ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی در مقاطع لیسانس، دکترا، تحصیلات تکمیلی و غیره برای دانشجویان ایرانی می ­باشد. اکثر دانشگاه­ ها و موسسات علمی در سطح بین المللی، پشتوانه مالی را در در راستای بورسیه ­های مناسب و رده بالا برای متقاضیان این کشور و خارج از کشور فراهم می ­نمایند. کشور آفریقای جنوبی یکی از مناسب ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خارجی می­باشد، ارتقای تحصیلی و اخذ درجات علمی بالا و کسب مهارت­ ها از اهداف این دانشجویان می­ باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش­ های اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آفریقای جنوبی به متقاضیان می­ باشند.

در مقاله بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی، ابتدا به معرفی این کشور می­پردازیم. کشور آفریقای جنوبی در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد و کشور لسوتو را در درون خود جای داده است و دیگر همسایه­ های این کشور، کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک و سوازیلند می ­باشد. آب و هوای این کشور گرم و خشک و در برخی منقاطق دارای آب و هوای استوایی و سرد می­ باشد، کشور آفریقای جنوبی تنها کشوری است که دارای سه پایتخت به نام­های کیپ تاون، پرتوریا و بلوم فونتین می ­باشد.

بررسی بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

کمک هزینه ها و بورسیه­ های بین المللی برای شهروندان کشور آفریقای جنوبی وجود دارد و با کمک این بورسیه­ ها می ­توانند تحصیلات پایه، مقطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی، دکترا و برنامه­ های پست دکترا را ادامه دهند. اکثر دانشگاه­ ها و موسسات علمی در سطح بین المللی، پشتوانه­ های مالی را در راستای بورسیه­ های مناسب برای متقاضیان آفریقای جنوبی را در داخل و خارج از کشور مهیا می­ نمایند. کشور آفریقای جنوبی یکی از مناسب ترین مقصدها برای تحصیل متقاضیان بین المللی است که اهداف آنها ارتقای تحصیلی، کسب درجات علمی و بدست آوردن تخصص­ می ­باشد. برنامه تحصیلی 2 ساله پیش دانشگاهی بر طبق سطح A دانشگاه کمبریج و برنامه ALA به شرح زیر می­باشد:


مرکز تحصیلی ALA متقاضیان بین 16 الی 19 سال را در سطح قاره پذیرش می­ نماید، متقاضیان بر طبق فاکتورهایی مانند علاقه مندی جهت اقامت در کشور آفریقای جنوبی، روحیه کارآفرینی و سابقه ارائه خدمات مردمی، پذیرش می­ گردند. بعد از فارغ التحصیلی، مرکز تحصیلی ALA کارآفرینان را در زمینه ­های مختلف مانند شبکه­ ای گسترده از سرمایه گذاران آشنا می­ نماید، همچنین با استفاده از استعداد­های این افراد و مهارت­ هایی که کسب نموده­ اند و با ایجاد زمینه ­های شغلی از آنها حمایت می­ نماید. اقامت و بورسیه­ های دانشگاهی و مزایای دیگر نیز در اختیار این افراد خواهد بود.

شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی چگونه است؟

در برخی از کشورهای توسعه یافته برای جلوگیری از محروم ماندن دانشجویان نخبه از تحصیل به دلایل مالی، علاوه بر دولت، دانشگاه و اساتید، موسسات مختلفی نیز وجود دارند که به دانشجویانی که سطح علمی بالایی داشته باشند بورسیه یا فاند اهدا کنند. باید توجه داشت بورسیه یا فاندهای تحصیلی با توجه به سقف سرمایه دانشگاه، موسسه و غیره و همچنین بر اساس رزومه ای که دانشجو ارائه می دهد، تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی وی را پوشش می دهد. منتهی فاند در مقایسه با بورسیه از آن جایی که علاوه بر شهریه شامل کمک هزینه زندگی نیز می شود دشوارتر به دست می آید چرا که برای اهدای آن شرایط سخت تری در نظر گرفته شده است. برخی از شرایط گرفتن fund آفریقای جنوبی عبارت هستند از:

  • معدل ممتاز
  • داشتن حداقل 2 مقاله ISI
  • نوشتن کتاب
  • شرکت در مسابقات بین المللی مثل موت کورت و ترجیحا کسب مقام اول تا سوم
  • داشتن نمره زبان انگلیسی بالا مثال تافل 100 به بالا یا آیلتس 7 به بالا
  • عضویت در بنیادهای خاص در ایران مثل بنیاد نخبگان ایران، سازمان نظام مهندسی ایران، کانون وکلای دادگستری ایران و غیره
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی
  • کسب جایزه های بین المللی مثلا اخذ رتبه های برتر در المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی
  • داشتن فعالیت های غیر درسی مثل کسب مدال طلای ورزشی و غیره
  • داشتن سابقه کار عملی مرتبط با رشته تحصیلی و غیره

مرکز پژوهشی، تقویتی در آفریقای جنوبی

مرکز پژوهشی، تقویتی یک دوره تحصیلی 3 ساله دکترا را در دانشگاه وسترن شهر کیپ تاون فراهم می ­نماید، همچنین متقاضیان کشور آفریقای جنوبی، می ­بایست گواهی تسلط بر زبان انگلیسی در دو آزمون کتبی و شفاهی و نیز در آزمون­ های استاندارد مانند تافل داشته باشند. متقاضیان می ­بایست در شرکت­ های تقویتی، کارآموزی و داوطلبانه فعالیت داشته و هیچگونه محدودیت سنی برای آنها وجود ندارد، همچنین این افراد می ­بایست در طول دوره 3 ساله تحصیلی خود اقدام نمایند و در این دوره، زنان و دانش آموزان آفریقایی بسیار حمایت می­گردند. در مرکز پژوهشی، متقاضیان مقطع دکترا می­ بایست به طور تمام وقت در مرکز UCW حضور داشته و فرم تقاضای بورسیه را نیز به همراه داشته باشند اما نیازی به تأیید در مرکز UCW نمی­ باشد.

متقاضیان در صورت داشتن بورسیه تحصیلی یا با تقبل هزینه­ های تحصیلی خود می­ بایست از روش آنلاین و اینترنتی اقدام نمایند. در مقاله بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی، به مدارک لازم و شرایط اخذ بورسیه و مهاجرت به این کشور پرداخته خواهد شد اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید.

بررسی بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی به شرح زیر می­ باشد:

  • فرم درخواست الکترونیکی
  • نامه درخواست
  • کپی پاسپورت
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی از تمامی گواهی­ های علمی

مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی در 2024

دلایل و مزایای زیادی برای انتخاب کشور آفریقای جنوبی برای ادامه تحصیل در سال 2024 وجود دارد، حدود 23 دانشگاه این کشور مورد تأیید وزارت علوم کشور ایران می باشند. برخی از مهمترین مزایای تحصیل در این کشور به شرح زیر می­ باشند:

  • یک کشور انگلیسی زبان می­ باشد که صحبت افراد به زبان انگلیسی بسیار ساده است و به همین دلیل به سهولت می­ توان با اشخاص ارتباط برقرار کرد.
  • موسسات و دانشگاه­ های این کشور از بهترین و باکیفیت ترین مراکز علمی سرتاسر جهان هستند و کیفیت آموزشی در این کشور بالا می ­باشد.
  • با توجه به ارزان بودن واحد پول این کشور نسبت به دلار و یورو، هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی بسیار پایین می باشد.
  • اکثر دانشگاه­ های آفریقای جنوبی در ردیف برترین دانشگاه ­های سرتاسر جهان قرار دارند.
  • این کشور به خانواده متقاضیانی که برای تحصیل به آفریقای جنوبی مهاجرت می ­نمایند، به راحتی ویزا صادر می ­نماید.

هزینه تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی، متقاضیان بهتر است با هزینه تحصیل در این کشور آشنا شوند، هزینه تحصیلی به دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و غیره بستگی زیادی دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به طور میانگین در حدود 3000$ الی 12000$ (دلار آمریکا) در سال می­باشد، همچنین برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 8000$ (دلار آمریکا) در سال و برای مقطع دکترا نیز بعضی دانشگاه ­ها رایگان و در بعضی دیگر در حدود 2000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در سال متغیر می باشد. هزینه دوره زبان در کشور آفریقای جنوبی بر طبق نوع دوره استاندارد و یا فشرده و یا زبان عمومی یا تخصصی می­ باشد، این هزینه در حدود 6000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) در سال است و دوره­ های زبان از 3 ماه شروع و تا 1 سال نیز ادامه خواهند داشت.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به طور کلی و تقریبی در کشور آفریقای جنوبی در حدود 650$ الی 900$ (دلار آمریکا) در ماه بر هر نفر می ­باشد، البته این هزینه بستگی زیادی به خود فرد و شهر محل اقامت دارد. اگر متقاضیان خواستار اخذ اقامت و اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی می­ باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می­باشد، می­توانند شما را در این امر یاری دهند.

پرسش های کلیدی درباره بورسیه تحصیلی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی را می توان به عنوان یکی از کشورهای عالی در سطح آفریقا معرفی کرد. این کشور سال ها است که تحت برنامه های اقتصادی مناسب در حال پیشرفت است. با این حال هنوز فاصله زیادی بین سطح آموزش در آفریقای جنوبی و کشورهای پیشرفته جهان وجود دارد. می توان به این نکته توجه داشت که در حال حاضر، کشورهای زیادی هستند که در زمینه آموزش علمی بهتر از آفریقای جنوبی هستند. با این حال باید به این نکته توجه داشت می توان در آفریقا، بسیاری از دانشگاه های برتر قاره را پیدا کرد. با این وجود، هزینه های تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی در این کشور بالا است. بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که در این کشور نیز بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

می توان به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، آفریقای جنوبی یکی از جذاب ترین مقصاد نیست اما جز بهترین ها است. برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • آیا می توان در آفریقای جنوبی به پذیرش تحصیلی با بورسیه دست پیدا کرد؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر امکان دریافت بورسیه در آفریقای جنوبی وجود دارد. در حال حاضر هرچه مقطع تحصیلی فرد بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهد داشت.
  • محدودیت های دریافت بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی چیست؟ افرادی که می خواهند در این کشور بورسیه دریافت کنند، باید از نظر علمی شرایط بسیار خوبی داشته باشند. همچنین بورسیه در این کشور تضمین شده نیست.
  • فرایند دریافت بورسیه در آفریقای جنوبی چگونه است؟ افرادی که می خواهند بورسیه تحصیلی در این کشور دریافت کنند، باید مدارک خود را به دانشگاه ارائه کنند. پس از دریافت مجوز اولیه از دانشگاه، باید ضمانت نامه هایی را به امضا برساند که در نتیجه به امتیازهای پایین دست پیدا کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *