ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی

رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی

رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی یکی از رشته هایی است که نمی توان به راحتی آن را در لیست رشته های ارائه شده تمام دانشگاه ها یافت. متقاضیانی که قصد تحصیل در لیتوانی را دارند باید در نظر داشته باشند که محدودیت هایی در پیش روی آن ها قرار دارد که می تواند شرایط دریافت پذیرش را برای آن ها دشوار سازد و در نتیجه باید به تاریخ ها و حداقل های مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور توجه ویژه داشته باشند. با وجود اینکه دانشگاه های لیتوانی در رشته مهندسی کشاورزی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص نداده اند، اما می توان گفت که لیتوانی یکی از کشورهایی است که شرایط دریافت پذیرش از آن آسان نیست.

مهندسین کشاورزی نقش بسیار پررنگی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته ایفا می کنند چرا که می توانند با کاهش مصرف انرژی، بهره وری را افزایش دهند و همچنین شرایطی را ایجاد نمایند که شهروندان خارجی در این کشور توان استفاده بهینه از زمین را داشته و در نتیجه دوام خاک خاصلخیز را افزایش دهند. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور لیتوانی پرداخته اند تا از این طریق به پرسش های مطرح شده در این رابطه پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور لیتوانی چیست؟
  • آیا تحصیل در لیتوانی هزینه های سنگینی را به همراه دارد؟
  • شرایط دریافت اقامت از لیتوانی پس از تحصیل چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور لیتوانی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای منطقه شرق اروپا است و دانشگاه های خوب این کشور انگشت شمار هستند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی دانشگاهی را در این کشور پیدا کرد که مطابق با استانداردهای جهانی رشته مهندسی کشاورزی را ارائه کند. به همین دلیل می توان گفت که لیتوانی نمی تواند در جمع گزینه های مناسب برای تحصیل در رشته کشاورزی حضور داشته باشد اما به هر ترتیب افرادی هستند که اقامت لیتوانی را در اختیار دارند یا قصد زندگی در این کشور را دارند و تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی می تواند کلید ورود یا ادامه اقامت آن ها در این کشور باشد.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی به زبان انگلیسی به ویژه در مقطع لیسانس در این کشور بسیار دشوار است و دانشجویان کمی می توانند در دانشگاه های خصوص این کشور به این خواسته دست پیدا کنند. دانشگاه تلسیای بیشوپ وینچنتاس یکی از دانشگاه های قدیمی در کشور لیتوانی است که به دانشجویان خارجی نیز فرصت تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی را اعطا می کند. دانشگاه آلکساندراس استولگینسکیس نیز یکی از دانشگاه های قدیمی در این کشور است که در سال 1924 فعالیت خود را آغاز کرده است و امروزه یکی از دانشگاه های ارائه کننده مهندسی کشاورزی در لیتوانی به شمار می آید. دانشگاه جنگل داری و مهندسی محیط زیست کائوناس نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب این کشور جهت تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که به صورت تخصصی در این رشته فعالیت می کند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی

یکی از نکاتی که در رابطه با تحصیل در خارج از کشور باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، هزینه هایی است که دانشجویان باید در طول اقامت خود در کشور لیتوانی با آن روبرو شوند. لیتوانی یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل است و این نکته می تواند نقش به سزایی در انتخاب لیتوانی به عنوان مقصد تحصیلی داشته باشد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لیتوانی به طور متوسط در حدود 2100€ تا 3500€ (یورو) در سال است و اگرچه هزینه ای بسیار مناسب برای تحصیل قلمداد می شود اما می توان چنین بیان داشت که با همین مبلغ می توان در کشورهایی به ادامه تحصیل مشغول شد که از نظر شرایط تحصیلی و همچنین زندگی پس از تحصیل در وضعیت بهتری قرار دارند.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است تا جایی که دانشجویان برای گذراندن یک زندگی بالاتر از استانداردهای زندگی دانشجویی، در اختیار داشتن بودجه ای به ارزش 500€ (یورو) در ماه می تواند کافی باشد. ضمن این که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در لیتوانی

شرایط تحصیل در لیتوانی اگرچه مطابق با انتظارات بسیاری نیست اما شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و شهروندان خارجی در صورتی که بتوانند شغل مناسبی برای خود اختیار کنند، قادر خواهند بود ویزای کاری این کشور را به دست آورده و در لیتوانی بمانند.

مهندسی کشاورزی از جمله رشته های مورد نیاز در بازار کار کشور لیتوانی نیست اما با این وضعیت نیز می توان گفت که مهندسان کشاورزی این فرصت را خواهند داشت که در لیتوانی نیز به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. میزان درآمد در لیتوانی برای مهندسان کشاورزی چندان بالا نیست و تفاوت چندانی با متوسط درآمد در این کشور ندارد. در نمودار زیر می توان اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور لیتوانی

اگرچه شرایط تحصیل در کشور لیتوانی چندان مناسب نیست اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که استانداردهای زندگی در این کشور در سطح مناسبی قرار دارد و تحصیل در این کشور می تواند همچون پلی مستحکم برای رسیدن به اقامت این کشور باشد. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با شیوه های مهاجرت به خارج از کشور هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از آمادگی کامل برای پاسخگویی به ابهامات شما برخوردار هستند و می توانند شما را در مسیر رسیدن به خواسته هایتان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *