ویزای تحصیلی

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد با توجه به موقعیت ممتازی که در میان دانشگاه های سوئد دارد مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی بوده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز با تکیه بر علم مهاجرتی خود در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد به ارائه مطالبی در خصوص دانشگاه لوند سوئد پرداخته اند و امید است با مطالعه آن سوالات و ابهاماتی که در خصوص این موضوع یعنی دانشگاه لوند سوئد در ذهن دارید برای شما بر طرف گردد.

کشور سوئد که به طور رسمی پادشاهی سوئد نیز نامیده می شود یک کشور در حوزه اسکاندیناوی می باشد که در واقع با 173860 کیلومتر مربع مساحت، بزرگ ترین کشور در اروپای شمالی و هم چنین سومین کشور بزرگ کل حوزه اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ در کل قاره اروپا می باشد. کشور سوئد بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از دو میلیون نفر آن ها سبقه خارجی دارند و اجداد سوئدی ندارند.

  • دانشگاه لوند دانشگاه چندم سوئد است؟
  • در رنکینگ بین المللی دانشگاه لوند چه رتبه ای دارد؟
  • آیا اخذ پذیرش از این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی آیان است؟
  • شرایط و مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه لوند چیست؟
  • در دانشگاه لوند امکان تحصیل در چه رشته هایی فراهم است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد چقدر است؟

درباره دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد همواره جزو صد دانشگاه برتر دنیا قرار داده شده است و رنکینگ بالایی داشته و دارد در نتیجه اخذ پذیرش از آن کار آسانی نیست و نیاز است متقاضی تحصیل در این دانشگاه سطح علمی بالا و رزومه درخشانی داشته باشد یعنی به عنوان مثال آیلتس بسیار بالایی ارائه دهد، چندین مقاله ISI داشته باشد، نمرات بالایی در مقطع یا مقاطع پیشین تحصیلی خود اخذ کرده باشد و غیره.

پارامتررتبه های بین المللی دانشگاه لوند
رنکینگ QS در سال 202397
رنکینگ های دانشگاهی جهان (Times) در سال 2023103
رتبه بندی USNews در سال 202399

لازم به ذکر است حتی فعالیت های داوطلبانه غیر درسی نیز در کنار موارد ذکر شده نکته مثبت به شمار می آید و باعث می شود دانشگاه هنگام بررسی فرم درخواست پذیرش، افرادی که علاوه بر رزومه درسی درخشان، فعالیت های غیر درسی این چنینی دارند را مطلوب تر ارزیابی کند. دانشگاه لوند سوئد در واقع در شهر لوند که در استان اسکانیا می باشد، قرار گرفته است و در واقع این دانشگاه پس از این که کشور سوئد استان اسکانیا را از دانمارک گرفت و در حقیقت در سال 1666 میلادی بنیان گذارده شد.

شهر لوند چندین سال پی در پی به عنوان بهترین شهر سوئد انتخاب شده است و جوان ترین و سالم ترین جمعیت را در این کشور دارا می باشد. حقیقت امر این است که بخش اعظم جمعیت شهر لوند را دانش جویان تشکیل می دهند و به همین دلیل این شهر جو پر هیاهو و فعال بیش تری نسبت به سایر شهرهای سوئد دارد و از سایر شهرها پر جمعیت تر است.

بررسی رتبه دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد گزینه اول دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور سوئد می باشد. در واقع، آمارهای سال های اخیر نشان می دهد که حدود یک سوم از کل دانشجویان در سوئد برنامه های تحصیلی دانشگاه لوند را انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی نیز این دانشگاه را به خاطر دامنه بیش از 100 برنامه تحصیلی آن انتخاب می کنند. غالب شهرت و محبوبیت دانشگاه لوند به سبب وجود برنامه های تحصیلی جذاب و برتر مثل جغرافیا، علوم زیست، آناتومی، فیزیولوژی، پرستاری و مدیریت می باشد. بر اساس رنکینگ دانشگاهی جهان (QS) بر اساس رنکینگ دانشگاهی جهان (QS) رتبه سال 2023 این دانشگاه در سطح بین المللی رتبه 95 بوده اما این دانشگاه در سال 2023 در رتبه 87 جهانی قرار داشته است.

بنابراین در طی همین دو سال اخیر دانشگاه لوند 8 پله سقوط داشته است. مقایسه رتبه های این دانشگاه از سال 2012 تا 2023 در نمودار زیر به خوبی معلوم است:

بررسی رتبه دانشگاه لوند سوئد

درخواست ویزا برای تحصیل در دانشگاه لوند سوئد

دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه لوند سوئد بایستی برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. این نوع ویزای سوئد از نوع ویزای بلند- مدت یا تایپ D می باشد و به دو روش آنلاین و حضوری (از طریق مراجعه به سفارت سوئد) قابل درخواست می باشد.

فلذا مراحل درخواست ویزای مذکور از طریق سفارت سوئد از قرار ذیل می باشد:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی سوئد
مرحله اولارتباط با سفارت سوئد
مرحله دومتکمیل فرم درخواست
مرحله سومجمع آوری مدارک ضروری
مرحله چهارمتحویل مدارک لازم
مرحله پنجمحضور در جلسه مصاحبه ویزا

در ادامه متقاضیان به منظور درخواست این ویزا بایستی مدارک زیر را از قبل فراهم کنند و در زمان تعیین شده نیز به سفارت سوئد تحویل دهند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی سوئد
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • کارنامه تحصیلی از دوره های تحصیلی قبلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه لوند سوئد
  • گواهی اسکان در سوئد
  • بیمه سلامت
  • رسید واریز شهریه تحصیلی
  • رسید واریز هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی سوئد
  • تاییدیه اثبات تمکن مالی متقاضی

 

معرفی برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه لوند

اگر می خواهید در دانشگاه لوند تحصیل کنید، بهتر است اطلاعات دقیقی درباره شرایط رشته های این دانشگاه به دست آورید. رتبه دانشگاه به خودی خود نمی تواند چندان موثر باشد و این رتبه یک رشته خاصل است که می تواند جایگاه و اهمیت یک رشته را برای شما مشخص کند. در این بخش از مقاله، به بررسی شرایط رتبه بندی رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه لوند می پردازیم.

رشته تحصیلیرتبه جهانیرشته تحصیلیرتبه جهانی
علوم کشاورزی112علوم زمین شناسی70
هنر و مردم شناسی108ایمنی شناسی149
بیولوژی و بیوتکنولوژی100علوم مواد216
بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی کاربردی169مهندسی مکانیک57
سیستم های قلبی و عروقی125بیولوژی مولکولی و ژنتیک91
بیولوژی سلولی132علوم نانو و نانوتکنولوژی197
مهندسی شیمی151نوروساینس50
شیمی135آنکولوژی110
پزشکی بالینی71فیزیک102
اقتصاد و بازرگانی93علوم اجتماعی75
محیط زیست46جراحی105

شرایط پذیرش از دانشگاه لوند سوئد

در مجموع، کلیه دانشجویانی که خواستار تحصیل در برنامه های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه لوند هستند بایستی درخواست خود را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت پذیرش های دانشگاه ملی سوئد (به نشانی universitysdmissions.se) به دست دانشگاه مذکور برسانند. اما مراحلی که این دانشجویان برای اخذ پذیرش بایستی طی کنند از این قرار است:

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه لوند سوئد

از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه لوند می توان به ارائه کلیه مدارک تحصیلی رسمی و معتبر، کارنامه تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)، پاسپورت، انگیزه نامه، رزومه متقاضی یا CV و غیره اشاره نمود. متقاضیان گرامی جهت اطلاع از شرایط مدرک زبان می توانند به لیست زیر مراجعه نمایند:

مدرک زبان انگلیسینمره مورد تایید
تست (IELTS (Academic6.5 (نمره هیچ بخشی از آزمون نباید کمتر از 5.5 باشد)
تست TOEFL برگه ای4.5 (اسکیل 1-6) در تست مکتوب و نمره کل 575
تست TOEFL اینترنتی یا iBT20 (اسکیل 0-30) در تست مکتوب و امتیاز کل 90

رشته های موجود در Lund University سوئد

در واقع تقریبا تمامی رشته ها در دانشگاه لوند سوئد ارائه می شوند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

مقطعرشته تحصیلی
کارشناسی ارشد یک سالهحسابداری و مالی
کارشناسی ارشدمعماری
کارشناسیمطالعات آسیایی
کارشناسی ارشدبیولوژی حیوانات
کارشناسی ارشدبیولوژی گیاهان
کارشناسیمطالعات توسعه
کارشناسی ارشدمدیریت بحران و تطابق پذیری با محیط
کارشناسی ارشد دو سالهاقتصاد و زیر شاخه های آن
کارشناسی ارشدفیلم و تاریخ رسانه
کارشناسی ارشدجغرافیای انسانی
کارشناسی ارشدطراحی صنعتی
کارشناسیتجارت بین الملل
کارشناسی ارشداقتصاد بین الملل با تاکید بر اقتصاد چین
کارشناسی ارشدحقوق بشر
کارشناسی و کارشناسی ارشدزبان اسپانیایی ترجمه و زبان شناسی
کارشناسی ارشد یک سالهمدیریت
کارشناسی و کارشناسی ارشدریاضیات

و تعداد کثیری از رشته های دیگر که البته لازم است توجه داشته باشید تنها می توانید به انتخاب رشته ای بپردازید که مرتبط با دوره کارشناسی شما باشد تنها استثنایی که وجود دارد دوره های کارشناسی ارشد رشته های مدیریتی، گردشگری، هتل داری هستند که اصطلاحا به آن ها رشته های شناور گفته می شود. در مورد تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در این لینک مطالعه بفرمائید.

رشته های موجود در دانشگاه لوند سوئد

خوابگاه های دانشگاه لوند سوئد

نکته منفی و البته مهمی که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که این دانشگاه در پیدا کردن خوابگاه مورد نظر شما کمکی نخواهد کرد و بهتر است پیش از آمدن به سوئد خوابگاهی یافته و در صورت تمایل آن را رزو نمایید. این کار را می توانید از طریق آژانس های متعددی که در زمینه پیدا کردن خانه، آپارتمان، خوابگاه، هاستل و غیره برای دانش جویان فعالیت دارند، پیگیری نمایید. البته خود دانشگاه هم خوابگاه دارد ولی اولویت رزو آن با خود سوئدی هایی است که از شهرهای دیگر به لوند می آیند و از طرفی دیگر تعداد دانش جویان بین المللی نیز بسیار زیاد است در نتیجه عملا هیچ شانسی برای رزرو خوابگاه های خود دانشگاه ندارید و بهتر است پیدا کردن خوابگاه، آپارتمان و غیره را از طریق آژانس های مربوطه پیگیری فرمایید.

هزینه های زندگی در سوئد

حتما می دانید که کشور سوئد از جمله کشورهای پر هزینه می باشد در واقع کشورهای اسکاندیناوی همگی هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد بالاتر از سطح اروپا دارند. در شهر لوند سوئد هزینه زندگی شما به صورت ماهیانه بستگی زیادی با سبک زندگیتان نیز دارد اما یک زندگی متوسط ماهیانه بین 1000€ تا 1600€ (یورو) برای فرد هزینه در بر خواهد داشت. اگر مایل به مشاهده توزیع هزینه های زندگی در کشور سوئد هستید، نمودار زیر می تواند اطلاعات مفید و کاملی در اینباره ارائه دهد:

توزیع هزینه زندگی در سوئد

در مقاله ای که از نظر گذراندید تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه لوند سوئد پرداختند و در صورتی که تمایل دارید تا در مورد کشورهای دیگر و روش های مهاجرتی و اقامت دائم سوئد و همچنین کار دانش مهاجرتی خود را ارتقا دهید می توانید به عنوان گام اول سایر مطالب سایت ما را مطالعه فرمایید و در نهایت برای بر طرف کردن سوالات و ابهامات باقی مانده در ذهنتان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از رهنمودهای کارشناسان ارشد موسسه ما استفاده فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه لوند

متقاضیان تحصیل در دانشگاه لوند سوئد با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • رشته های تحصیلی در دانشگاه لوند سوئد کدامند؟ تاریخ و جغرافیا، طراحی صنعتی، تجارت و اقتصاد، مدیریت و اقتصاد و حقوق بشر.
  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه لوند سوئد چیست؟ ارائه مدرک آیلتس و مقاله های ISI، توصیه نامه و انگیزه نامه و همچنین اخذ نمرات بالا در مقاطع تحصیلی پیشین.
  • هزینه زندگی در شهر لوند سوئد چقدر است؟ میانگین هزینه زندگی در شهر لوند سوئد به مقدار 1000 الی 1600 SEK (کرون سوئد) است.
  • شرایط خوابگاه های دانشجویی دانشگاه لوند چطور است؟ اولویت خوابگاه برای دانشجویان سوئدی است و دانشجویان خارجی باید خود نسبت به رزرو خوابگاه اقدام کنند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد چقدر است؟ میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه لوند سوئد به میزان 13000 الی 215000 SEK (کرون) است.
  • دانشگاه لوند سوئد در رتبه چندم جهانی قرار دارد؟ این دانشگاه از نظر رتبه بندی برترین دانشگاه ها (QS) در رتبه 95 جهانی قرار دارد.
  • آیا دانشجویان خارجی در دانشگاه لوند سوئد از حق کار برخوردارند؟ بله دانشجویان این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشجویان خارجی در سوئد می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته را کار کنند.
5/5 - (14 امتیاز)

22 دیدگاه برای “دانشگاه لوند سوئد

  1. هستی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ازتون میخوام اگه میشه توضیح بیشتری راجب مدارک بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی شما باید ببینید در کدام مقطع تحصیلی قصد ادامه تحصیل دارید.
      مدارک تحصیلی 4 سال آخر تحصیل در مدرسه
      مدارک مربوط به دوره کارشناسی
      مدارک مربوط به دوره کارشناسی ارشد
      از جمله مهم ترین مدارکی هست که شما به عنوان رزومه تحصیلی باید در اختیار داشته باشید. حالا به این بستگی داره که شما در کدام مقطع قطع پذیرش دارید.
      مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی بسته به رشته محل تحصیل
      پاسپورت
      این ها مهم ترین مدارکی هست که برای گرفتن پذیرش تحصیلی شما بهش نیاز دارید

  2. asal گفت:

    برای تحصیل در دانشگاه سوئد و مهاجرت به این کشور اگه همه ی مدارکمون کامل باشه چقدر زمان میبره اخذ ویزا ؟

    1. داوری گفت:

      عرض سلام و احترام
      بستگی داره که برای چه ددلاینی اقدام میکنید یا سپتامبره یا ژانویه
      برای اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در سوئد رو مطالعه فرمایید

  3. ترنم گفت:

    aya in daneshgah reshte pezeshki dare?

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله پاسخ شما مثبته

  4. مهراد گفت:

    حیف شد تا قبل از 2011 نرفتیم اونموقع دوست من تو این کشور رایگان درس می خوند اما الان باید حداقل سالی 80 میلیون یا بلکه ام بیشتر هزینه تحصیل فقط بدی !!

  5. امیر عباس گفت:

    ضمن تشکر از مطلب خوب و به روزتون خواستم بگم شرایط تحصیل در دانشگاه لوند سوئد واقعا خوبه اگه شرایط تحصیلی دانشگاه هی کشور سوئیس هم به این صورت هستند لطف کنید در موردش مطلب بذارید.

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای کسب اطلاعات در خصوص تجربه تحصیل در سوئیس مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

  6. ناصر زارعی گفت:

    باسلام
    برای کدوم مقاطع میتوان با زبان انگلیسی ادامه تحصیل داد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مقطع ارشد و دکتری این امکان وجود داره

  7. Arezoo گفت:

    سلام. با تشکر از مقالتون.
    تحصیل در این دانشگاه به چه زبانی است؟ آیا می توان به زبان انگلیسی در این دانشگاه درس خواند؟ محدودیت رشته ای برای تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد؟؟
    ممنون.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به زبان انگلیسی هم میتونید در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید

    ممنون خیلی مطالب تون کمکم کرد. خیلی سپاس گذارم

  9. لیدا بهرامی گفت:

    هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در این دانشگاه چقدر میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هزینه تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف متفاوته
      برای اطلاع از هزینه ها مقاله هزینه تحصیل در سوئد رو مطالعه نمایید

  10. همایون باقرنیا گفت:

    با سلام
    خواهر من ۲۲ سالشه لیسانس مدیریت داره
    چه کشوری پیشنهاد می‌دید ؟ سوئد یا کانادا ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      چه روشی مد نظر شماست؟ برای انتخاب مناسب ترین کشور رزومه فرد باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص پیشنهاد میکنیم با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  11. مهشید رحمانی گفت:

    سلام. من معدلم ۱۷.۶۰ دانشجوی سال اخر کارشناسی ارشد نقشه کشی هستم. میخوام پذیرش بگیرم چطور میتونید کمکم کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      موسسه سفیران این کار رو براتون انجام میده
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  12. h!va گفت:

    بنده رشته تحصیلی الکتروتکنیک هستش ولی به دلایلی ۳سال هستش ترک دانشگاه کردم.
    بنده مشتاق مهاجرت تحصیلی هستم میشه لطفا کمکم کنید.
    ۲۵سالم هستش و نزدیک ۱۰سال هستش کار اتوماسیون صنعتی و برق صنعتی انجام میدم.
    ایا امکانش هست در دانشگاه لوند سوئد ادامه تحصیل بدم؟ ممنونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *