ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در کلمبیا

رشته بازیگری در کلمبیا

تحصیل رشته بازیگری در کلمبیا با توجه به محبوبیت هنرهای نمایشی در بین سرزمین های آمریکای لاتین به یکی از حوزه های پرمخاطب بدل شده است؛ علی رغم اینکه بسیاری از افراد کلمبیا را صرفا محدود به جذابیت های موجود در تنوع غذاها و همچنین مناظر طبیعی می دانند، باید خاطرنشان کرد که خاستگاه بسیاری از انواع امروزی رقص که یکی از شاخه های هنرهای نمایشی نیز محسوب می گردد، شهرهای باستانی کلمبیا می باشد. بازیگری در سینما و تئاتر نیز رفته رفته به درجات بالاتر محبوبیت میان شهروندان کلمبیایی طی سالیان اخیر دست یافته و از سال 1966 تاکنون فرهنگ و هنر این سرزمین به وضعیت مطلوب تری دست پیدا کرده است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش به بررسی مفصل جزئیات و نکات تحصیل رشته بازیگری و گرایشات آن در کشور درحال توسعه کلمبیا خواهد پرداخت.

  • متوسط درآمد بازیگری سطح اول کشور کلمبیا چه میزان است؟
  • برترین مدارس و دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کلمبیا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر کلمبیا چه مقدار برآورد می گردد؟
  • دروس تخصصی و عمومی رشته بازیگری در دانشگاه های کلمبیا به چه شرحی است؟

تاریخچه رشته بازیگری در کلمبیا

کلمبیا چهارمین سرزمین وسیع آمریکا جنوبی بوده و با کشورهای ونزوئلا، برزیل، اکوادور و پرو همسایه است. قرارگیری اقیانوس های اطلس و آرام در مجاورت با کلمبیا موجب توسعه بخشی اقتصاد این کشور شده اند و همچنین برخی از کشورهای حوزه دریای کارائیب چون دومینیکن نیز دارای ارتباط تجاری مطلوبی با کلمبیا می باشند. فرهنگ و هنر در کلمبیا از دیرباز تاکنون دارای وجوه اشتراک بسیاری با مردم حاضر در اسپانیا بوده و با توجه به افزایش تعداد مهاجرت های صورت گرفته به این کشور، هم اکنون می توان فرهنگ حاکم بر آن را ادغامی از سنت ها و رسوم مردمان اقصی نقاط دنیا دانست. کلمبیا یکی از پرجمعیت ترین کشورهای آمریکای لاتین بوده و شکل گیری نخستین ارگان های فرهنگی و هنری در آن به سال 1886 میلادی بازمی گردد.

تغییرات نرخ بیکاری کلمبیا

هنر و بازیگری در کلمبیا دارای سابقه ای به قدمت 3500 سال است؛ بدان معنا که از دوره باروک تاکنون هنرمندان متعددی از این کشور در زمینه های نقاشی، فیلم و موسیقی تحسین جهانیان را برانگیخته اند. طلاکاری و سفالگری از هنرهای منحصر به این محدوده جغرافیایی بوده و با ورود احساسات و عواطف به دنیای هنر در آمریکای لاتین، افراد سرشناسی در کلمبیا پا به عرصه حیات گذاشتند. موسسه zarzuela نخستین بنیانگذار تئاتر و بازیگری در میان مردم کلمبیا بوده و پس از آن انواع نهادهای دولتی و خصوصی با حمایت از این شاخه به تقویت آن مبادرت ورزیده اند. از جمله این موسسات می توان ANDE را نام برد که با عنوان انجمن نمایندگان تئاتر کلمبیا شناخته می شود. در مجموع می توان کلمبیا را یکی از کشورهای باسابقه آمریکای لاتین در حوزه تئاتر و بازیگری دانست.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کلمبیا

کلمبیا دارای 16 استان بوده که هریک به فراخور تراکم جمعیت خود از انواع موسسات آموزش عالی بهره برده اند. از بهترین شهرهای کلمبیا برای تحصیل می توان به مدالن و بوگوتا اشاره کرد که دارای مدارس و دانشگاه های معتبر و کم نظیری می باشند. 7 دانشگاه کلمبیا در بین 1000 دانشگاه برتر جهان از نگاه QS قرار دارند. University of The Andes و Pontificia University Javeriana مشهورترین دانشگاه های این کشور هستند که هر دو آن ها ارائه دهنده دوره های هنر نیز می باشند و شایان ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی آن از شرایط مشابه در کشور ایران پایین تر خواهد بود. در ادامه شماری از برترین مراکز تحصیل رشته بازیگری در کلمبیا را بررسی نموده ایم:

عنوان مرکزرتبه در کلمبیا
Universidad de Los Andes Colombia1
Universidad del Norte2
Universidad Nacional de3
Pontificia Universidad Javeriana4

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کلمبیا

دروس و گرایشات رشته بازیگری در کلمبیا

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در کلمبیا برای هر نفر 3001900COP (پزوی کلمبیا) برآورد شده است. علاوه بر اثبات برخورداری از تمکن مالی، از پیش نیازهای اخذ پذیرش از دانشگاه های کلمبیا در زمینه بازیگری تسلط بر زبان اسپانیایی می باشد. با توجه به محدود بودن ارائه رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی و همچنین مزیت های موجود برای دانشجویان مسلط به زبان رسمی کلمبیا، زبان اسپانیایی، افراد با این توانایی مسیر آسان تری جهت نیل به خواسته های خود دارند. از سایر زیرگروه ها و گرایشات این عنوان می توان به فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی، طراحی صحنه و تدوین اشاره نمود. باید خاطرنشان کرد که دروس عمومی چون آشنایی با ادبیات، هنرهای تجسمی و تاریخ هنر در تمامی شاخه های مذکور مشترک می باشد.

نکات تحصیل بازیگری در کلمبیا

اصلی ترین مرکز بازیگری در کلمبیا را می توان شهر بوگوتا و تئاتر کولون دانست که از اواخر قرن 19 تاکنون پیروان بسیاری را به این مکتب هدایت کرده است. تعدد جشنواره ها و فستیوال های گوناگون در کلمبیا همچون Colombian Theater Festival of Medellin و یا Cali Performance Festival نشانگر اهمیت این هنر در بین مردمان این سرزمین بوده و همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که متوسط دستمزد سالیانه بازیگران در کلمبیا 26550$ (دلار آمریکا) اعلام شده که در مقایسه با میانگین حقوق کارمندان این کشور که 31000$ (دلار آمریکا) اعلام شده است پایین تر می باشد. در پایان امیدواریم شما عزیزان از مطالب ارائه شده نهایت بهره را برده باشید ضمن اینکه همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز همه روزه با برترین مشاوره های مهاجرتی در زمینه های گوناگون در کنار شما خواهند بود. در باب رشته بیهوشی در کلمبیا به لینک فوق مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *