ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا از رشته هایی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور روشن کننده این موضوع است. موقعیت جغرافیایی کشور اسپانیا و همچنین دسترسی این کشور به منابع طبیعی مناسب برای کشاورزی سبب شده است تا این کشور توجه ویژه ای به علوم کشاورزی داشته باشد و یکی از مهم ترین راه های تقویت این مسئله، توجه به آموزش علوم کشاورزی به متقاضیان است تا بتوان از این طریق شرایطی را فراهم آورد که از کمترین امکانات بیشترین بهره وری را به دست آورد.

تحصیل در اسپانیا با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این کشور و همچنین شرایط مناسب کار در این رشته پس از تحصیل می تواند انتخاب شایسته ای برای بسیاری از افراد باشد اما توصیه می شود که پیش از مهاجرت به این کشور، متقاضیان اطلاعات لازم در خصوص شرایط مختلف تحصیل در این کشور را استخراج کنند تا در دوره تحصیل خود در این کشور دچار مشکل نشوند. در حال حاضر رشته مهندسی کشاورزی در این کشور یکی از بهترین رشته های تحصیلی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید رزومه ای درخور جایگاه آن را ارائه کنند. به دلیل اهمیت بالایی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در اسپانیا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت دانشجویان بین المللی رشته مهندسی کشاورزی پس از تحصیل چیست؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در این کشور از سطح درآمد بالا برخوردارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

دانشجویانی که رشته مهندسی کشاورزی را انتخاب کرده اند باید چالش های پیش روی خود در این رشته را به خوبی بشناسند. تحصیل در اسپانیا در بسیاری از رشته های تحصیلی نمی تواند گزینه ای مناسب به نظر برسد اما رشته مهندسی کشاورزی در این کشور جایگاه بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل است که می تواند در این رشته خاص، اسپانیا را به عنوان سرآمد کشورهای اروپایی معرفی کرد.

شهر والنسیا بهترین گزینه برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود چراکه دانشگاه والنسیا با وجود در اختیار داشتن رتبه 226 جهان، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه پلی تکنیک والنسیا نیز با وجود کسب رتبه 525 جهان، در رشته کشاورزی رتبه 55 جهان را در اختیار دارد و دومین دانشگاه برتر کشور اسپانیا در این رشته شناخته می شود. دانشگاه بارسلونا که یکی از برترین دانشگاه های اسپانیا است، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 59 جهان را به خود اختصاص داده و دانشگاه گرانادا نیز رتبه 61 را در اختیار دارد. دانشگاه لیدا که یکی از دانشگاه های ضعیف کشور اسپانیا است، در رشته مهندسی کشاورزی یکی از دانشگاه های برتر جهان است و رتبه 87 را به خود اختصاص داده و دانشگاه پلی تکنیک مادرید نیز رتبه 100 در این رشته را در اختیار دارد.

دانشجویان در این رشته علاوه بر فرصت تحصیل به زبان اسپانیایی، می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و این یکی از مزیت های مهم تحصیل در کشور اسپانیا است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در طول تحصیل، چه به عنوان شهریه و چه به عنوان هزینه زندگی، اشاره داشت. در شرایطی که نوسانات قیمت ارز می تواند شرایط تحصیل در خارج از کشور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، دانشجویان در اسپانیا با هزینه های مقرون به صرفه ای روبرو می شوند که در بسیاری از موارد تامین کردن آن ها در اسپانیا نیز امکان پذیر است. شهری دانشگاهی در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در حدود 1600€ تا 3500€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان اسپانیا را در دسته کشورهای ارزان قیمت اروپا برای تحصیل قرار داد.

از سوی دیگر هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. مادرید و بارسلون به عنوان دو شهر مطرح در این کشور شرایط متفاوتی دارند و هزینه زندگی در این دو شهر گاه به 1000€ (یورو) در ماه نیز می رسد اما در سایر شهرهای اسپانیا با در اختیار داشتن 500€ (یورو) نیز می توان به راحتی یک زندگی دانشجویی را پشت سر گذاشت. دانشجویان بین المللی در اسپانیا این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و در این صورت قادر به تامین هزینه های زندگی خود در این کشور برای گذران زندگی به صورت دانشجویی خواهند بود.

درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور اسپانیا

اسپانیا این فرصت را به شهروندان خارجی می دهد که بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های این کشور، اقامت خود را به صورت موقت به اقامت کاری تبدیل کنند و در صورتی که برای مدت 5 سال در خاک این کشور کار کنند، قادر خواهند بود تا اقامت خود را به اقامت دائم تغییر دهند. دریافت اقامت دائم اسپانیا به فرد این فرصت را خواهد داد تا بتواند برای کار در سایر کشورهای حوزه شنگن، اقدامات لازم را نیز انجام دهد.

شرایط کار در کشور اسپانیا چندان مساعد نیست اما باید به این نکته اشاره داشت که مهندسان کشاورزی در این کشور می توانند شرایط مناسبی را داشته باشند و فرصت های شغلی نسبتا مناسبی را در اختیار دارند. در این شرایط مهندسان کشاورزی از درآمد نسبتا مناسبی در این کشور بهره می برند که در نمودار زیر به آن اشاره شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور اسپانیا

اگرچه دسترسی به چنین درآمدی در کشورهای اروپایی نمی تواند به عنوان یک درآمد تراز اول قلمداد شود اما در کشور اسپانیا به دلیل هزینه های کمتر زندگی، می توان گفت که مهندسان کشاورزی از سطح درآمد مناسبی برخوردار هستند. تحصیل در اسپانیا در شرایط کنونی و به ویژه در رشته مهندسی کشاورزی می تواند یک امتیاز ویژه محسوب شود و در صورتی که به دنبال ورود به این رشته هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *