ویزای تحصیلی

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه است و از جمله دانشگاه های معتبر در این شهر می توان به دانشگاه پلی تکنیک فرانسه اشاره کرد که جزو 100 دانشگاه برتر جهان است. تحصیل در این دانشگاه به زبان های فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است و بسیاری از رشته های فنی و علمی را در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی گرفته تا دکتری ارائه می کند. علاوه بر این دانشجویان می توانند در دوره های زبان فرانسه این دانشگاه شرکت کنند و در دروس تحصیلی فرانسوی شرکت نمایند. فرانسه از جمله کشورهای اتحادیه اروپاست که دانشگاه های بسیار با کیفیتی دارد و بسیاری متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر فرانسه هستند. فرانسه به دلیل اقتصاد پایدار و نرخ بیکاری پایین همواره مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. در ادامه این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است دانشگاه پلی تکنیک فرانسه معرفی شده است.

  • بهترین رشته های تحصیلی برای ورود به دانشگاه پلی تکنیک فرانسه چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک فرانسه چیست؟
  • جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک فرانسه چیست؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه شرایط کار در فرانسه را فراهم کرد؟
  • تاریخچه تاسیس این دانشگاه چیست؟
  • افتخارات این دانشگاه در مجامع جهانی چگونه است؟
  • فرآیند دریافت پذیرش از این دانشگاه چیست؟

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه (École Polytechnique University) برنامه های تحصیلی خود را تحت فرایند بولونیا ارائه می کند و از استانداردهای آموزشی بسیار بالایی برخوردار است. این دانشگاه دولتی طبق زده بندی جهانی در رده 60ام دانشگاه های برتر قرار دارد و رده این دانشگاه خود نشان از کیفیت و اعتبار آن دارد. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاهی با بیش از 200 سال سابقه و تجربه.
  • اعتبار بالای مدارک صادر شده از این دانشگاه
  • تحصیل در محیطی استاندارد و بین المللی
  • تحصیل در شهر پاریس یکی از شهرهای معروف و توریستی جهان
  • امکان استفاده از بورس های تحصیلی و کم هزینه های تحصیلی
  • تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های علم و فناوری در جهان
  • تحصیل در دانشگاهی دارای جوایز علمی از جمله برنده 3 جایزه نوبل

تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

این دانشگاه در سال 1794 تاسیس شد و تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک با دوره های تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرن نوزدهم همراه است. بدین ترتیب دانشجویان این دانشگاه با شجاعت در نبرد پاریس در سال 1814 و در انقلاب های فرانسه 1830 و 1848 شرکت کردند. پس از سال 1870، ارتش جایگاه خود را به عنوان کارفرمای اصلی این دانشگاه تقویت کرد، اما مطالعات علمی از بین نرفت. تکنسین های این دانشگاه در طول تاریخ در ظهور فرانسه از توسعه راه آهن، ایجاد صنایع جدید، مدرن سازی شهرها تا سازمان دادن یک امپراتوری گسترده را سهیم بودند. پس از دو جنگ جهانی که فرانسه تلفات سنگینی را متحمل شد، دانشگاه پلی تکنیک فرانسه ماموریت اصلی خود را از سر گرفت و در سال 1976، این دانشگاه دیگر نقل مکان کرد و به مکان فعلی خود در Palaiseau، دوره جدیدی را آغاز کرد.

درباره دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه با بیش از 2 قرن تجربه در جنوب شهر پاریس واقع شده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه با پیشرفت علم و فناوری و تحقیقات بنیادین در طول سال اثر و اعتبار این دانشگاه را نشان داده اند. محققین و اساتید این دانشگاه مدال ها و جوایز معتبر مانند جایزه نوبل را دریافت کرده اند و همچنین بسیاری از دانشمندان، کارآفرینان و رهبران سیاسی در این دانشگاه پرورش یافته اند. پردیس این دانشگاه در فاصله ای کم تر از 1 ساعت از مرکز شهر پاریس واقع شده است و از به روزترین تجهیزات و امکانات برخوردار است. در این دانشگاه برنامه های مختلف علمی از جمله کارشناسی علوم، کارشناسی ارشد علوم و فناوری، کارشناسی ارشد تحقیقات، برنامه های دکتری، برنامه های کارآموزی دانشجویان و برنامه های تابستانی تحصیل در فرانسه را ممکن می سازد.

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه در حال حاضر بیش از 3600 دانشجو دارد که از آنها حدود 39% را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد. همچنین از 570 دانشجوی دکتری، 480 محقق و استاد، 23 آزمایشگاه تحقیقاتی و انتشار سالانه 1400 مقاله و تحقیق برخوردار است. برنامه درسی عمدتاً روی علوم از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، اقتصاد، علوم کامپیوتر، مکانیک و غیره متمرکز است و همچنین موضوعات مختلفی مانند زبان های خارجی، ورزش، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و ادبیات را در بر می گیرد. بسیاری از برنامه های درسی این دانشگاه متکی به تحقیقات هستند. دانشگاه پلی تکنیك فرانسه برای ارائه آموزش عالی، به یك مركز تحقیقاتی جایی كه 23 آزمایشگاه با مركز تحقیقات ملی فرانسه (CNRS)، كمیسیون انرژی اتمی فرانسه و انرژی های جایگزین (CEA) و چندین مرکز دیگر همکاری می کند.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

تحصیل کارشناسی علوم در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه یک برنامه 3 ساله است که برای دانشجویان علاقه مند به ریاضیات و علوم طراحی شده است. این برنامه بسیار انعطاف پذیر و چند رشته ای به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. لیسانس علوم یک برنامه اصلی است که منجر به انتخاب یک رشته اصلی می شود و به دانشجویان این امکان را می دهد تا دانش و مهارت های خود را در هر یک از رشته ها پرورش دهند.

در سال اول دروس اصلی ارائه می گردد که برای آنها ضروری خواهد بود و آنها برای انتخاب بهتر رشته، چندین رشته را کشف و تجربه می کنند. از سال های دوم و سوم، دانشجویان به سمت یکی از 3 رشته ریاضیات و فیزیک، ریاضیات و علوم کامپیوتر و یا ریاضیات و اقتصاد می روند. در سال سوم دانشجویان می توانند در یکی از دانشگاه های همکار مانند دانشگاه تورنتو و غیره تحصیل کنند.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

برنامه های کارشناسی ارشد علوم و فناوری دانشگاه پلی تکنیک فرانسه دوره های 2 ساله هستند و مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل بیشتر در این مقطع می باشد. این دوره ها دانش علمی عمیق و مرتبط با علاقه شغلی دانشجویان را ارائه می کنند و بخش های مختلف مانند فناوری های جدید، اقتصاد، علم اطلاعات و توسعه پایدار را شامل می شود. این برنامه ها در نتیجه همکاری نزدیک دانشگاه پلی تکنیک فرانسه  با موسسات و شرکتهای درجه یک فرانسوی و بین المللی است. این برنامه ها درک کاملی از تجارت و صنعت را به دانشجویان ارائه می دهد و با ایجاد شبکه مهارت های دانشجویان را تقویت می کند. برنامه های کارشناسی ارشد علوم و فناوری با همکاری نزدیک با صنعت و فارغ التحصیلان طراحی شده اند. آنها توسط یک هیئت مشاوره بین المللی، چهره های برجسته دنیای تجارت، دانشگاه و دولت حمایت می شوند.

تحصیل دکتری در دانشگاه پلی تکنیک

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه یک برنامه 5 ساله را برای دانشجویان برجسته برای تمام ملیت ها ارائه می دهد. این برنامه ها شامل ترکیبی از کارشناسی ارشد (2 سال) و دکترا (3 سال) است. برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه دوره های گسترده ای را در رشته های ریاضیات، علوم کامپیوتر، شیمی، اقتصاد، انرژی، مکانیک، صنعت جدید و کاربردهای آنها در علوم داده، امور مالی، علوم زیستی، فیزیک و بسیاری از زمینه های مرتبط دیگر ارائه می دهد. اکثر این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. دانشجویان در طول تحصیل بایستی پیشرفت سالانه خود را ارائه نمایند و در پایان دوره دانشجویان بایستی به طور شفاهی از تز دکتری خود دفاع کنند و مدرک خود را اخذ کنند.

رده بندی دانشگاه پلی تکنیک

این دانشگاه در حال حاضر یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپا و جهان است و این دانشگاه در بین دانشگاه های کوچک دنیا در سال 2019 در رده اول کشور فرانسه و در رده دوم جهان قرار گرفت. علاوه بر این رده بندی بین المللی این دانشگاه را در جدول زیر ملاحظه می کنید.

سالرده بندی QSرده بندی TIMESرده بندی U.S. News & World Reportرده بندی Shanghai JIAO
20206093301301
202161108401
202249115210401

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه با توجه به نوع مقطع و همچنین ملیت افراد دانشجو متفاوت است. به صورت کلی هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا نسبت به افراد دیگ کشورها کمی ارزان تر است و این در راستای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و حمایت از شهروندان اتحادیه اروپا می باشد. همچنین این دانشگاه دارای خوابگاه دانشجویی است و بورس های تحصیلی نیز به دانشجویان برتر و شایسته ارائه می گردد. هزینه زندگی در فرانسه و شهر پاریس نیز به صورت میانگین ماهانه حدود 1200€ (یورو) الی 1800€ (یورو) برآورد شده است. در اینجا هزینه های تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه را مشاهده می کنید.

مقطعشهریه هر سال تحصیلی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا (یورو)شهریه هر سال تحصیلی برای دانشجویان افراد غیر عضو (یورو)
کارشناسی12000€15000€
کارشناسی ارشد12000€15000€
دکتری12000€ – €1400015000€ – €17000

قابل ذکر است که شرایط تحصیل در فرانسه و دانشگاه پلی تکنیک فرانسه علاوه بر ارائه مدرک معتبر دانشگاهی و ارائه رزومه قوی تحصیلی، نیازمند ارائه مدرک آیلتس حداقل 6.5 می باشد. کار پاره وقت حین تحصیل نیز در فرانسه از 10 الی 30 ساعت در هفته با توجه به مقطع تحصیلی مجاز می باشد. چنانچه قصد دریافت مشاوره و اخذ وکیل برای مهاجرت را دارید می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *