ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در آرژانتین

خرید ملک در آرژانتین

برای سرمایه گذارانی که نمیتوانند از روشهای کم هزینه تحصیل یا کار اقامت کشوری را به دست آورند سوال است که آیا خرید ملک در آرژانتین منجر به اخذ اقامت خواهد شد یا خیر؟ اصلا آیا خارجی ها اجازه خواهند داشت در آرژانتین ملک غیرمنقولی خریداری نمایند؟ لازم به ذکر است آرژانتین کشوری در حال توسعه به حساب می آید که اخذ اقامت آن خیلی ارزشمند نخواهد بود اما به هر حال داشتن نظام تحصیلی رایگان و کم هزینه بودن زندگی در این کشور ممکن است برای برخی ها جالب باشد. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به خرید ملک در آرژانتین اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط خرید ملک در آرژانتین چیست؟
  • آیا می توان با خرید ملک اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • فرآیند مهاجرت به کشور آرژانتین از طریق سرمایه گذاری چیست؟
  • هزینه خرید ملک در این کشور چقدر است؟
  • بهترین شهرهای آرژانتین برای خرید ملک کدامند؟

خرید ملک در آرژانتین توسط خارجی ها

در ابتدای امر ذکر این نکته ضروری است که مطابق قوانین کشور آرژانتین، غیر آرژانتینی ها اجازه دارند بدون هیچ محدودیتی در این کشور ملک غیرمنقول بخرند. منتهی پیش از آن می بایست شماره CDI (آی دی مالیاتی) اخذ نمایند؛ یعنی شخصی که تابعیت آرژانتین را ندارد اما می خواهد در این کشور ملکی خریداری نماید ابتدائا باید از دولت آرژانتین مجوز لازم را اخذ نماید، مالیات بپردازد و در نهایت قرارداد مورد نظر خود را منعقد نماید. همچنین ضروی است که یک فرد آرژانتینی اسپانسر آن فرد خارجی گردد تا به جای وی مالیات اقامتی را پرداخت نماید. دلیل این مسئله بی ثبات بودن واحد پول کشور آرژانتین، یعنی پزو، می باشد.

نکات کلیدی در خصوص خرید ملک در آرژانتین

تمامی متقاضیان خرید ملک در آرزانتین از کشورهای مختلف جهان، قبل از اعزام به آرژانتین باید نکات کلیدی موجود در این زمینه را به طور دقیق بررسی کنند. برخی از کلیدی ترین نکات جهت خرید ملک در آرژانتین به شرح زیر می باشد:

نکات کلیدی در خصوص خرید ملک در آرژانتینتوضیحات
شماره شناسه مالیاتیاتباع کشورهای خارجی برای خرید ملک در آرژانتین در قدم اول باید برای دریافت شماره شناسه مالیاتی خود اقدام نمایند.
داشتن نمایندگیبرای پرداخت مالیات دارایی در دفتر اسناد رسمی، داشتن نمایندگی از یک نماینده آرژانتینی الزامی است.
پرداخت هزینه املاک به (پزو آرژانتین)به طور کلی قیمت املاک در آرژانتین به دلار است، اما پرداخت در این کشور به (پزو آرژانتین) انجام می شود.
غیر قابل استرداد بودن پرداخت هاپیش پرداخت ها برای خرید ملک در آرژانتین غیر قابل استرداد می باشد.
تنظیم قرارداددر صورتی که در بازرسی اموال مشکلی مشاهده نشد، می توانید برای تنظیم قرارداد و ثبت سند اقدام نمایید.

مزایا و معایب خرید ملک در آرژانتین

آرژانتین کشوری است در حال توسعه که مردم آن به دلیل نرخ تورم 48% و کاهش مداوم ارزش پول ملی خود امنیت اقتصادی ندارند. همچنین این کشور در منطقه ای واقع گردیده که اگرچه امن تر از برزیل، پاراگوئه یا کلمبیا است اما به هر حال محل رفت و آمد گروه های تبهکاری است که غالبا مواد مخدر قاچاق می کنند. امنیت اجتماعی پایینی نیز در آرژانتین وجود دارد و نتیجتا هر چند آرژانتین زیبایی های طبیعی زیادی دارد اما خارجی هایی که تابعیتی غیر از کشورهای آمریکای جنوبی را دارند، آن را کشور مناسبی برای سرمایه گذاری و حتی تحصیل یا کار نمی دانند. در واقع پزوی آرژانتین اخیرا 30% ارزش خود را از دست داده است و بازار بورس آرژانتین نیز 37% افت داشته است. حتی شرکت های بزرگی مثل oil giant Pampa Energy، banking heavyweights Financiero Galicia و Banco Macro شاهد کاهش سهام خود تا 47% بودند.

البته از نکات مثبت معدودی که مهاجرت به آرژانتین و خرید ملک در این کشور به همراه خواهد داشت می توان به قانون آرژانتین مبنی بر مجاز بودن دو تابعیتی بودن افراد اشاره نمود. در واقع بر خلاف برخی کشورهای دیگر از جمله اتریش، آرژانتین زمانی که بخواهد پاسپورت خود را صادر کند ضروری نمی داند فرد از ملیت قبلی خود اصلاحا ترک تابعیت کند. البته تا زمانی که یک شخص دو تابعیتی که یکی از پاسپورت های وی آرژانتینی است در این کشور حضور دارد تنها به عنوان یک آرژانتینی شناخته می شود و باید با پاسپورت آرژانتینی خود به آرژانتین وارد یا از این کشور خارج شود.

مزایا و معایب خرید ملک در آرژانتین

مناطق پیشنهادی برای خرید ملک در آرژانتین

به هر حال کسانی که اصرار بر خرید ملک در آرژانتین دارند باید توجه داشته باشند که قسمت های شمالی پایتخت آرژانتین، یعنی شهر بوینس آیرس، محل مناسب تری برای خرید ملک است. در صورت خرید ملک در این بخش فرد نهایتا می تواند سریع تر و به قیمت بهتری نسبت به سایر مناطق ملک خود را بفروشد. فرد خارجی می تواند برای این که درآمد خوبی از ملک خود اخذ نماید، ملکی در کنار دانشگاه های واقع شده در بوینس آیرس خریداری کند تا همیشه مشتری داشته باشد و بتواند آن را به دانشجویان اجاره دهد. سایر مناطق سودآور برای خرید ملک در آرژانتین به غیر از شمال شهر بوینس آیرس عبارت هستند از:

  • سن تلمو (San Telmo)
  • باراکاس (Barracas)

به جز اجاره دادن ملک، کار پردرآمد دیگری که می توان با املاک غیرمنقول در آرژانتین انجام داد خرید املاک قدیمی و بازسازی آن ها است. املاک قدیمی و اصطلاحا کلنگی که امنیت زلزله و استانداردهای لازم را ندارند، ارزان قیمت تر هستند و خارجی ها می توانند با بازسازی این املاک آن ها را به قیمت بسیاری بالاتری بفروشند یا اجاره دهند. البته این عمل اگرچه نسبتا پولساز است اما با توجه به پایین بودن قیمت زمین و اجاره مسکن در آرژانتین برعکس بسیاری از کشورهای دیگر مثل اتریش، پرتغال و سایر خیلی سودآور نخواهد بود.

مقایسه خرید ملک آرژانتین و پرتغال

پرتغال کشوری توسعه یافته است که اگرچه اقتصادی به قدرتمندی اقتصاد دانمارک یا سوئیس ندارد و بر خلاف کار در آلمان، فرصت های شغلی کم ترین در پرتغال وجود دارد اما به هر حال عضوی از اتحادیه اروپا (EU) و حوزه یورو (Euro zone) می باشد. این در حالی است که در لیست بانک جهانی (world bank) که 185 کشور دنیا را بر اساس میزان درآمد آن ها طبقه بندی کرده است، آرژانتین رتبه 68 را کسب کرده یعنی کشوری جهان سومی یا اصطلاحا در حال توسعه به حساب می آید. در پرتغال فرد می تواند با خرید ملک 350000€ یا 500000€ (یورو) اقامت این کشور را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اخذ نماید. شرایط بازار کار در پرتغال هم بهتر از آرژانتین است و در نمودار زیر نرخ بیکاری این 2 کشور با هم مقایسه شده است:

 

در جدول زیر نرخ خرید ملک در کشور پرتغال و آرژانتین مقایسه شده است:

قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در آرژانتینقیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در پرتغال
2579.58€ (یورو)2670.55€ (یورو)

به منظور اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آرژانتین فرد باید ابتدائا به طور موقت 2 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشد و همچنین لازم است مدارک اقامتی خود را که توسط “اداره مهاجرت به آرژانتین” تایید شده است در نهایت ارائه کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به خرید ملک در آرژانتین، بهترین مناطق برای خرید ملک و مزایا و معایب خرید ملک در این کشور اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول در خصوص شرایط خرید ملک در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از پرتکرارترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط خرید ملک در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا اتباع کشورهای خارجی می توانند برای خرید ملک در آرژانتین اقدام نمایند؟ اتباع کشورهای خارجی در صورتی می توانند برای خرید ملک در آرژانتین اقدام نمایند که بتوانند ثابت کنند که خرید آنها به نفع جامعه محلی می باشد.
  • آیا ثبات در بازار املاک آرژانتین برای خرید ملک در این کشور وجود دارد؟ طبق آمار به دست آمده هیچ گونه حباب ملکی اجازه تورم در این کشور را ندارد، به همین جهت خرید ملک در آرژانتین بهترین نوع سرمایه گذاری برای اتباع خارجی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *