مهاجرت

اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی

اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی

یکی از طرق اخذ اقامت در کشور کره جنوبی در سال 2023، اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی می باشد که قوانین خود را داراست. در این مقاله سعی داریم به بررسی موضوع اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی، شرایط اخذ اقامت، مدارک لازم برای اخذ تابعیت و غیره بپردازیم. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به کره جنوبی، کانادا، انگلستان، مجارستان، ترکیه، هلند، دانمارک، سوئد، نروژ، فرانسه، آلمان و غیره ارائه نمایند.

  • قوانین تولد فرزند در کره جنوبی چیست؟
  • چگونه می توان از طریق تولد در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • آیا کره جنوبی تابع قوانین خاک است؟
  • مزایای تولد در کره جنوبی چیست؟

شرایط اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی را دارند باید بدانند که تولد فرزند در این کشور به خودی خود منجر به اخذ اقامت نمی شود. طبق قوانین این کشور اگر هر یک از والدین فرزند در هنگام تولد، تابعیت این کشور را داشته باشد، فرد متولد شده نیز تابعیت کشور کره جنوبی را اخذ خواهد کرد. اگر فرزندی از پدری با تابعیت کشور کره و مادری با تابعیت کشور خارجی متولد شود و پدر و مادر ازدواج رسمی نداشته باشند، در زمانی ملیت کشور کره به فرد اعطاء می شود که پدر فرزند خود را از لحاظ قانونی به رسمیت شناخته باشد.

حال اگر فرزندی از پدری با تابعیت کشور خارجی و مادری با تابعیت کشور کره جنوبی متولد شود، اگر این دو ازدواج رسمی نکرده باشند تابعیت کره به طفل اعطاء خواهد شد. به دلیل اینکه بین مادر و فرزند نسبت خونی وجود دارد. پس نتیجه میگیریم که در این کشور از طریق سیستم خون تابعیت به افراد اعطاء خواهد شد.

کمک های دولت کره جنوبی در 2023

دولت این کشور از افراد خارجی که در این کشور اقامت دارند حمایت می کند، به عنوان مثال در دوران بارداری زن های خارجی حمایت های مالی در نظر گرفته شده است. متقاضیان برای دریافت کمک هزینه های مالی به مبلغ 500000₩ (وون کره جنوبی) باید فرم مربوطه را تکمیل نمایند. همچنین این افراد باید در بانک های این کشور حساب بانکی افتتاح نمایند و اسناد بانکی را به دولت این کشور ارائه نمایند. افراد خارجی و بین المللی برای افتتاح حساب بانکی و دریافت مبلغ در نظر گرفته شده باشد مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • دریافت فرم ثبت نام برای افراد خارجی
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست
  • ارائه اسناد بارداری که باید توسط بیمارستان تایید شده باشد.

شرایط اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی

تولد کودک از والدین خارجی در کره جنوبی

افراد خارجی و بین المللی که قصد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی را دارند، باید بعد از تولد فرزند شرایطی را رعایت کنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. بعداز تولد فرزند والدین باید مدارک مربوط به تولد طفل را که توسط بیمارستان تایید شده است به سفارت خانه کشورشان در کره جنوبی ارائه نمایند.

با توجه به قوانین وضع شده در هر کشور از متقاضیان مدارک لازمی دریافت خواهد شد. والدین بعد از دریافت گواهی تولد و یا شناسنامه کودک می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ پاسپورت انجام دهند. اگر پدر و مادر می خواهند گواهی اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند باید پاسپورت فرزند را به اداره مهاجرت کشور کره ارائه داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

قوانین اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی

جهت اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی متقاضیان باید دارای شرایطی به شرح زیر باشند:

  • متقاضیان نباید 6 ماه قبل تاریخ درخواستشان در کشوری دیگر درخواست خود را برای دریافت تابعیت ارائه کرده باشند.
  • جهت اخذ اقامت و تابعیت این کشور باید به مدت 3 سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشند.
  • اگر متقاضی خردسال باشد و یکی از والدین تابعیت کشور کره جنوبی را داشته باشد، کشوری قبلی که فرزند تابعیت آن را داشته باشد باید برای اخذ تابعیت کشور کره اجازه ترک تابعیت قبلی طفل را صادر نماید.
  • اگر فردی با تابعیت خارجی با فردی با تابعیت کشور کره ازدواج کند و 3 سال از ازدواجشان گذشته باشد، جهت اخذ تابعیت این کشور باید به مدت 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.
  • با تولد کودک از پدر و مادری بدون تابعیت و یا از طریق کودکی رها شده در قلمره کره جنوبی می توان تابعیت و یا اقامت دائم این کشور را کسب کرد.

ثبت تولد نوزاد در کره جنوبی

پس از تولد نوزاد والدین باید فورا در خواست خود را جهت اخذ گذرنامه برای کودک متولد شده به اداره مربوطه ارائه نمایند. برای مهاجرت باید پرونده فرزند را تا یک ماه پس از تولد ارائه دهند. بعد از دریافت پاسپورت، متقاضیان باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و مدارک لازم را جهت ثبت نام طفل به عنوان یک فرد خارجی ارائه دهند. برای انجام این مراحل نیازی به حضور فرزند نمی باشد. افرادی که در این کشور متولد می شوند به عنوان شهروندان کشور کره جنوبی محسوب نمی شوند و با عنوان اقامت خارجی ثبت نام می کنند. دستیابی به اقامت و تابعیت این کشور ارزش بالایی دارد چرا که پاسپورت کرده جنوبی در رتبه دوم معتبرترین پاسپورت های جهان است و دارنده آن میتواند به 174 کشور بدون نیاز به ویزا ورود کند.

به متقاضیان پیشنهاد می شود که پیش از انجام هر گونه اقدامی برای مهاجرت، با مشاوران مهاجرتی مشورت کرده و با کسب اطلاعات و آگاهی کامل اقدامات لازم را انجام دهند. برای مطالعه بیشتر می توانید دیگر مقالات را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، مطالعه نمایید. همچنین می توانید مقاله اخذ اقامت در کره جنوبی را مطالعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *