ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

دانشگاه کشاورزی اسلواکی بهترین محل برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی است که دانشجویان را تشویق میکند دوره های کارآموزی بگذرانند. دانشجویان می توانند برای آموزش عملی به مزرعه دانشگاه در Kolíňany بروند یا می توانند در باغ گیاه شناسی دانشگاه کار کنند. البته دانشجویان داخلی و بین المللی می توانند دانشگاه های دیگری را نیز برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی انتخاب نمایند. دانشجویان با انتخاب اسلواکی به عنوان مقصد تحصیل خود چشم اندازهای شغلی شان را ارتقا می بخشند زیرا با تحصیل در این کشور تجربه ای را کسب می کنند که آن ها را در گروهی از کاندیدها از دیگران متمایز می سازد.

این امر آن ها را مستقل و خود انگیخته می سازد و از مهارت های زبانی فوق العاده برخوردار می شوند و این همان کیفیتی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند. همچنین، تحصیل در این کشور اروپایی فرصت های فرهنگی را ارائه می دهد که ممکن است در کشورهای دیگر دیده نشود. روی هم رفته، اسلواکی مقصد مناسبی برای کسانی است که می خواهند در یک کشور کوچک، استقبال کننده و پویا در اروپای مرکزی تحصیل کنند که پس از اتمام تحصیلات فرصت های خوبی را ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاهها برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

در زیر بهترین دانشگاه های اسلواکی بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در مهندسی کشاورزی را معرفی می کنیم:

بهترین دانشگاه های اسلواکی بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در مهندسی کشاورزی

دومین دانشگاه اسلواکی بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در مهندسی کشاورزی

دومین دانشگاه اسلواکی بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در مهندسی کشاورزی

همان طور که ملاحظه می شود، اولی “دانشگاه کشاورزی اسلواکی در نیترا” و دومی “دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا” می باشد. دانشگاه کشاورزی اسلواکی یک دانشگاه دولتی تخصصی در نیترا است که در تمام مقاطع تحصیلی دانشجو می گیرد. این دانشگاه که در سال 1952 تاسیس گردیده دارای شش دانشکده است که یکی از آن ها مهندسی کشاورزی است. کیفیت این دانشگاه با نتایج فعالیت ها و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی در زمینه همکاری های بین المللی و به ویژه 90000 فارغ التحصیل آن تایید می شود. دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای اسلواکی برای تحصیل – نیز بزرگ ترین دانشگاه این کشور است که اکثر دانشکده های آن در این شهر واقع شده اند. این دانشگاه در سال 2006 بیش از 30000 دانشجو و 2000 عضو هیئت علمی داشت. دانشگاه کمنیوس در سال 1919 اندکی پس از ایجاد کشور چکسلواکی تاسیس گردیده است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

بر اساس گزارش وب سایت numbo، هزینه های ماهیانه یک خانواده چهار نفره در اسلواکی 2150.10$ (دلار) معادل 1834.54€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره بها برآورد می شود؛ هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره بها نیز 634.84$ (دلار) معادل 541.67€ (یورو) تخمین زده می شود. جدول زیر وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

عنواناجاره بها بر حسب یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر470.48€
آپارتمان یک خوابه خارج از شهر368.69€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر741.87€
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر590.89€

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اسلواکی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اسلواکی

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در اسلواکی را نشان می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب یورو
صرف غذا در یک رستوران ارزان5.50€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.92€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.19€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.89€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.20€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.78€
پیاز (1 کیلوگرم)0.77€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.58€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.80€
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)25.00€
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی165.54€
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)16.54€
بنزین (1 لیتر)1.30€

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

برای تحصیل بلندمدت در اسلواکی، ویزای بلند مدت D مورد نیاز است. این ویزا ویزای دانشجویی، اقامتی یا کاری است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند باید جهت اخذ این ویزا درخواست ارائه دهند. این ویزا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به مدت 90 روز در مدت 6 ماه در این کشور اروپایی اقامت داشته باشند. اگر مدت اقامت بیش از 90 روز است، دانشجو باید برای اجازه اقامت درخواست ارائه دهد. روش درخواست ویزای دانشجویی اسلواکی به این صورت است که دانشجویان بین المللی باید فرم درخواست ویزا را پر کرده و شخصا آن را به نزدیک ترین سفارتخانه یا کنسولگری اسلواکی تحویل دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا در کنار درخواست ویزا عبارتند از:

  • سند مسافرتی معتبر- گذرنامه و عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • نامه پذیرش از موسسه
  • شواهدی از وجوه کافی: می تواند صورتحساب های بانکی باشد
  • بلیط برگشت
  • اثبات محل اقامت
  • بیمه درمانی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی

دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که به اسلواکی می روند باید دارای سند مسافرتی معتبر، ویزا و اجازه اقامت باشند. برای دریافت اجازه اقامت موقت، دانشجو باید فرم درخواست را پر گرده و شخصا در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری اسلواکی ارائه دهد، یا حتی می تواند مستقیما در بخش مربوطه پلیس خارجی در اسلواکی درخواست ارائه دهد. همراه با فرم، دانشجویان باید نامه پذیرش صادر شده توسط موسسه آموزش عالی خود در اسلواکی را نیز ارائه دهند. دانشجویان کشورهای فوق که بیش از 90 روز در اسلواکی اقامت خواهند داشت باید برای اخذ اجازه اقامت موقت درخواست ارائه دهند. در صورت پذیرش درخواست، یک اعلان کتبی که نشان دهنده تاریخ شروع و انقضای مجوز است، به همراه اجازه اقامت موقت، داده می شود. برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ اجازه اقامت موقت عبارتند از:

  • فرم درخواست (باید به زبان اسلواکیایی پر شود)
  • گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • تاییدیه تحصیل/ نامه پذیرش یا شواهد یا هدف اقامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • شواهد وجود منابع مالی کافی (می تواند صورتحساب بانکی یا نامه بورسیه تحصیل باشد)

پس از ارائه موفقیت آمیز درخواست اجازه اقامت موقت، سفارت اسلواکی مصاحبه انجام می دهد. یک پرونده کتبی تهیه و ضمیمه درخواست می شود. بعدا سفارت و سپس اداره پلیس در مورد اعطای اجازه اقامت موقت تصمیم گیری می کنند. اجازه اقامت به صورت کارت اقامت صادر می شود.

معرفی زبان و فرهنگ اسلواکی به دانشجویان

زبان رسمی اسلواکی اسلواکیایی است. این زبان یک زبان اسلاوی است که بسیار نزدیک به زبان همسایه اش چکی است. دانشجویانی که تصمیم به یادگیری زبان اسلواکیایی دارند، می توانید یادگیری زبان های اصلی دیگر مانند لهستانی و روسی را شروع کنند زیرا این ها از زبان اسلواکیایی دور نیستند. اسلواک ها مشتاق هستند تا در یادگیری زبان خود به افراد کمک کنند. بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی دروسی را ارائه می دهند و بسیاری از مردم محلی با خوشحالی آهسته تر با آن ها صحبت می کنند. برای دانشجویانی که علاقه ای به زبان اسلواکیایی ندارند خبر خوب این است که در شهرهای بزرگ این کشور انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود، به ویژه توسط جوانان. اسلواک ها به زبان هایی مانند آلمانی و ایتالیایی نیز صحبت می کنند.

اسلواک ها فضای بیرون را دوست دارند – و تعجب آور نیست که چرا. یکی از کارهایی که باید در اسلواکی انجام داد بازدید از منطقه Horehronie در آخر هفته است. یکی دیگر از تفریحات محبوب آخر هفته، بازدید از شهرهای کشورهای همسایه مانند اوکراین است. زمستان های اسلواکی می تواند خشن باشد. بارش شدید باران و برف شایع است. در مورد جرم و جنایت، میزان آن در اسلواکی حتی براساس استانداردهای اروپایی پایین است. جیب بری می تواند در براتیسلاوا در مکانهای گردشگری و حمل و نقل عمومی اتفاق بیفتد، اما این نرخ بسیار کمتر از شهرهایی مانند پاریس و بارسلونا است. جرایم خشونت آمیز در اسلواکی نادر است. چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلواکی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز کار بعد از تحصیل در اسلواکی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *