ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه

هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه

هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه از سایر رشته های تحصیلی بالاتر است. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های دولتی اروگوئه برای شهروندان این کشور رایگان هستند و تنها یکی از دانشگاه های دولتی است که حتی از دانشجویان این کشور نیز شهریه می گیرد. ولی بر خلاف آرژانتین، آلمان، نروژ، اتریش و غیره که دانشگاه های دولتی آن ها برای تمامی افراد بدون توجه به کشوری که تابعیت آن را دارند، رایگان می باشند، دانشگاه های اروگوئه از خارجی ها شهریه دریافت می کنند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل پزشکی در کشور اروگوئه چقدر است؟
  • معایب مهاجرت به اروگوئه به عنوان دانشجوی پزشکی چیست؟
  • فرایند مهاجرت کاری پزشکان به اروگوئه چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل پزشکی کدامند؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به اروگوئه چیست؟

آشنایی با هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه

همان طور که ذکر شد خارجی هایی که قصد دارند اروگوئه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند حتی اگر موفق شوند از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرند، باید شهریه پرداخت کنند. تحصیل در اروگوئه در سال 2024-2025 به طور متوسط در هر ترم بین 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) یعنی سالیانه 4000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. این در حالی است که رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت و غیره در اروگوئه نیز همانند غالب کشورهای دنیا پرهزینه تر هستند و سالیانه شهریه ای بین 5000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) خواهند داشت.

اروگوئه کشور بسیار کوچک و کم جمعیتی است در نتیجه تعداد زیادی دانشگاه ندارد. علاوه بر این که رنکینگ دانشگاه های اروگوئه در مقایسه با مجارستان، روسیه، بلاروس، نروژ، اتریش، استرالیا، سوئد، انگلستان، کانادا وغیره نامطلوب تلقی می شود، تعداد کم دانشگاه های این کشور هم سبب شده دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل در اروگوئه نداشته باشند. دانشگاه های برتر اروگوئه در زمینه رشته پزشکی عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیدانشگاه های برتر اروگوئهامتیاز از نظر دانشجویان (از 5)
1Universidad de la República (به انگلیسی: University of the Republic)4.6
2Universidad de Montevideo (به انگلیسی: University of Montevideo)4.7
3Universidad Católica del Uruguay (به انگلیسی: Catholic University of Uruguay)4.6
4Universidad ORT Uruguay (به انگلیسی: ORT Uruguay University)4.6
5Universidad de la Empresa (به انگلیسی: University of Enterprise)4.4

آشنایی با هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه و مجارستان

تحصیل در مجارستان در سال 2024 اگرچه رایگان نیست کم هزینه خواهد بود چه به لحاظ شهریه دانشگاه ها و کالج ها و چه به لحاظ هزینه های ماهیانه زندگی. با این تفاوت که بر عکس اروگوئه که کشوری در حال توسعه با اقتصادی نابسامان و نرخ بیکاری 10.1% است، مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده و کشوری توسعه یافته به حساب می آید. نرخ بیکاری در مجارستان نیز در سال 2024 حدود 3.4% است؛ البته هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان بیشتر از سایر رشته هاست. علاقه مندان به رشته پزشکی باید ابتدائا 1 سال در دوره های پیش پزشکی در مجارستان شرکت کنند که شهریه آن بین 7000€ تا 10000€ (یورو) شهریه است؛ سپس با توجه به دانشگاهی که موفق شوند پذیرش آن را اخذ نمایند، شهریه متفاوتی پرداخت خواهند نمود. برخی از دانشگاه های پزشکی مجارستان عبارت هستند از:

  • Faculty of Medicine of the University of Debrecen
  • Semmelweis University
  • University of Szeged
  • University of Pécs

مقایسه تحصیل پزشکی در اروگوئه و روسیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه علاقه مندان باید 1 سال در دوره های پاتفک شرکت نمایند که هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند و هم به زبان روسی. البته کسانی که قصد دارند نهایتا در روسیه طبابت کنند باید به زبان روسی نیز تحصیل نمایند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در روسیه به زبان روسی کم هزینه تر از زبان انگلیسی است با توجه به دانشگاهی که فرد موفق شود قبولی آن را اخذ نماید شهریه سالیانه 1800$ تا 13540$ (دلار آمریکا) خواهد بود. روسیه در حوزه پزشکی دانشگاه های مطرح زیادی دارد به همین دلیل است که دانشجویان کشورهایی مثل ایران، چین، ارمنستان، آذربایجان و غیره علاقه مند به تحصیل پزشکی در روسیه می باشند. برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه عبارت هستند از:

  • M. Sechenov
  • Tver State Medical University
  • Orenburg State Medical University
  • Perm State Medical University
  • Mari State University
  • Nizhny Novgorod State Medical University
  • Bashkir State Medical University
  • Kursk State Medical University
  • Kazan State Medical University
  • Crimea Federal University
  • The Northern State Medical University
  • The Pavlov First Saint-Petersburg State Medical University
  • Volgograd State Medical University
  • The Omsk State Medical Academy
  • Syktyvkar State University
  • Altai State Medical University

کاهش هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه

نرخ بیکاری در اروگوئه 10.1% است و بدون تسلط به زبان اسپانیایی حتی فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر اروگوئه نیز نمی توانند شغلی در این کشور پیدا کنند. حین تحصیل نیز تنها کسانی شانس پیدا کردن کار پاره وقت در اروگوئه را دارند که علاوه بر مهارت های شغلی به زبان رسمی اروگوئه نیز مسلط باشند. منتهی باید توجه داشت که شهریه دانشگاه های پزشکی اروگوئه همانطور که بیان شد بالا است در نتیجه با مشغول شدن به کار پاره وقت نمی توان آن را پرداخت نمود. تنها راه کاهش هزینه تحصیل پزشکی در اروگوئه دانشجوی ممتاز بودن در دانشگاه و اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد. البته پیشنهاد می شود دانشجویانی که تمایل دارند هزینه کمی برای تحصیل بپردازند کشورهای روسیه یا مجارستان را انتخاب کنند که پس از فارغ التحصیلی نیز سطح درآمد بالاتری از اروگوئه دارند؛ این موضوع در نمودار ذیل نشان داده شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اروگوئه، مجارستان و روسیه

متوسط درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه

اروگوئه دومین کشور کوچک در آمریکای لاتین است که تنها 4 میلیون نفر جعیت دارد و 2 میلیون آن ها در پایتخت اروگوئه کار می کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در درآمد دریافتی افراد در اروگوئه علاوه بر جنسیت، شهر محل اقامت، سابقه کاری و غیره، حوزه کاری آن ها است. حوزه پزشکی در اروگوئه همانند سایر کشورهای جهان گرایش های مختلفی دارد که هر کدام متوسط درآمد متفاوتی دارند. البته متوسط درآمدی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در اروگوئه دریافت می کنند بیشتر از میانگین درآمد همه مردم اروگوئه است. در جدول ذیل متوسط درآمد پزشکی در اروگوئه طی سال 2024 بیان شده است:

درآمد رشته های پزشکی به پزوی اروگوئه
توضیحات
10300 UYUکمترین درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
48600 UYUمتوسط درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
147000 UYUبیشترین درآمد ماهیانه رشته های پزشکی

برای مقایسه بهتر این موضوع که پزشکان در اروگوئه درآمد بیشتری نسبت به عموم مردم دریافت می کنند، میانگین درآمد ماهیانه عموم مردم اروگوئه طی سال 2024 در جدول ذیل بررسی شده است:

درآمد عموم مردم در اروگوئه به پزوی اروگوئهتوضیحات
8340 UYUکمترین میزان درآمد ماهیانه
33000 UYUمتوسط درآمد ماهیانه
147000 UYUبیشترین میزان درآمد ماهیانه

متوسط درآمد متخصصین پزشکی در اروگوئه

هر کدام از رشته های مختلف پزشکی از جمله دندانپزشکی، جراحی، تغذیه و غیره متوسط درآمد متفاوتی از سایرین دارند. در جدول ذیل متوسط درآمد پزشکی به اختصار بیشتری بیان شده است:

رشته های پزشکی در اروگوئهمتوسط درآمد ماهیانه
متخصص بیهوشی107000 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص سلامت رفتاری37700 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص قلب و عروق134000 UYU(پزوی اروگوئه)
دندانپزشک78700 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص تغذیه65500 UYU(پزوی اروگوئه)
پزشک عمومی83000 UYU(پزوی اروگوئه)
پرستار بخش26800 UYU(پزوی اروگوئه)
مدیر آزمایشگاه46300 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص موسیقی درمانی36300 UYU(پزوی اروگوئه)
پزشک هسته ای87900 UYU(پزوی اروگوئه)
ماما31100 UYU(پزوی اروگوئه)
ارتودنتیست95100 UYU(پزوی اروگوئه)
روانپزشک86600 UYU(پزوی اروگوئه)
روانشناس87000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح عمومی105000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح قلب و عروق134000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح پیوند قلب150000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح مغز و اعصاب133000 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص اشعه ایکس37700 UYU(پزوی اروگوئه)

آنچه که در این رابطه گفته شد، مربوط به اهمیت رشته پزشکی در اروگوئه است. از لحظه ورود به این کشور به عنوان دانشجو، تا لحظه دریافت درآمد به عنوان متخصص بررسی شده است. افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند یا شغل خود را ادامه دهند، می توانند از این گفتار استفاده کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند مسیر مهاجرتی به بهترین کشورهای جهان را فراهم آورند.

پرسش های کلیدی درباره رشته پزشکی در اروگوئه

رشته پزشکی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که افراد به دنبال آن هستند. باید به این نکته توجه کرد که این رشته نیز در بهترین شرایط ممکن با توجه به امکانات ارائه می شود. افرادی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که امتیازهای زیادی در این رابطه وجود دارد. می توان به این نکته اشاره کرد که اروگوئه یکی از کشورهایی که کمتر کسی تمایل دارد در آن تحصیل کنند. با این حال نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. در رابطه با این موضوع باید تحقیقات گسترده کرد که در این مقاله جزئیات زیادی آن را مورد بررسی قرار داده اند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا اروگوئه مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است؟ می توان به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، اروگوئه در جمع بهترین های آمریکای لاتین نیز قرار ندارد. باید به این نکته توجه داشت که در جمع بهترین دانشگاه های جهان نیز نام دانشگاه های پزشکی اروگوئه دیده نمی شود.
  • آیا هزینه تحصیل رشته پزشکی در اروگوئه بالا است؟ خیر! یکی از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در اروگوئه آن است که دانشجویان می توانند با هزینه کم به ادامه تحصیل مشغول شوند.
  • مهم ترین محدودیت های تحصیل رشته پزشکی در اروگوئه چیست؟ در شرایط کنونی، امکان تحصیل پزشکی در اروگوئه بسیار محدود است. افراد کمی می توانند تحصیل در این کشور را تجربه کنند. به همین دلیل باید زبان های رسمی این کشور برای تحصیل را به خوبی آموخت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *