ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در سوئد

تحصیل رشته عمران در سوئد

تحصیل رشته عمران در سوئد برای دانشجویان و متقاضیان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور یکی از اولویت های خوب و مناسب تلقی می شود. کشور سوئد در سال های اخیر یکی از مهاجر پذیرترین کشورها معرفی شده است که بیشترین مهاجران آن نیز دانشجویان می باشند. سوئد کشوری است اروپایی و پیشرفته و معتبر در علم و دانش. آموزش ها در سوئد براساس الگوهای جهانی صورت می گیرد. این کشور دانشگاه های معتبری در رتبه بندی جهانی دارد که هرکدام از آن ها از مهم ترین دلایل جذب دانشجویان بین المللی و خارجی به این کشور است. رشته مهندسی عمران در سوئد فارغ التحصیلانی را پرورش می دهد که با درک عمیق از شرایط و نیازهای انسانی تحصیل می کنند. این فارغ التحصیلان خانه ها و ساختمان ها و زیرساخت های آینده را طراحی کرده و می سازند.

دانشجویان بین المللی در سوئد می توانند برای ادامه تحصیل در یکی از چند تخصص رشته عمران نیز درخواست دهند. در کشور سوئد می توان در مقاطع مختلف رشته عمران را به زبان انگلیسی نیز تحصیل کرد. از مزایای تحصیل در این کشور برخورداری از امکانات ویژه دانشجویی و قرار گرفتن در محیط وفضای بین المللی است. این موارد موجب پیشرفت دانشجویان می شود. دانشجویان مهاجر در سوئد در این رشته پرطرفدار و کاربردی با تکنیک های طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت ها یا طراحی مهندسی ساختمان ها آشنا می شوند. دقت داشته باشید که مهندسی عمران جز رشته هایی است که از مشاغل مورد نیاز اکثر کشورها است. لذا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور سوئد باید رقابت تنگاتنگی با دیگر دانشجویان در جهت قبول شدن انجام دهید.

دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در سوئد

شرایط تحصیل رشته عمران در سوئد

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در کشور سوئد دانش پیشرفته ای را در زمینه مهندسی سازه به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان در طول ترم های مختلف در رشته مهندسی عمران می توانند این علم را با مهارت های اکتسابی خود پرورش دهند و شکل جدیدی به آن ببخشند. این علم باید براساس دانش تخصصی درباره ساختمان و زیرساخت و راه و جاده ها باشد. دانشگاه های فنی برای این رشته مناسب تر هستند. همچنین در این دانشگاه ها فرصت همکاری وکارآموزی وسیع تر و حرفه ای تر است. مهندسی عمران در سوئد به تکنیک های نگهداری جاده ها، خیابان ها، مسیرهای راه آهن، پل ها و تونل ها نیز می پردازد. دانش ریاضیات و مهارت نقشه کشی از مهم ترین دروس تلقی می شود.

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه جهانی
KTH Royal Institute of Technology198
Lund University278
Uppsala University3112
Chalmers University of Technology4133

در طول مدت تحصیل، دانشجویان در سوئد به طرق مختلف با نقشه کشی ارتباط برقرار می کنند. همچنین آن ها شرکت در پروژه و همکاری با متخصصان صنعت و مشارکت در اموری از این قبیل را تجربه می کنند. این رشته در سوئد با یک پروژه به پایان می رسد که باید به یک موضوع در زمینه عمران مربوط شود که بر تحقیق و تجزیه و تحلیل یک مشکل عمرانی متمرکز باشد. فارغ التحصیلان این رشته در سوئد توانایی قوی در توسعه و طراحی ساختمان ها و زیرساخت ها را دارند. آنها باید با توجه به شرایط و نیازهای انسان، و اهداف جامعه طراحی را انجام دهند. همچنین در دانشگاه های سوئد مهارت و توانایی قوی در برقراری ارتباط با مخاطبان مختلف به زبان انگلیسی و یا سوئدی آموزش داده می شود.

گرایشات و دروس جهت تحصیل رشته عمران در سوئد

در کشور سوئد مهندسان در دانشگاه باید توانایی بحث و پیشبرد نتایج و یافته ها را یاد بگیرند. در سوئد تدریس از طریق سخنرانی و مباحثه فعال و انجام پروژه های عملی و امتحانات شفاهی و کتبی و عملی صورت می گیرد. در مقطع ارشد آگاهی از جنبه های اجتماعی و اخلاقی و اطلاع از مسائل اقتصادی و اجتماعی و اکولوژیکی به مهندسان عمران آموزش داده می شود. این مجموعه توانایی ها موجب می شود تا تخصصی تر عمل کنند. مقطع ارشد در سوئد یک برنامه 2 ساله، 120 واحد به زبان انگلیسی است. این برنامه در پردیس KTH در استکهلم در دانشکده معماری و محیط ساخته شده ارائه می شود که یکی از برجسته ترین دانشگاه ها می باشد.

مباحث تحت پوشش و تدریس شده در این دانشگاه و در این مقطع عبارت است از:

  • طراحی و ساخت جاده ها وخیابان ها
  • مسیرهای راه آهن
  • پل ها و تونل ها
  • مهندسی پی
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • مهندسی هیدرولیک
  • مهندسی سازه
  • سازه های بتونی
  • سازه های فلزی و چوبی
  • مصالح ساختمانی
  • آب و هوا و انرژی داخلی

گرایشات و دروس جهت تحصیل رشته عمران در سوئد

تحصیل رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

در کشور سوئد برنامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران با گرایش های مختلفی سعی می کند تا تخصص خوبی به دانشجویان ارائه دهد. این مقطع متخصصان خلاق و با تجربه تری را به جامعه مهندسین اضافه می کند. در این مقطع موارد خاص دیگری مانند استفاده بهینه و خلاقیت و کاربرد آن در مراکز خرید و تجاری آموخته می شود. همچنین استفاده از فن آوری و در نظر گرفتن معیارهای اقتصادی و اثرات زیست محیطی نیز مورد توجه است. رشته مهندسی عمران در مقطع ارشد در سوئد مهارت های مورد نیاز جهانی را نیز تامین می کند. در این مقطع دانشجویان سوئدی جنبه بین المللی ساخت و ساز را نیز یاد می گیرند. دانش و مهارت هایی که دانشجویان در این مدت می آموزند آن ها را برای آینده شغلی درخشان تر و با درآمد بالاتر آماده می کند.

فرصت های شغلی مهندسان عمران در سوئد

در کشور سوئد فرصت های شغلی مناسب و زیادی برای مهندسان عمران وجود دارد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در سوئد می توانند در دیگر کشورها نیز مشغول به کار شوند. زیرا که مدرک تحصیلی دانشگاه های سوئد مورد قبول و پذیرش دیگر کشورها می باشد. می توانید در مشاغلی همچون سازنده ساختمان های مسکونی و تجاری، طراح نقشه، توسعه دهنده پروژه، مهندس سازه راه و جاده، مهندس تولید، مدیر پروژه، مدیر طراحی مشغول به کار شوید. اگر قصد دارید در کشور سوئد در رشته مهندسی عمران تحصیل کنید و سوالاتی در خصوص هزینه تحصیل در سوئد و شرایط تحصیل در سوئد دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از مشاوره با مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *