ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

اخیرا شیلی به مقصد جذابی برای سرمایه گذاران تبدیل شده و اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری را شاید بتوان سریعترین روش برای اخذ اقامت معرفی کرد. اصولا برای مهاجرت به شیلی دو نوع اقامت در دسترس متقاضیان خارجی قرار دارد. در این بین ویزای سرمایه گذار شیلی در زمره ویزای اقامت موقتی قرار می گیرد. متقاضیان یا می توانند متقاضی اقامت موقتی شیلی با اعتبار یک ساله باشند و یا می توانند با داشتن اقامت موقت شیلی آماده درخواست اقامت دائم شیلی باشند. اما باید دانست که شرایط اخذ هر کدامیک از این ویزاها متفاوت از همدیگر است.

  • نحوه اخذ اقامت شیلی به چه صورتی است؟
  • شرایط اخذ ویزای سرمایه گذار شیلی چیست؟
  • آیا امکان به همراه آوردن اعضای خانواده با ویزای اقامت شیلی میسر است؟
  • روش های اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری در این کشور کدامند؟
  • برای ثبت شرکت در شیلی و اخذ اقامت این کشور، حداقل سرمایه متقاضیان باید چقدر باشد؟
  • آیا اصولا امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کشور شیلی وجود دارد؟

اینها از آن دست سوالات متداولی است که هموطنان عزیز پاسخ آنها را از کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا می شوند. ما در این مقاله علاوه بر ارائه پاسخ های لازم، همچنین به تشریح کامل شرایط اقامتی کشور شیلی می پردازیم.

اقتصاد شیلی

شیلی یکی از اقتصادهای بزرگ و با ضرب آهنگ رشد بسیار سریع در قاره آمریکای جنوبی است. شرایط اقتصادی شیلی به گونه ای است که این کشور فرصت های سرمایه گذاری جذابی را در بخش های معدن، خدمات، صنایع غذایی، زیرساخت، توریسم و انرژی در اختیار قرار می دهد. شیلی عضو فعال OECD می باشد و اقتصاد شیلی به عنوان یکی از با ثبات ترین اقتصادهای کل آمریکای لاتین محسوب می شود. اقتصاد این کشور یک اقتصاد نوظهور اما با ثباتی در منطقه آمریکای لاتین است.


سرمایه گذاری در این کشور آمریکایی هم اکنون روندی صعودی به خود گرفته است. خبر خوب درباره سرمایه گذاری در این کشور این است که جریانات سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در شیلی از سال 2018 پس از 3 سال کاهش، افزایش یافته است. در لیست زیر با جزئیات سرمایه گذاری در این کشور در سال 2024 آشنا می شوید:

آیتمهزینه
سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI)USD 3116 میلیون (دلار)
تراز تجاری20-
تولید ناخالص داخلی (GDP)USD 298.20 بیلیون (دلار)
GDP به صورت سرانه (PPP)USD 22873.81 (دلار)

انواع اقامت شیلی

اگر کانادا را بتوان مقصد مهاجرتی اول در آمریکای شمالی دانست، شیلی را نیز می توان مقصد مهاجرتی اول در آمریکای جنوبی دانست. اصولا انواع روش های مهاجرتی به شیلی (شامل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره) همه و همه زیر مجموعه نوعی اقامت با عنوان اقامت موقتی شیلی یا Visa Temporario می باشند. در کنار این نوع ویزای اقامت، نوع دیگر اقامت شیلی اقامت دائم شیلی یا Permanencia Definitive نامیده می شود. به طور خلاصه شما می توانید شرایط و جزئیات هر کدام از ویزاهای اقامتی شیلی را در جدول زیر مشاهده نماپید:

نوع اقامتشرایط اعتبار ویزاامکان همراه آورده اعضا خانواده
اقامت موقت (تحصیل، کار یا سرمایه گذاری)حداکثر تا یک سالوجود دارد
اقامت دائمبرای مدت 5 سال با قابلیت تمدید مجددوجود دارد

دلایل اخذ اقامت شیلی در 2024

شاید به جرات بتوان گفت که در سال 2024 شیلی بهترین کشور هم از نظر امنیت و ثبات سیاسی و هم از نظر شرایط کسب و کار و زندگی برای مهاجرانی است که قصد گرفتن اقامت از یکی از کشورهای آمریکای لاتین را دارند. این کشور با دستهایی گشوده به استقبال مهاجران خارجی می رود. اگر بخواهیم شرایط اقامتی شیلی را به زبان آمار بگوییم باید به این نکته مهم اشاره کنیم کنیم که شیلی دومین کشور امن پس از کانادا در کل قاره آمریکا است.

با اینکه هزینه زندگی در کشور شیلی به مراتب بالاتر از متوسط هزینه ها در کشورهایی مثل اکوادور و کلمبیا می باشد. اما استاندارد زندگی در شیلی بالاتر از رنج آمریکای جنوبی است. بنابراین وجود فرصت های شغلی برای نیروهای کار ماهر خارجی می تواند محرک خوبی برای اخذ اقامت شیلی نیز محسوب شود. همچنین شیلی مکان ایده آلی برای افراد خلاق و مبتکر بوده و بهشت سرمایه گذاری نیز می باشد.

شرایط اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

آیا می توان از طریق خرید ملک در شیلی ویزای اقامت این کشور دست یافت؟ از طریق بازنشستگی چگونه؟ و یا از طریق ثبت شرکت به چه صورتی است؟ اگر شما هم جزو علاقه مندان این روش مهاجرتی به شیلی هستید، پس ما را تا آخر همراهی نمائید اصولا اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری یا اخذ ویزای سرمایه گذار شیلی هر دو یک چیز بوده و به ویزای اقامت موقتی شیلی اشاره می کنند. در ابتدا لازم است بدانید که بخش های مختلفی برای سرمایه گذاری در شیلی وجود دارد:

  • بخش املاک و مستغلات
  • امور مالی و بانکداری
  • تکنولوژی و IT
  • بخش حمل و نقل
  • بخش انرژی

اما ویزای سرمایه گذار شیلی یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت شیلی است. این ویزا به شما اجازه اقامت یک ساله در کشور شیلی را می دهد. پس از یک سال و بنا به خواست خود، شما می توانید این ویزا را تمدید و یا آن را به ویزای اقامت دائم شیلی تبدیل نمائید. افرادی صلاحیت اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری را دارند که مایل به سرمایه گذاری، ثبت شرکت یا کارآفرینی در کشور شیلی هستند. بر اساس قوانین مصوب شیلی، روش های مختلفی برای اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان وجود دارد. این روش ها در سال 2024 به صورت زیر می باشد.

شرایط اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت شیلی از طریق درآمد غیرفعال جهت سرمایه گذاری

گزینه اول برای اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری از طریق درآمد غیرفعال یا پاسیو می باشد. درآمد غیرفعال یا پاسیو به درآمد ناشی از فعالیت ها یا کارهایی گفته می شود که فرد به صورت فعالانه ای در آن کارها دخالت و مشارکتی ندارد. این گزینه بهترین گزینه برای افرادی است که ماهانه درآمد منفعل یا غیرفعال در حسابشان دارند و قادرند از عهده مخارج زندگی خود برآیند. در این مورد هیچ گونه مقدار مشخصی جهت اثبات بیان نشده است. اما افراد از طرقی همانند درآمد اجاره ای از ملک، درآمد بازنشستگی و سود سهام یا بهره بانکی حاصل از پس انداز بانکی اقدام نمایند.

اخذ اقامت شیلی از طریق پس انداز بانکی

این گزینه سرمایه گذاری بهترین ایده برای افراد بالای 55 سال مخصوصا بازنشستگان می باشد. با این روش سرمایه گذاری می توان هم اقامت موقتی و هم اقامت دائم شیلی را دریافت نمود. گفتنی است که حداقل سطح سرمایه لازم برای اخذ این نوع ویزا حدود 125000$ (دلار آمریکا) به ازای هر نفر و تقریبا 25000$ (دلار آمریکا) برای هر عضو خانواده باشد. برای اثبات صلاحیت اخذ اقامت از این طریق مجددا می توان از صورت حساب بانکی استفاده کرد.

اخذ اقامت شیلی از طریق ثبت شرکت

این گزینه را می توان مطمئن ترین گزینه برای اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری دانست. برای این منظور، شرط مالی مورد نیاز برای اقدام با این روش سرمایه ای در حدود 60000$ (دلار آمریکا) در 3 ماه اول پس از اخذ اقامت موقتی است. لازم به تذکر است که ممکن است که هزینه های دیگری هم برای ثبت شرکت مخصوصا هزینه های دفتر ثبت و یا هزینه های دولتی هم وجود داشته باشد.

علاقمندان به زندگی در شیلی از این طریق باید تحقیقات بسیاری را انجام دهند و بهترین زمینه را برای فعالیت خود آغاز کنند چراکه بسیاری از شرکت های ثبت شده در کشور شیلی در اولین سال فعالیت خود دچار بحران مالی می شوند و ناچار به تعطیلی آن خواهند شد و در نتیجه امکان ادامه فعالیت در این کشور برای آن ها وجود ندارد و باید خاک شیلی را ترک کنند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

اداره مهاجرت شیلی مقررات یا شرایط خاصی پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار نداده است. معمولا ویزای سرمایه گذار شیلی را می توان به سرمایه گذاری ساده و ثبت شرکت در این کشور بدست آورد. برای ثبت شرکت در شیلی شما به مدارک زیر نیازمند هستید:

  • مدرک تمکن مالی کافی
  • اساسنامه شرکت
  • کپی برابر اصل تاییدیه شرکت یا مدارک ثبت شرکت
  • شماره مالیاتی شیلی
  • مدرک پرداخت مالیات شهرداری
  • ترازنامه آخر
  • صورت وضعیت آخر مالیات بر درآمد
  • پرداخت های ارزش افزوده یا VAT
  • فرم درخواست تکمیل شده بعلاوه هزینه
  • کپی پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی مدارک شناسنامه و سند ازدواج

درخواست ویزا جهت اقامت شیلی طریق سرمایه گذاری

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت اقامت شیلی از طریق سرمایه گذرای هستند، باید در قدم اول برای دریافت ویزای سرمایه گذرای این کشور اقدام نمایند. زیرا بدون دریافت ویزای سرمایه گذرای شیلی اجازه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذرای در این کشور را نخواهند داشت. برای درخواست ویزای سرمایه گذرای شیلی باید به کنسولگری این کشور در محل اقامت خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. اعطای ویزای سرمایه گذاری روشی است که بسیاری از کشورها برای  جذب سرمایه گذاران بین المللی به کشور خود از آن استفاده می کنند. شرایط واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذاری شیلی عبارت اند از:

 واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذاری شیلی

مدارک ویزای سرمایه گذاری شیلی

این ویزا یک نوع ویزای اقامت کوتاه مدت (یکساله با امکان تمدید مجدد) مخصوص سرمایه گذاران خارجی است. در واقع، یکی از حربه های دولت شیلی برای جذب حداکثری سرمایه گذاران خارجی از طریق صدور ویزای سرمایه گذار شیلی می باشد. برای رعایت اصل ایجاز در مطالب، ما در جدول زیر خلاصه حقایق مربوط به اخذ ویزای اقامت سرمایه گذار این کشور را نشان می دهیم:

عنوان ویزاویزای سرمایه گذار خارجی (Te-7)
حداقل سرمایه گذاریUSD 2.5 میلیون (دلار) الی USD 5 میلیون (دلار)
روشهای سرمایه گذاریثبت شرکت، پس انداز بانکی و خرید ملک
مدت زمان رسیدگی2 ماه
هزینه ویزای متقاضی اصلی$17- $1388 (دلار) (بسته به ملیت متقاضی)
شرط اقامت دائمپس از اقامت یک ساله
شرط اخذ پاسپورتپس از اقامت 5 ساله

توجه کنید که بهترین کار برای شروع درخواست ویزای سرمایه گذاری یا ویزای کاری شیلی مطالعه مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

سوالات متداول در باب اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • برای دریافت اقامت شیلی از طریق سرمایه گذرای به چقدر پول نیاز دارم؟ طبق تجربه های اثبات شده در سال های اخیر، تمامی اتباع کشورهای خارجی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری باید بین 850000CLP تا 990000CLP (پزو شیلی) در این کشور سرمایه گذاری کنند.
  • روند اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ روند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در شیلی بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی دارای پیچیدگی های اداری خاصی در این حوزه می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *