ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در آرژانتین

رشته زمین شناسی در آرژانتین

رشته زمین شناسی در آرژانتین ممکن است علاقمندانی داشته باشد؛ هرچند به طور کلی تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی پیشنهاد نمی شود. اگرچه آرژانتین امنیت پایینی ندارد اما به طور کلی تمامی کشورهای آن ناحیه نرخ بالایی در ارتکاب جرم و جنایت دارند. بیشتر جنایت های خشن از جمله قتل، تجاوز، قاچاق مواد مخدر و غیره مربوط به کشورهای کلمبیا و مکزیک است اما در سایر کشورهای آن ناحیه از جمله آرژانتین نیز جرایم نسبتا زیادی رخ می دهد. بخاطر همین است که اغلب کسانی که به دنبال مهاجرت هستند کشورهای توسعه یافته اروپایی مثل مجارستان، آلمان، ایتالیا، هلند، فنلاند، سوئد و غیره را انتخاب می نمایند. آرژانتین هم مقصد تحصیلی خیلی خوبی برای دانشجویان کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی از جمله پرو، ونزوئلا، بولیوی، مکزیک و غیره می باشد.

آرژانتین کشوری زیبا است که با بولیوی، پاراگوئه، برزیل و اروگوئه همسایه است و از شرق هم به اقیانوس اطلس می رسد. آرژانتین کشور هشتمین کشور بزرگ دنیا می باشد، بزرگ ترین ملت اسپانیایی زبان را دارد؛ پس توجه شود تحصیل و کار در این کشور ضرورتا باید با داشتن تسلط کامل به این زبان همراه باشد. هرچند دوره های انگلیسی هم در آرژانتین وجود دارند اما دانشگاه های دولتی آرژانتین به زبان اسپانیایی دوره ارائه می دهند و پیدا کردن بدون تسلط به زبان مزبور هم در این کشور تقریبا غیر ممکن است. بعد از شیلی، بالاترین نرخ شاخص توسعه انسانی مربوط به آرژانتین است که حاکی از سطح نسبتا بالای زندگی در این کشور دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در آرژانتین در سال 2024 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته زمین شناسی کدام اند؟
  • آیا آمکان کار ضمن تحصیل در آرژانتین وجود دارد یا خیر؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در آرژانتین

در حال حاضر تنها نروژ است که حتی برای غیر بومی ها و دانشجویان غیر اروپایی هم نظام تحصیلی رایگان دارد. هرچند در کشورهای دیگری مثل فرانسه، ایتالیا، آلمان و غیره هم در دانشگاه های دولتی امکان تحصیل به هزینه های بسیار پایین وجود دارد. مثلا دانشگاه های دولتی آلمان به قدری ارزان هستند که از دانشجویان، صرف نظر از تابعیتشان ترمی تنها حدود 200€ (یورو) بابت هزینه ثبت نام اخذ می نمایند. در آرژانتین هم وضعیت تقریبا مشابهی با آلمان وجود دارد و دانشجویان، نه فقط دانشجویان آرژانتینی بلکه تمامی دانشجویان، برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی این کشور شهریه پرداخت نمی کنند. اما لازمه تحصیل در این دانشگاه ها تسلط داشتن به زبان اسپانیایی است که در نهایت در کاریابی هم به فارغ التحصیلان کمک می کند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های خصوصی آرژانتین که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن ها وجود دارد معمولا بین 3000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در رشته هایی مثل زمین شناسی، فیزیک و غیره است. اما علاقمندان به تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه ها باید سالی تا 20000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت نمایند. همچنین تحصیل در رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی ارشد سالی 2300$ تا 8000$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد در حالی که در رشته هایی مثل داروسازی، مدیریت و غیره ممکن است به سالی 27000$ (دلار آمریکا) هم برسد.

لازم به ذکر است دانشجویان باید هزینه های زندگی در آرژانتین را هم مدنظر داشته باشند که در نمودار ذیل بررسی شده است:

حداقل و حداکثر هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در آرژانتین

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین

به منظور بالا رفتن شانس کاریابی در آرژانتین بهتر است افراد به دنبال تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور باشند. بهترین دانشگاه های این کشور در سال 2024 برای تحصیل در رشته زمین شناسی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در رشته زمین شناسیQS Ranking 2024U.S. News & World Report Ranking 2024
University of Buenos Aires66378
National University of Córdoba801959
University of Palermo Argentina377
Austral University443
Universidad Torcuato Di Tella651
Universidad Nacional de Rosario801

کار با رشته زمین شناسی در آرژانتین

کار با رشته زمین شناسی در آرژانتین

فارغ التحصیلان از دانشگاه وقتی بخواهند اقامت خود در آرژانتین را ادامه دهند ناگزیر از کاریابی در این کشور هستند. وقتی پیدا کردن کار در این کشور ساده خواهد بود که علاوه بر تحصیل در یکی از دانشگاه های فوق، فرد به زبان اسپانیایی هم علاوه بر زبان انگلیسی مسلط بوده و ضمن تحصیل در آرژانتین، تجربه مشغول شدن به کار در این کشور را داشته باشد. لازم به ذکر است دانشجویان در آرژانتین تا 20 ساعت در هفته ضمن تحصیل در رشته زمین شناسی و سایر رشته ها، اجازه کار پاره وقت خواهند داشت. البته درآمد حاصل از کار پاره وقت دانشجویی در آرژانتین حدودا ساعتی 2$ تا 7$ (دلار آمریکا) است که رقم آن با توجه به نوع کار هر فرد متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است دانشجویان رشته زمین شناسی امکان کار مرتبط با رشته تحصیلی خود در آرژانتین را نخواهند داشت. اما پس از فارغ التحصیلی هم می توانند به عنوان زمین شناسی کار کنند هم با اخذ مدرک دکتری این رشته امکان تدریس به عنوان استاد دانشگاه در این کشور وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است زمین شناسانی که سابقه کار مرتبط با رشته خود را ندارند با ورود به بازار کار آرژانتین ابتدائا ماهی حدود 52900ARS (پزوی آرژانتین) درآمد خواهند داشت.

دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین

نکته قابل توجه در خصوص شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین این است که، هر ساله بورسیه های دانشجویی متنوعی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند. بورسیه های دانشجویی در آرژانتین به ویژه در رشته زمین شناسی اغلب بر اساس شایستگی در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می گیرد. بنابراین روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین بسیار رقابتی می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در رشته زمین شناسی در آرژانتین با توجه به شرایط و قوانین سال 2024 اطلاعاتی ارائه نمودند که امید است مطالعه آن دید واضحی نسبت به این کشور در اختیار علاقمندان گذاشته باشد.

سوالات کلیدی در خصوص رشته زمین شناسی در آرژانتین

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته زمین شناسی در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آن پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین به ویزا نیاز دارند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته زمین شناسی در آرژانتین باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود قبل از ورود به این کشور اقدام نمایند.
  • روند دریافت مجوز اقامت دانشجویی برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین چگونه است؟ تمامی افرادی که قصد اقامت تحصیلی بیش از 3 ماه را در آرژانتین دارند، باید برای دریافت مجوز اقامت این کشور درخواست دهند. روند درخواست مجوز اقامت دانشجویی در آرژانتین بسیار زمان بر می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *