ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ

رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ به عنوان یکی از کشورهای شرقی آسیا می تواند امتیازات زیادی را به رزومه فرد ببخشد. افرادی که هنگ کنگ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید آگاه باشند که نظام آموزش عالی در این کشور، شباهت های زیادی با چین دارد اما از نظر هزینه های تحصیل و زندگی، هنگ کنگ به دلیل شرایط خاص اقتصادی خود، کشوری پر هزینه تر است. در دانشگاه های این کشور، رشته های مهندسی از جایگاه بسیار عالی برخوردار هستند اما به راحتی می توان دانشگاه های برگزیده در رشته های پزشکی را نیز در این کشور مشاهده کرد.

افرادی که در رشته جراحی مغز و اعصاب قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند، باید به زبان بومی این کشور آشنایی داشته باشند چراکه رشته های تخصص پزشکی به ندرت به زبان انگلیسی ارائه می شوند و رقابت برای دریافت پذیرش در دوره های انگلیسی به شدت پرفشار است و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان حتی با رزومه های عالی بتوانند به خواسته خود در این رابطه دست پیدا کنند. به هر ترتیب باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های هنگ کنگ در رشته جراحی مغز و اعصاب از شرایط بسیار مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های هنگ کنگ از اعتبار کافی در این رشته برخوردار هستند؟
  • برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور، به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل یک متخصص جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه های این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ

افرادی که در کشور هنگ کنگ قصد ادامه تحصیل دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که علاوه بر رزومه قوی، باید توانایی های مالی خوبی نیز در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت امکان ورود به این کشور برای آن ها از بین می رود. دانشگاه های هنگ کنگ که معمولا قدمت بلند مدتی دارند، در طول سال های اخیر و پس از استقلال نسبی از چین، توانسته اند جایگاه خود را تقویت کنند و این خود برگ برنده ای برای این کشور بوده است. مهم ترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب عبارتند از:

دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب

این 2 دانشگاه اگرچه صندلی های محدودی برای دریافت دانشجو دارند اما میزان تقاضا برای تحصیل در هنگ کنگ در این رشته بسیار زیاد است و به همین دلیل می توان گفت که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی با وجود امتیازات منفی، از جمله تعداد دانشگاه های محدود، که در آن وجود دارد، می تواند انتخابی نه چندان مناسب باشد.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ

باید به این نکته توجه داشت که هنگ کنگ یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و دانشجویان برای اینکه بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند باید منابع مالی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند. شهریه دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب به طور متوسط در حدود 26000$ تا 39000$ (دلار) در سال است و دانشجویان شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت.

از طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور چندان سنگین نیست و دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 600$ (دلار) در ماه می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. این مسئله در شرایطی است که بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان خارجی در این کشور فرصتی برای کار کردن نخواهند داشت و تمامی هزینه های تحصیل و زندگی را باید شخصا پرداخت کنند. در چنین شرایطی است که بسیاری از افراد به جای تحصیل پر هزینه در این کشور، ترجیح می دهند که با هزینه یک سال تحصیل خود، در کشورهای برتر اروپایی، دوره تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب را پشت سر بگذارند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هنگ کنگ

شرایط کار پزشکان متخصص در هنگ کنگ

افرادی که در هنگ کنگ دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در این کشور از نظر قانونی کار کنند اما مسئله ای که وجود دارد، کیفیت زندگی در این کشور است. بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک خود از این کشور به مقصد کشورهای برتر جهان خارج می شوند و این مسئله سبب شده است تا هنگ کنگ در کل مقصد مناسبی برای تحصیل پزشکان نباشد.

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور متوسط 129000$ (دلار هنگ کنگ) درآمد کسب می کند که قابل مقایسه با متوسط درآمد در این کشور نیست. با همه این تفاسیر رد کردن پیشنهاد مهاجرت تحصیلی به این کشور توسط افراد کاملا طبیعی و قابل ادراک است. در صورتی که بهترین ها را جستجو می کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *