ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در چین

بازار کار مهندسی الکترونیک در چین

کار در پرجمعیت ترین کشور جهان هر چند اقتصاد قدرتمند و بازار پررونقی داشته باشد اما با چالش ها و دشواری خاص خود همراه خواهد بود. بازار کار مهندسی الکترونیک در چین با توجه به صنعتی بودن این کشور، اقتصاد رو به رشد وغیره از جایگاه خوبی از نظر شاخص توسعه صنعتی برخوردار است. حضور شرکت های بین المللی در شهرهای اصلی کشور چین و انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی گسترده در زمینه نرم افزار، فنی و مهندسی سبب رونق بازار کار مهندسی برق و الکترونیک می شود.

بزرگ ترین شاخص تولید در جهان متعلق به کشور چین می باشد و طبیعتاً این حجم از تولیدات صنعتی و الکترونیکی نیازمند نیروی کار متخصص خواهد بود. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به کشور چین نگارش شده است.

  • آیا رشته مهندسی الکترونیک در کشور چین از بازار خوبی برخوردار است؟
  • شرایط کار در کشور چین در رشته مهندسی الکترونیک چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان الکترونیک در چین چقدر است؟
  • آیا چین مقصد مناسبی برای کار در رشته های مهندسی است؟

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در چین در 2022

جالب است بدانید که قوانین مدیریت اوضاع کارگران و ضوابط کار در چین با تمام کشورهای دنیا تفاوت دارد؛ تقریباً هیچ قاعده و قانون خاصی برای کارگران و مدیریت اوضاع در این کشور وجود ندارد و همین موضوع سبب افزایش بسیار زیاد سرعت تولید در این کشور شده است. بزرگترین انتقاد وارده بر قانون چین بابت استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار بدون هیچگونه قانون و قاعده خاص می باشد که با قانون کار این کشور تضادی ندارد.

نکته بارز این است که در قوانین کار چین برای کارمندان و کارگران به هیچ عنوان حق برخورداری از بیمه پوشش درمانی پیش بینی نشده است. دستمزد کار برای کارمندان غیر متخصص و در اکثر موارد برای کارگران ساده به صورت سالانه پرداخت می شود و قراردادهای کار در این کشور نیز یک ساله می باشد. از سال 1985 میلادی جهت تقویت بازار رقابت با سایر کشورهای اروپایی در زمینه صادرات اعمال مالیات دو برابر بر کالاهای صادراتی در کشور چین ممنوع شد.

سیاست کشور چین برای اعمال این قانون تجاری پایین آوردن هزینه تمام شده کالاهای وارداتی برای ورود به رقابتی به بازار اروپا و آمریکای شمالی بوده است. در نتیجه اجرای این قانون قدرت چین در زمینه صادرات کالاها بسیار افزایش پیدا کرد و امروزه در سال 2022 اکثر بازارهای جهان را محصولات این کشور تصاحب کرده است.

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در چین

اخذ ویزای کار مهندسی الکترونیک در چین

فارغ التحصیلان رشته الکترونیک و برق که تمایل به کار در کشور چین دارند در اولین اقدام باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند. ویزای کاری کوتاه مدت کشور چین در سه حالت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه صادر می شود اما ویزای کار بلند مدت این کشور برای 12 ماه برای متقاضیان صادر می شود. دریافت ویزای کاری کشور چین نیازمند ارائه مجموعه ای از مدارک است که در لیست زیر شرح داده می شود:

  • انتخاب یک کارفرما و اخذ دعوت نامه و ارائه گواهی معتبر به سفارت چین
  • ارائه گذرنامه معتبر اصل و کپی با 12 ماه اعتبار باقی مانده
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست صدور ویزای کاری در سایت سفارت چین
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد
  • ارائه تاییدیه و مجوز کار فرهنگی با تایید مقامات کشور چین
  • اجازه کار متقاضی باید توسط اداره امور اتباع خارجه چین تایید شود
  • پرداخت هزینه سفارت چین جهت بررسی درخواست صدور ویزای کار

درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در چین

در چین سطح درآمد در قیاس با کشورهایی مثل آلمان، دانمارک، کانادا و غیره پایین تر است. با این حال در مقایسه با کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان و غیره، مردم در چین قدرت خرید و درآمد بالاتری دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، متوسط درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در چین طی سال 2022 بیان گردیده است:

متوسط درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در چین

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت به چین با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *