مهاجرت

تولد در سنت لوسیا

تولد در سنت لوسیا

تولد در سنت لوسیا یکی از روش هایی می باشد که می تواند موجب کسب تابعیت و پاسپورت این کشور شود. سنت لوسیا، جزیره ای زیبا با زیبایی های طبیعی چشمگیر، بهشتی با سواحل شن و ماسه سفید بکر، جنگل های بارانی، و قله های سرسبز کوهستانی است. جزیره سنت لوسیا حدود 238 مایل مربع وسعت دارد و نزدیکی آن به خط استوا، آب و هوای گرمسیری را در طول سال با دمای متوسط ​​بین 23 تا 28 درجه سانتیگراد تضمین می کند. افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند، ممکن است با توجه شرایط خود، نیازمند کسب اطلاعات کامل درباره تولد در سنت لوسیا باشند. قبل از به دنیا آمدن کودک در سنت لوسیا، مطلع بودن از شرایط ثبت تولد در این کشور، مدت زمان آن و همچنین قوانین تابعیت از طریق تولد در سنت لوسیا بسیار ضروری می باشد.

در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را به طور کامل با شرایط تولد، ثبت تولد، و سایر موضوعات مرتبط به طور کامل آشنا خواهند ساخت.

اینفوگرافیک تولد در سنت لوسیا

بررسی تولد در سنت لوسیا

قانون ملیت سنت لوسیا توسط فرمان قانون اساسی سنت لوسیا در سال 1978 تنظیم شده است و افرادی که در داخل این کشور به دنیا آمده اند، تابعیت سنت لوسیا را دریافت می کنند مگر اینکه والدینشان مصونیت دیپلماتیک داشته باشند یا تبعه کشوری باشند که در حال جنگ با سنت لوسیا هستند. علاوه بر این، افرادی که در خارج از کشور از حداقل یکی از والدین متولد شده در سنت لوسیا متولد شده اند و همچنین افرادی که در هواپیما یا کشتی های ثبت شده در سنت لوسیا یا هواپیماها یا کشتی های متعلق به دولت متولد شده اند شهروند سنت لوسیا محسوب می شوند. نرخ تولد در سنت لوسیا کاهش یافته است و در سال های اخیر مهاجرت مهاجران خارجی دلیل افزایش جمعیت این کشور بوده است.

در نمودار زیر به نرخ تولد در سنت لوسیا به ازای هر زن اشاره شده است:

بغنرخ تولد در سنت لوسیا به ازای هر زن

شرایط ثبت تولد در سنت لوسیا

تولد در سنت لوسیا توسط یک اداره ثبت احوال و وفات واقع در سراسر جزیره ثبت می شود و ثبت نام باید در نزدیکترین دفتر ثبت نام منطقه به محل تولد کودک انجام شود. اگر فرزند افراد در بیمارستان متولد شده باشد، به جز بیمارستان تاپیون، بیمارستان فرمی به نام فرم I را برای ثبت تولد به نزدیکترین اداره ثبت به آن ارسال می کند تا بتواند تولد را ثبت کند، اما والدین همچنان باید برای تأیید اطلاعات و درج نام پدر (در صورت تمایل) و نام فرزند، نزد دفتر ثبت منطقه حاضر شوند. مهم است که والدین کودک بررسی کنند تا تاریخ تولد، جنسیت و نام و املای نام ها درست باشد زیرا بررسی موارد ذکر شده باعث می شود تا در آینده نیازی به انجام اصلاحات و تغییر اطلاعات ثبت شده نباشد.

مزیت های تولد در سنت لوسیا

تولد در سنت لوسیا بر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب، داری مزیت های ویژه ای در زمینه های گوناگون می باشد. به عبارت دیگر، تولد در سنت لوسیا چیزهای زیادی برای ارائه به اتباع کشورهای خارجی دارد. علاوه بر این، سالانه بیش از صدها تباع خارجی از کشورهای مختلف جهان، به دلیل مزیت های بی شمار سنت لوسیا به دنبال تولد فرزند خود در سنت لوسیا هستند. زیرا این کشور حمایت های ویژه ای را از والدین فرزندان قبل از تولد و بعد از تولد ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های تولید در سنت لوسیا، دریافت ویزای این کشور می باشد، که دارندگان آن می توانند به 147 کشور از جمله کشورهای حوزه شنگن مسافرت کنند.

دیگر مزیت های تولد در سنت لوسیا برای اتباع کشورهای خارجی به شرح زیر می باشد:

مزیت های تولد در سنت لوسیاتوضیحات
برابری شهروندیبرابری شهروندی با شهروندان طبیعی در سنت لوسیا یکی از اصلی ترین مزیت های تولد در این کشور می باشد.
بهره مندی از موسسات آموزشی پیشرفتهتمامی فرزندانی که در سنت لوسیا متولد شده اند، در طول اقامت خود در این کشور می توانند از موسسات آموزشی پیشرفته در این کشور بهره مند شوند.
کیفیت زندگیسنت لوسیا کیفیت بالای زندگی را برای تمامی شهروندان این کشور تضمین می کند.

بررسی روند زایمان جهت تولد در سنت لوسیا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تولد فرزندان خود در سنت لوسیا هستند، باید در قدم اول با روند زایمان در این کشور جهت سهولت تولد در سنت لوسیا آشنا شوند. اما نگران نباشید، زیرا روند زایمان جهت تولد در سنت لوسیا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب به راحتی صورت می گیرد. روند زایمان جهت تولد در سنت لوسیا به شرح زیر می باشد:

  • قبل از ورود به سنت لوسیا باید برای ویزای اقامت وقت این کشور اقدام نمایید.
  • به داشتن فرزندان خود در سنت لوسیا فکر کنید.
  • بعد از تولد فرزندان متقاضیان در سنت لوسیا، آنها باید برای دریافت شناسنامه فرزندان خود و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنند.
  • اگر درخواست شما تایید شد می توانید به سنت لوسیا سفر کنید.
  • اتباع کشورهای خارجی باید به زودی به کشور خود بازگردند.

چالش های اساسی تولد در سنت لوسیا

فرآیند تولد در سنت لوسیا در کنار مزایا و امتیازات مثبتی که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی در این حوزه می باشد. مهمترین چالش های تولد در سنت لوسیا به شرح زیر می باشد:

چالش های اساسی تولد در سنت لوسیاتوضیحات
مرخصی پدرانپدران در سنت لوسیا به سختی برای دوران زایمان همسران خود در این کشور مرخص می گیرند. در حالی که مردان در کشورهای مردن اروپایی حق دارند 13 هفته مرخص زایمان با حقوق دریافت کنند.
نداشتن حمایتاگر از حمایت خانواده بزرگ در سنت لوسیا برخوردا نباشید داشتن نوزاد در سنت لوسیا بسیار دشوار خواهد بود.
سیستم مدارسدر صورت اقامت دائم در سنت لوسیا فرزندان شما با سیستم مارس این کشور مشکلات گسترده ای خواهند داشت.

در تصویر زیر می توانید دیگر چالش های رایج در خصوص تولد در سنت لوسیا را مشاهده فرمایید:

چالش های رایج در خصوص تولد در سنت لوسیا

ثبت تولد و مدت زمان آن در سنت لوسیا

هر یک از والدین 6 ماه از تاریخ تولد فرزند فرصت دارند تا تولد فرزند خود را بدون هیچ هزینه ای ثبت کنند. اگر این کار در زمان تعیین شده انجام نشود، والدین باید برای ثبت نام دیرهنگام با هزینه ای اقدام کنند که فرآیند طولانی تری است. برای ثبت نام فرزند خود متقاضیان باید پرونده بیمارستان (فرم I) که تولد را ثابت می کند (این به شرطی که بیمارستان قبلاً آن را ارسال نکرده باشد) و کارت شناسایی شخصی خود را به دفتر ثبت منطقه ارائه دهند. اگر پدر و مادر با یکدیگر ازدواج کرده باشند، هر یک از والدین می توانند تولد را ثبت کنند.

در صورتی که پدر و مادر با یکدیگر ازدواج نکرده باشند و بخواهند تولد را با نام پدر ثبت کنند، هر 2 والدین باید در اداره ثبت احوال حاضر شوند و پدر باید سوگندنامه ای مبنی بر اینکه او پدر است امضا کند. اگر در زمان ثبت نام، نام پدر ثبت نشده باشد، والدین می توانند برای انجام این کار به دفتر قاضی مراجعه کنند.

مراحل ثبت تولد در سنت لوسیا

ثبت دیرهنگام تولد در سنت لوسیا

ثبت دیرهنگام تولد در سنت لوسیا زمانی اتفاق می افتد که تولد شخص در بازه زمانی مقرر 6 ماهه ثبت نشده باشد. برای ثبت تولد فردی که تولد وی در سنت لوسیا در مدت زمان مقرر ثبت نشده است باید مراحل زیر طی شود:

مراحلامور
1مراجعه والدین و یا متقاضی به ثبت احوال مدنی و اعلام درخواست ثبت تولد به دلیل عدم ثبت آن
2منشی برنامه از فرد می خواهد هزینه جستجو که 9$ (دلار) می باشد را بپردازد و رسید به وی داده می شود.
3جستجو در رایانه توسط منشی و اطلاع رسانی فرد در صورت عدم وجود سوابقه و انجام جستجوی دقیق تر
4تأیید ثبت دیرهنگام تولد توسط مدیر اجرایی و ارسال درخواست تکمیل شده برای تأیید مدیر ثبت
5ارائه مدارک توسط شخص ذینفع به دفتر ثبت منطقه محل تولد می برد برای ثبت
6تهیه شناسنامه دست توسط ثبت احوال و مراجعه فرد به اداره ثبت با شناسنامه برای درخواست نسخه رسمی

در ادامه با فرآیند جستجوی دستی سابقه تولد در سنت لوسیا به طور کامل آشنا خواهید شد.

سابقه تولد و فرآیند جستجوی دستی آن در سنت لوسیا

فرآیند جستجوی دستی و دقیق تر سابقه تولد در سنت لوسیا به شکل زیر است:

  • مصاحبه ای توسط سردفتر یا مسئول اجرایی با مادر کودک، در صورتی که هنوز زنده است یا خویشاوند نزدیک او یا شخصی که حضور داشته یا از تولد کودک اطلاع داشته است، برای مثال پزشک، پرستار یا ماما، برنامه ریزی می کند.
  • اگر گفته شد که کودک در یک مرکز پزشکی به دنیا آمده است، از متقاضی خواسته می شود که به مرکز پزشکی مراجعه کند تا در صورت وجود، یک کپی از پرونده تولد دریافت کند.
  • مادر فرم سوگندنامه ارائه شده را تکمیل می کند که معمولاً توسط یک اظهارنامه قانونی توسط شخصی، پزشک، پرستار، ماما یا یکی از بستگان یا آشنایان مادر پشتیبانی می شود. همه افرادی که از برنامه پشتیبانی می کنند باید یک شناسه تصویری معتبر ارسال کنند.

اگر سردفتر یا مسئول اجرایی متقاعد شود که کودک در سنت لوسیا متولد شده است، طرف باید موارد زیر را ارائه دهد:

  • یک کپی از گواهی تولد مادر برای تعیین نام کامل و مناسب او، در صورت ازدواج با سند ازدواج یا سند دیگر (مانند مدارک تغییر نام).
  • گواهی تولد برای تعیین نام های مسیحی (متقاضیان باید توجه داشته باشند که نام مادر باید در گواهینامه او و فرزند مطابقت داشته باشد. اگر نام‌ ها هماهنگ نیستند، ابتدا باید اصلاح شود تا نام های نادرست تصحیح شود).
  • 2 قطعه عکس پرسنلی (که دارای تمبرهایی به ارزش 2.50$ (دلار) و 5.00$ (دلار) هستند) برای افرادی که اظهارنامه های قانونی را تکمیل می کنند.

متقاضیانی که مایل به کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط تولد در سنت لوسیا هستند و یا قصد دارند با دریافت ویزا اقدام به مهاجرت به سنت لوسیا کنند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات متداول در باب تولد در سنت لوسیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تولد در سنت لوسیا می باشیم:

  • شرایط ثبت تولد در سنت لوسیا چیست؟ تولد در سنت لوسیا توسط یک اداره ثبت احوال و وفات واقع در سراسر جزیره ثبت می شود و ثبت نام باید در نزدیکترین دفتر ثبت نام منطقه به محل تولد کودک انجام شود. اگر فرزند افراد در بیمارستان متولد شده باشد، به جز بیمارستان تاپیون، بیمارستان فرمی به نام فرم I را برای ثبت تولد به نزدیکترین اداره ثبت به آن ارسال می کند تا بتواند تولد را ثبت کند، اما والدین همچنان باید برای تأیید اطلاعات و درج نام پدر (در صورت تمایل) و نام فرزند، نزد دفتر ثبت منطقه حاضر شوند. مهم است که والدین کودک بررسی کنند تا تاریخ تولد، جنسیت و نام و املای نام ها درست باشد زیرا بررسی موارد ذکر شده باعث می شود تا در آینده نیازی به انجام اصلاحات و تغییر اطلاعات ثبت شده نباشد.
  • ثبت تولد و مدت زمان آن در سنت لوسیا؟ هر یک از والدین 6 ماه از تاریخ تولد فرزند فرصت دارند تا تولد فرزند خود را بدون هیچ هزینه ای ثبت کنند. اگر این کار در زمان تعیین شده انجام نشود، والدین باید برای ثبت نام دیرهنگام با هزینه ای اقدام کنند که فرآیند طولانی تری است. برای ثبت نام فرزند خود متقاضیان باید پرونده بیمارستان (فرم I) که تولد را ثابت می کند (این به شرطی که بیمارستان قبلاً آن را ارسال نکرده باشد) و کارت شناسایی شخصی خود را به دفتر ثبت منطقه ارائه دهند. اگر پدر و مادر با یکدیگر ازدواج کرده باشند، هر یک از والدین می توانند تولد را ثبت کنند. در صورتی که پدر و مادر با یکدیگر ازدواج نکرده باشند و بخواهند تولد را با نام پدر ثبت کنند، هر 2 والدین باید در اداره ثبت احوال حاضر شوند و پدر باید سوگندنامه ای مبنی بر اینکه او پدر است امضا کند. اگر در زمان ثبت نام، نام پدر ثبت نشده باشد، والدین می توانند برای انجام این کار به دفتر قاضی مراجعه کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *