ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه

رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه یکی از رشته های پول ساز به حساب می آید و به همین دلیل است که متقاضیان بسیار زیادی برای تحصیل دارد. کشور پاراگوئه در سال های اخیر تلاش کرده است تا با جذب تعداد بیش تری از دانشجویان خارجی، نظر افراد بیشتری را به سمت این کشور جلب کند اما حقیقت امر آن است که در این زمینه موفقیت چندانی را کسب نکرده و هنوز نیز یکی از کشورهای قاره آمریکا با کمترین تعداد دانشجوی بین المللی است. با این حال می توان گفت که دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته علوم کامپیوتر به تحصیل بپردازند.

نزدیکی این کشور به کانادا و آمریکا سبب شده است تا برخی از افرادی که توان مالی تحصیل در این دو کشور را ندارند، از پاراگوئه به عنوان یک راه میانبر استفاده کنند و تحصیل در این کشور یکی از ساده ترین مسیرهای ورودی به پاراگوئه است. از نظر علمی دانشگاه های پاراگوئه جایگاه چندان مناسبی را در جهان در اختیار ندارند و به همین دلیل است که به افراد با رزومه تحصیلی خوب توصیه می شود تا کشوری غیر از پاراگوئه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به اهمیت این رشته، در مقاله پیش رو به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور پاراگوئه چیست؟
  • هزینه مورد نیاز برای تحصیل در این رشته چه مقدار است؟
  • آیا می توان در کشور پاراگوئه در حین و پس از تحصیل به کار مشغول شد؟
  • متوسط درآمد متخصصین رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، از نظر علمی نمی توان چنین بیان کرد که دانشگاه های پاراگوئه وضعیت مناسبی را در اختیار دارند اما از نظر کمی بیش از 20 دانشگاه برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور وجود دارد که می تواند شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. زبان تحصیل در کشور پاراگوئه به مانند بسیاری دیگر از کشورهای منطقه اسپانیایی است اما در برخی از رشته های تحصیلی از جمله علوم کامپیوتر می توان به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل پرداخت. دوره تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی تنها 3 سال است و این خود می تواند یک امتیاز به حساب آید.

دانشگاه ملی کاگوئازو در پاراگوئه یکی از دانشگاه های مناسب برای تحصیل است که طیف بسیار وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می کند. دانشگاه کلمبیا در پاراگوئه که در سال 1943 فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است. دانشگاه آتومونوس آسونشن نیز یکی دیگر از دانشگاه های با کیفیت بسیار بالا در کشور پاراگوئه برای تحصیل در این رشته است و همچنین از جمله مشهورترین دانشگاه های این کشور به حساب می آید.

دانشگاه شمالی در شهر آسونشن نیز یکی دیگر از دانشگاه های پاراگوئه برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است که فعالیت خود را از ابتدای دهه 90 میلادی آغاز کرد و امروزه از جمله دانشگاه های شناخته شده در پرورش دانشجویان به حساب می آید. دانشگاه خصوصی شرق در پاراگوئه نیز دانشگاه مناسبی برای تحصیل در این رشته به شمار می رود اما هزینه های تحصیل در آن بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه

آنچه می تواند تحصیل در پاراگوئه را تحت تاثیر قرار دهد، هزینه های مرتبط با تحصیل دانشجویان خارجی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار اندک است و متقاضیان نباید به امید دریافت بورسیه این کشور را انتخاب کنند. البته به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پاراگوئه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با پرداخت مبلغی در حدود 900$ تا 2200$ (دلار) در سال، هزینه تحصیل خود در دانشگاه های دولتی این کشور را پرداخت کنند.

علاوه بر این دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را در نیز در نظر داشته باشند که عوامل بسیاری از جمله زندگی در خوابگاه های دانشجویی، پخت و پز در خانه و غیره می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش آن داشته باشد. به طور متوسط می توان گفت که زندگی دانشجویی در پاراگوئه ماهانه به 350$ تا 550$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در پاراگوئه

پاراگوئه یکی از کشورهای در حال توسعه و البته کمتر توسعه یافته در قاره آمریکا است و به همین دلیل در بسیاری از مشاغل با کمبود نیروی کار حرفه ای روبرو است. به همین دلیل به دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل کرده باشند اجازه می دهد تا برای کار پس از تحصیل در پاراگوئه اقدامات لازم را انجام دهند و در این کشور به فعالیت بپردازند. با این وجود، بسیاری از افراد بلافاصله پس از آنکه مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کردند، تلاش می کنند تا خود را به بازار کار حرفه ای سایر کشورها برسانند و کانادا جذاب ترین و رایج ترین مقصد برای آن ها است.

با همه این تفاسیر، متخصصین علوم کامپیوتر در پاراگوئه نیز از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و حتی با وجود دریافت مدرک کارشناسی نیز می توانند شرایط مناسب شغلی را برای خود در این کشور فراهم کنند. به منظور درک بهتری این موضوع، متوسط درآمد این افراد در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور پاراگوئه

شرایط کار و زندگی در پاراگوئه با توجه به وضعیت اقتصادی این کشور نمی تواند جذابیت زیادی برای مهاجران داشته باشد و به همین دلیل است که تعداد مهاجران در این کشور بسیار محدود است. به همین دلیل است که نمی توان توصیه کرد تا افراد با رزومه های معتبر تحصیلی در این کشور برای دریافت پذیرش اقدام کنند. در صورتی که به دنبال آشنایی با بهترین مسیرهای مهاجرت تحصیل در جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *