برگزار کننده مذهبی می­بایست پس از گذشت 5 روز گواهی ازدواج زوجین را که امضای خود فرد در آن قید شده است را به زوجین اعطا نماید. آیا اتباع خارجی پس از ازدواج با تبعه­ لهستانی اجازه سرمایه گذاری در لهستان را خواهد داشت؟ شرایط مهاجرت به لهستان چگونه است؟ دوستان عزیز برای یافتن پاسخ تمامی سوالات خود می­توانید در زمینه اخذ تابعیت کشورهای برتر دنیا با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *