ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

یونان یکی از کشورهای مطرح اروپایی برای تحصیل بوده است و به همین دلیل است که در حال حاضر رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان اهمیت بالا دارد. دانشجویانی که رشته جراحی مغز و اعصاب را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که این رشته، یکی از رشته های گروه تخصص پزشکی است و دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، معمولا این فرصت را خواهند داشت که به عنوان پزشک متخصص از سطح مالی بسیار مناسبی برخوردار باشند اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که شرایط تحصیل در این رشته آسان نیست و دانشجویان باید بتوانند تمرکز بالایی در این زمینه از خود نشان دهند.

رشته جراحی مغز و اعصاب یکی از بهترین رشته های گروه تخصص پزشکی به حساب می آید و کشوری همچون یونان نیز به این مسئله توجه ویژه داشته است و به همین دلیل می توان نام دانشگاه های این کشور را در لیست دانشگاه های برتر جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب مشاهده کرد. افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند باید به خوبی از شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور با خبر بوده و شرایط مناسب را برای خود ایجاد کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان چه تاثیری در آینده کاری فرد خواهد داشت.

  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم به تحصیل تخصص پزشکی پرداخت؟
  • محدودیت های کار در یونان به عنوان پزشک متخصص چیست؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

برای اینکه فردی بتواند مدرک تخصص جراحی مغز و اعصاب را در این کشور به دست آورد، باید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند و این پروسه ای است که به سادگی قابل انجام نیست. دانشجویان بسته به نوع مدرک پزشکی خود می توانند از دانشگاه های یونان در رشته جراحی مغز و اعصاب پذیرش دریافت کنند. فرآیند دریافت پذیرش در این رشته توسط دانشجویانی که مدرک خود را خارج از یونان دریافت کرده اند به شرح زیر است.

فرآیند دریافت پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

تحصیل پزشکی در یونان به دانشجویان کمک خواهد کرد تا برای ورود به رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور، نیازی به دریافت مدرک زبان یا معادلسازی مدرک تحصیلی خود نداشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که در هنگام درخواست برای دریافت پذیرش، توجه به دانشگاه مقصد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشگاه ملی و کاپودیسترین آتن به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب شناخته می شود که رتبه 133 جهان را در اختیار گرفته است. در رتبه دوم نیز دانشگاه ارسطو قرار دارد که در رتبه بندی جهان در جایگاه 212 قرار گرفته و همچنان یکی از بهترین های جهان به حساب می آید. دانشگاه کرته نیز با قرار گرفتن در رتبه 416 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده این کشور برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب است.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

یونان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی هزینه های بسیار کمی برای تحصیل نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا در 2 دانشگاه برتر این کشور به ادامه تحصیل پرداخته و سپس برای کار به سایر کشورهای مطرح اروپایی مهاجرت کنند.

شهریه دانشجویان خارجی در دانشگاه های یونان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و رشته جراحی مغز و اعصاب، در حدود 3200€ تا 4900€ (یورو) در سال است اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود در این کشور، نمی توان انتظار دریافت بورسیه در آن را داشت. از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و به جز مناطق درجه 1 شهر آتن، در سایر مناطق شهری در یونان، می توان با 350€ تا 500€ (یورو) در ماه نیز زندگی مناسبی در سطح دانشجویی برای خود ایجاد کرد.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

شرایط کار در یونان پس از تحصیل

بسیاری از افرادی که یونان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در بازه کوتاهی پس از تحصیل در این کشور، به قصد کار، به کشورهای دیگر جهان مهاجرت می کنند چراکه یونان بدترین شرایط اقتصادی در میان کشورهای حوزه شنگن را دارد و نرخ بالای بیکاری در این کشور سبب شده است تا یونان به یکی از بدترین و کم اهمیت ترین مقاصد کاری در این منطقه پر جاذبه تبدیل شود.

باید به این نکته اشاره داشت که از نظر قانونی هیچ گونه مانعی برای اقامت در این کشور و فعالیت در زمینه طبابت وجود ندارد ولی این مسئله می تواند بسیاری را از این کشور به سمت کشورهای دیگر سوق دهد. در صورتی که برنامه ریزی دقیقی برای مهاجرت خود به خارج از کشور ندارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *