ویزای تحصیلی

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

از آنجا که شرایط تحصیل در کانادا، به ویژه در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا بسیار ایده آل است، افراد مختلفی به منظور تحصیل اقدام میکنند. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های کشور کانادا به شمار می رود. متقاضیان پیش از هر گونه اقدامی، ابتدا باید همه جوانب امر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را سنجیده و سپس مرحله به مرحله در این مسیر گام بردارند. دانستن موضوعاتی از قبیل مدارک تحصیلی جهت پذیرش دانشجو و همچنین بازه زمانی که برای ثبت نام و ارسال مدارک از سوی این دانشگاه مشخص گردیده است، از جمله مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. برخی اطلاعات در این خصوص از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری گردیده و در قالب مقاله برای متقاضیان ارائه می گردد که امیدوار هستیم مثمر ثمر و مفید واقع گردد.

دانستنی های دانشگاه Manitoba کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا که به صورت دولتی فعالیت دارد و در سال 1877 میلادی در شهری به نام وینیپگ واقع در استان منیتوبا نام تاسیس گردیده، به عنوان نخستین دانشگاه غرب کانادا شناخته شده است. این دانشگاه دارای 3 پردیس به نام های باناتاین، فورت گاری و ویلیام نوری می باشد. هر ساله مهاجران زیادی که تعداد آنها در هر سال به 10000 نفر می رسد، روانه منیتوبا می شوند. انگیزه های مختلفی برای افراد وجود دارد که به سمت این کشور مهاجرت کنند که از جمله آنها می توان به برگزاری کلاس های رایگان زبان انگلیسی EAL اشاره نمود.

هزینه های زندگی در شهر منیتوبا بسیار پایین و مقرون به صرفه است. لذا افراد خارجی با دریافت مبلغ 9.50$ (دلار کانادا) برای هر ساعت، به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. بهترین و عالی رتبه ترین مراکز و موسسات آموزشی در این استان قرار گرفته است، لذا دانشجویان زیادی را به سمت و سوی خود می کشاند. تعداد دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی 25460 دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد به 3800 دانشجو می رسد. این دانشگاه در زمینه تحقیقاتی بسیار موفق عمل کرده است. لذا دارای رتبه اول منطقه ای است.

رنکینگ دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا در گذشته

رتبه های بسیار خوبی که در سطح جهانی نصیب دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا شده است، بسیار ارزشمند و عالی است. این رتبه ها در نظام های مختلف رتبه بندی در جدول زیر مشخص شده اند:

نظام رتبه ‌بندیرتبه کسب شده دانشگاه
ARWU401 – 500
Times401 – 500
QS551 – 600
U.S News402

جایگاه دانشگاه منیتوبا در در کانادا

دانشگاه منیتوبا یا همان University of Manitoba یکی از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد. البته دانشگاه مذکور برخلاف دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و غیره جزو 10 دانشگاه برتر نیست اما در سطح ملی رتبه خوبی دارد. دانشگاه منیتوبا همچنین اگرچه جزو ارزان ترین دانشگاه های کانادا نیست در مقایسه با دانشگاهی مثل دانشگاه یورک، شهریه کم تری دریافت می نماید. البته علیرغم اخذ شهریه پایین با توجه به دمای هوای بسیار سرد در این بخش از کانادا، معمولا دانشجویان خارجی آن را انتخاب نمی نمایند.

در جدول ذیل شهریه دانشگاه منیتوبا برای دانشجویان بومی و سایر دانشجویان مقایسه شده است:

شهریه سالانه دانشگاه منیتوبا برای دانشجویان کانادایی و کسانی که اقامت دائم کانادا را دارندشهریه سالانه دانشگاه منیتوبا برای دانشجویان بین المللی
به طور میانگین 4400$ (دلار کانادا)به طور میانگین 14700$ (دلار کانادا)

فهرست دانشکده‌ های دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

فهرست دانشکده‌ های دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

برای مهاجرت به کانادا، لازم است با پردیس های دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا آشنا شوید. اسامی آنها به صورت فهرست به شرح زیر در اختیار شما خواهد بود:

  • دانشکده معماری
  • کشاورزی و علوم غذایی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • بهداشت دهان
  • محیط‌ زیست، زمین و منابع طبیعی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده آموزش
  • بومی شناسی انسانی
  • مهندسی
  • دانشکده پرستاری
  • داروسازی
  • پزشکی
  • دانشکده مدیریت
  • حرکت‌ شناسی و تفری
  • توانبخشی پزشکی
  • دانشکده مددکاری اجتماعی
  • دانشکده بازرگانی

مدارک‌ جهت پذیرش تحصیلی دانشگاه Manitoba کانادا

برای ثبت نام و پذیرش تحصیلی در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا اسناد و مدارک خاصی مورد نیاز است. دانشجویی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارد، ابتدا بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدامات لازم را به عمل آورد. به علاوه، جهت پذیرش در دانشگاه مذکور بایستی مدارک زیر را تهیه نموده و تسلیم دانشگاه کند. دقت داشته باشید که کلیه مدارک بدون عیب و نقص به دانشگاه ارائه گردد، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

  • ارائه رسید پرداختی مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 100$ (دلار کانادا)
  • کلیه مدارک تحصیلی به‌صورت ترجمه رسمی همراه با ریز نمرات در مقاطع تحصیلی قبلی
  • ارائه توصیه نامه
  • رزومه فردی و سوابق تحصیلی (CV)
  • ارائه انگیزه نامه به منظور اثبات هدف دانشجو از تحصیل در کانادا و دانشگاه مورد نظر و مشخص نمودن برنامه‌ریزی‌های وی در آینده
  • کسب حداقل معدل 3 از 4
  • ارائه مدرک زبان با نمره مورد درخواست دانشگاه

نمره مدرک زبان انگلیسی که توسط دانشگاه مورد قبول است، بدین صورت خواهد بود که فرد دانشجو بایستی در آزمون تافل کتبی نمره 567، آزمون تافل مبتنی بر اینترنت نمره 86، آزمون MELAB نمره 80% و آزمون آیلتس نمره 6.5 را کسب کرده باشد.

دلایل ورود به دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

هر ساله دانشجویان متعددی از سراسر جهان برای تحصیل در کانادا به ویژه در دانشگاه منیتوبا Manitoba به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. به طور کلی دانشگاه های کانادا جزو بهترین موسسات آموزشی جهان هستند، اما دانشگاه منیتوبا امکانات قابل توجهی را در اختیار تمامی دانشجویان قرار می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا کیفیت آموزش بالا در این موسسه آموزشی می باشد. استانداردهای آکادمیک بالا و کنترل کیفیت دقیق در دانشگاه منیتوبا به این معنی است که شما آینده تحصیلی درخشانی را در این کشور تجربه خواهید کرد.

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

ادامه تحصیل در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا نیز همانند اغلب دانشگاه های معتبر جهان، در کنار مزیت های متعدد دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا، به خوبی با چالش های تحصیل در دانشگاه منیتوبا در کانادا آشنا شوید. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا هزینه شهریه در این موسسه آموزشی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه منیتوبا در کنار کیفیت بالای آموزش در این کشور بسیار بالا خواهد بود.

ددلاین اپلای دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه های کشور کانادا ددلاین اپلای مشخصی را برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا تعیین نموده اند و دانشجویان الزاما بایستی در همان بازه زمانی تعیین شده نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک تحصیلی خود اقدام کنند. دوره های تحصیلی برای دانشجویان در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا در 3 ترم پاییزه، زمستانه و تابستانه ارائه می گردد که زمان شروع این ترم ها به ترتیب در ماه های سپتامبر، ژانویه و می می باشد. درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشجویان متقاضی ترم پاییزه در اول آوریل، برای ترم زمستانه در اول آگوست و برای ترم تابستانه بایستی در اول دسامبر انجام گیرد. پیشنهاد می گردد بدون هیچ گونه شک و تردیدی مشاوره های لازم در این خصوص را از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایید. چرا که فرآیند مهاجرت تحصیلی بسیار حساس بوده و دقت نظر و اصول خاص خود را دارد.

سوالات متداول در باب دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

پرسش های متداول در خصوص دانشگاه منیتوبا عبارتند از:

  • شهر منیتوبا برای چه چیزی شناخته شده است؟ دانشگاه منیتوبا کالج عالی برای دانشجویان متولد کانادا و همچنین دانشجویان بین المللی است.
  • شهر منیتوبا برای چه چیزی شناخته شده است؟ این شهر به نام شهر خرس های قطبی معروف می باشد، معمولاً از آن به عنوان “سرمایه خرس قطبی” یاد می شود.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *