ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در کره جنوبی

رشته آنکولوژی در کره جنوبی

رشته آنکولوژی در کره جنوبی یکی از برنامه های آموزشی برتر و رقابتی دانشگاه های پزشکی است و مدت تحصیل دانشجویان حدود 6 سال می باشد. ساختار تحصیل در این رشته نیز به این صورت است که دو سال اول مربوط به آموزش آندرگرجوئیت یا زیر لیسانس بوده اما سالهای سوم و چهارم در رابطه با علوم پایه پیش کلینیکی می باشد. نهایتا سال پنجم و ششم تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی مربوط به مباحث کلینیکی می باشد. از جمله شرایط مهم برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های برتر کره جنوبی نیز می توان به قبولی در آزمون ورودی و نیز ارائه مدرک آکادمیک و مدرک زبان اشاره نمود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین آماده پاسخگوئی به همه سوالات شما درباب اعزام دانشجو به کره جنوبی در سال 2021 می باشیم.

تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی

حقیقتا یکی از رشته های آتیه دار و جذاب برای تحصیل در کشور کره جنوبی، رشته آنکولوژی است. معمولا دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان ارائه کننده اصلی برنامه آموزشی آنکولوژی رشته مذکور را در سه گرایش اصلی آن یعنی آنکولوژی پزشکی (medical oncology)، آنکولوژی تابشی (radiation oncology) و آنکولوژی جراحی (surgical oncology) به دانشجویان خود ارائه می دهند. هدف از تحصیل در رشته آنکولوژی نیز اخذ تخصص در زمینه سرطان با تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری با آخرین متدهای علمی است. در این زمینه دانشجویان می توانند این رشته تحصیلی را در دانشگاه های برتر کره جنوبی به شرح زیر ادامه دهند:

دانشگاهامتیاز رشتهرتبه ملی
دانشگاه ملی سئول64.01
دانشگاه سونگ کیونک وان54.72
دانشگاه یونسی52.93

ساختار دوره آنکولوژی در کره جنوبی

دوره یا کورس آنکولوژی در کره جنوبی حدود 6 سال طول می کشد و دانشجویان در اتمام این دوره با مدرک لیسانس از دانشگاه های کره جنوبی فارغ التحصیل می شوند. دو سال اول مربوط به آموزش آندرگرجوئیت یا زیر لیسانس بوده اما سالهای سوم و چهارم در رابطه با علوم پایه پیش کلینیکی می باشد. نهایتا سال پنجم و ششم تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی مربوط به مباحث کلینیکی می باشد. دسته بندی مذکور را همچنین به لحاظ گرافیکی می توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

ساختار دوره آنکولوژی در کره جنوبی

اما محتوای دروس الزامی برای تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی شامل دروسی مثل بیولوژی مولکولی و سلولی، علوم داروسازی، ژنتیک، بیوفیزیک، مطالعات اجتماعی- رفتاری، ایمونولوژی، بیوانفورماتیک، علوم رادیولوژیکی، پاتولوژی مولکولی، اپیدمولوژی و اقتصاد سلامت می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در کره جنوبی

برای شروع فرآیند پذیرش از رشته آنکولوژی در کره جنوبی اطلاع از شرایط و نیازمندی های پذیرش از دانشگاه های این کشور الزامی است. به همین دلیل نیز قبل از شروع پروسه پذیرش آکادمیک، مراجعه به وب سایت دانشگاه و اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اپلای امری مهم محسوب می شود. به هر حال برای ادامه تحصیل در اکثر رشته های پزشکی در کره جنوبی از جمله رشته آنکولوژی، داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • مدرک دیپلم متوسطه+ ریزنمرات تحصیلی
  • قبولی در آزمون SAT یا ACT
  • ارائه مدرک زبان کره ای یا مدرک زبان انگلیسی

به هر حال فرآیند اخذ پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در کره جنوبی با تکمیل فرم درخواست الکترونیکی و ارائه یکسری مدارک آکادمیک و پرسنلی شروع شده و با اخذ دعوت نامه معتبر از دانشگاه مربوطه ادامه می یابد. اما پس از اخذ دعوت نامه مذکور نیز پروسه درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی شروع می شود. این ویزا دارای شرایط ذیل می باشد:

شرایط ویزای تحصیلی کره جنوبی

اما از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی (نوع D2) می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت و یک کپی از صفحه ID آن
  • عکس پاسپورتی (3.5 در 4.5 سانتی متر)
  • گواهی پذیرش (CoA) از دانشگاه کره ای
  • هزینه درخواست حدود $90 (دلار)
  • کارت شناسایی معتبر
  • دعوت نامه از NIID (موسسه ملی تحصیلات بین المللی کره)
  • مدرک زبان کره ای (اختیاری)
  • تاییدیه تست بیماری سل
  • مدارک تحصیلی معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی حدود $20000 (دلار) در حساب شخصی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی

موضوع مهم دیگر پیرامون تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دوره آموزشی مذکور می باشد. با توجه به تنوع دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی طبیعتا می توان انتظار داشت که شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها نیز متفاوت باشد. بر طبق آمارهای موجود، میانگین شهریه ترمی دانشجویان رشته های پزشکی و همچنین رشته آنکولوژی در کره جنوبی بین 4300$ الی 10800$ (دلار) متغیر است. قسمت دیگری از مخارج دانشجویان مربوط به هزینه زندگی این دانشجویان در کشور کره جنوبی است که بدون مدنظر قرار دادن اجاره خانه حدود 642$ (دلار) و با مدنظر قرار دادن اجاره خانه کلا حدود 1104$ (دلار) می باشد:

مخارج دانشجویان در کره جنوبی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده می شود، کل هزینه زندگی در کره جنوبی شامل هزینه اجاره خانه و اشتراک، هزینه حمل و نقل، هزینه غذا و مخارج دیگر می باشد. شما عزیزان در جدول زیر نیز علاوه بر اطلاعات کلی درباب انواع هزینه های زندگی همچنین می توانید با سایر اطلاعات مهم درباب کشور کره جنوبی در سال 2021 نیز آشنا شوید:

اطلاعات مهم درباب کشور کره جنوبی

جهت اخذ اطلاعات تکمیلی درباب انواع شیوه های مهاجرتی به کره جنوبی از جمله روش های تحصیل و کار در کره جنوبی و یا شرایط سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در این کشور می توانید از مشاوره های حرفه ای وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *