ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک

کشور مکزیک کشوری ثروتمند در آمریکای شمالی می­ باشد و ثبت شرکت در مکزیک از جمله روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. ثبت شرکت در کشور مکزیک در ایالت های مختلف این کشور دارای قوانین متفاوتی می­باشد و افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند بهتر آن است برای ثبت شرکت در این کشور با توجه به ایالتی که انتخاب نموده اند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند و از تجارب مفید آنان بهره­ مند گردند.

در سال 1993 دولت مکزیک به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی قوانینی را با هدف تسهیل نمودن مالکیت املاک به سرمایه گذاران خارجی تصویب نمود. دولت این کشور از افرادی که در این کشور شرکتی را به ثبت رسانیده اند 15% مالیات اخذ می­نماید و هیچگونه مالیات بر ارزش افزوده ای از آنان دریافت نخواهد نمود. ما در این مقاله ثبت شرکت درکشور مکزیک را بررسی می­ نمائیم و از علاقمندان به این موضوع دعوت می­شود مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند.

  • شرایط اقتصادی کشور مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان با ثبت شرکت در این کشور به سود مالی خوب دست پیدا کرد؟
  • فرایند ثبت شرکت در مکزیک چگونه است؟
  • انواع شرکت های رسمی و تجاری در کشور مکزیک برای ثبت کدامند؟
  • محدودیت های ثبت شرکت در مکزیک چیست؟
  • با ثبت شرکت در مکزیک چه ریسک هایی  را باید پذیرفت؟

فرآیند ثبت شرکت در مکزیک در 2022

افرادی که در سال 2022 قصد تاسیس شرکت در این کشور را دارند باید تمامی مراحل زیر را برای ثبت شرکت خود در این کشور انجام دهند: اخذ مجوز برای استفاده نمودن از نام شرکت خود با مراجعه به وزارت امور خارجه که معمولاً این فرآیند ظرف 2 روز انجام خواهد شد و فرد سرمایه گذار ملزم به پرداخت 640 پزو به این اداره می­ باشد. ثبت نمودن اسناد شرکت به منظور اخذ شماره مالیاتی برای شرکت در یکی از دفاتر اسناد رسمی در مکزیک که هزینه ای معادل 9000 پزو در بر دارد. روند ثبت نمودن اسناد شرکت در اداره تجارت این کشور که معمولاً 17 روز طول خواهد کشید و شخص سرمایه گذار می ­باید هزینه ای برابر با 1402 پزو به این اداره پرداخت نماید.

ثبت نمودن شرکت در اداره تأمین اجتماعی در مکزیک به منظور افتتاح حساب بازنشستگی برای کارمندان شرکت که معمولاً این فرآیند 2-5 روز طول خواهد کشید. ثبت نام در اداره مالیات کشور که بمدت یک روز طول خواهد کشید. شخص سرمایه گذار پس از دریافت شماره مالیاتی می بایست این شماره را به اداره بازرگانی در زمینه تاسیس شرکت ارائه نماید که این فرآیند نیز نهایتاً بمدت یک روز طول خواهد کشید. در نهایت می­ بایست به اداره اطلاعات ثبت شرکت ملی در این کشور مراجعه نموده و ثبت نام نماید و هزینه ای که باید به این اداره پرداخت گردد بسته به تعداد کارمندان و نوع فعالیت آنان متفاوت است. ما در ادامه برخی از این هزینه ها را در شرکت های مختلف بیان خواهیم نمود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مکزیک

این نوع شرکت ها همانند شرکت های سهامی خاص در ایالات متحده آمریکا می ­باشند و افراد برای ثبت این گونه شرکت ها باید دارای حداقل 300000 پزو سرمایه اولیه باشند. همچنین در نوع شرکت ها حداکثر 50 سهامدار می­ توانند با یکدیگر شریک باشند. همچنین ثبت شرکت های عمرانی در مکزیک محدودیتی برای حداقل میزان سرمایه اولیه و تعداد سهامداران در شرکت ندارد. اما تمامی شرکا در مقابل بدهی ها و مسئولیت های شرکت بصورت جداگانه مسئول می­ باشند. اکثر حسابداران و وکلا تمایل به ثبت چنین شرکت هایی را دارند. همچنین افراد می­ توانند شرکت هایی را در این کشور به ثبت برسانند که شعبه ای از شرکت های بزرگ در آمریکا می ­باشد. این نوع شرکت ها نیز می­بایست به ثبت اداره بازرگانی مکزیک برسد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مکزیک

شرکت های تابعه در مکزیک

این نوع شرکت ها نیز شعبه هایی از شرکت های بزرگ در دیگر کشورها می ­باشد. شرکت تابعه برخلاف شعبه دارای مسئولیت ها و حقوقی جداگانه از شرکت مادر خود می­ باشند. این نوع شرکت ها رایج ترین شرکت هایی هستند که در مکزیک تأسیس می­شوند و این نوع شرکت ها دارای مسئولیت ها و حقوق خاصی هستند. میزان سرمایه اولیه این شرکت ها به تعداد سهامدارن تقسیم می­ گردد. اکثر سرمایه گذاران خارجی تمایل به تاسیس شرکت با سرمایه متغیر را دارند زیرا برای این نوع شرکت ها محدودیتی برای سرمایه ثابت اولیه وجود ندارد. در هر حال برای ثبت این نوع شرکت ها بایستی میزان سرمایه متغیر نیز ذکر گردد و در صورت کاهش و یا افزایش سرمایه نیازی به اصلاح نمودن اسناد شرکت نمی­ باشد.

شرایط اخذ ویزای ثبت شرکت مکزیک

به طور کلی دو نوع ویزا وجود دارد: غیرمهاجر و مهاجر

ویزا های غیر مهاجرتی برای افرادی است که قصد دارند برای یک هدف خاص از مکزیک بازدید کنند و سپس این کشور را ترک کنند. ویزای مهاجرتی برای افرادی است که مایل به اخذ اقامت دائم طولانی مدت در مکزیک هستند.

شما باید شخصاً برای ویزای خود درخواست دهید، اما می‌توانید وکیل و نماینده‌ای را استخدام کنید تا به شما مشاوره دهد و برنامه‌ریزی قرار ملاقات، اسناد اداری و تشکیل پرونده را از طرف شما انجام دهد. ویزای اقامت موقت مکزیک Residente Temporal: اگر قصد اقامت موقت در مکزیک را دارید، مجوز به شما امکان می دهد تا حداکثر 4 سال در مکزیک بمانید. روادید اقامت موقت Visa de Residente Temporal: مکزیک ویزای اقامت موقت که کشور مکزیک ارائه می دهد که برای افرادی در نظر گرفته شده است که مایلند تا 4 سال در مکزیک زندگی کنند. ویزای اقامت موقت یک مجوز اقامت طولانی مدت و قابل تمدید است که به دارنده آن وضعیت اقامت موقت قانونی می دهد.

این مجوز برای یک سال صادر می شود و می توان آن را برای 1، 2 یا 3 سال دیگر تمدید کرد. این مجوز می تواند به صورت اختیاری دارای اجازه کار باشد و اجازه ورود و خروج نامحدود به مکزیک را می دهد. تمام کارت های اقامت موقت در ابتدا فقط برای 1 سال معتبر هستند. اگر می خواهید در مکزیک اقامت داشته باشید، باید پس از سال اول برای 1، 2 یا 3 سال دیگر تمدید شوند. پس از چهار سال از تمدید اقامت موقت، می توانید برای تعویض اقامت موقت با اقامت دائم اقدام کنید. یا برای شروع مجدد اقامت موقت، وارد یک روش جدید اقامتی بر اساس قوانین همان وقت شوید و یا کشور را ترک کنند.

روش افتتاح کمپانی در مکزیک

همانطور که پیشتر بیان نمودیم افراد می­ بایست شرکت خود را به ثبت اداره بازرگانی مکزیک برسانند. وکیل شرکت مورد نظر تمامی اسناد و مدارک شرکت را به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی در این کشور ارائه می­ نماید و شرکت را با نام مشخص به ثبت می رساند. پس از اینکه شرکت مورد نظر در دفاتر ثبت اسناد رسمی ثبت گردید سابقه ای برای ثبت فعالیت ها و اقدامات شرکت مورد نظر ایجاد می­گردد و تمامی سوابق شرکت در طول دوره­ فعالیت آن به ثبت خواهد رسید.

شرکت ها باید تمامی اسناد و مدارک از جمله دفتر روزانه، دفتر کل، دفتر انجمن سهامداران، سوابق سهامدارن شرکت، دفاتر افزایش و کاهش سرمایه را در شرکت ثبت و نگهداری نمایند. علاوه بر مدارک ذکر شده صورت های مالی سالانه شرکت، ترازنامه های صورت حساب های درآمد و سودهای سالانه- صورت تغییرات در وضعیت مالی شرکت را نیز نگهداری نمایند. افراد ممکن است با سوالات متعددی در زمینه تاسیس شرکت در مکزیک روبرو شوند. جهت یافتن پاسخ سوالات خود در زمینه مهاجرت به مکزیک می­ توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *