ویزای تحصیلی

شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

یکی از راه های رایج و آسان برای مهاجرت به کشور کلمبیا تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور می باشد. شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا سخت و پیچیده نیست و متقاضیان واجد شرایط می توانند به آسانی پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورند. از امتیازات تحصیل در دانشگاه های کلمبیا می توان به برنامه های متنوع درسی، هزینه های تحصیل کم و مقرون به صرفه و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اشاره کرد. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشور کلمبیا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی موضوع شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا بپردازند. اگر قصد دارید اطلاعاتی در خصوص شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا کسب نمایید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

بررسی شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا می توان گفت متقاضی باید در اولین قدم مدارکی مانند: مدرک معتبر زبان اسپانیایی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، اسکن از صفحه اول پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه را شخصا یا با کمک متخصصین مهاجرتی به یکی از دانشگاه های کشور کلمبیا ارسال نماید. همانطور که گفته شد برای تحصیل در دانشگاه های کلمبیا متقاضیان باید دارای مدرک معتبر زبان اسپانیایی باشند. به این منظور لازم است دانشجو در آزمون DELE شرکت نماید و حداقل نمره B را کسب نماید. آزمون DELE همه ساله توسط کانون زبان ایران در کشور ایران برگزار می شود و متقاضیان می توانند به راحتی در این آزمون شرکت نمایند.

متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 تا 5 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری 5 سال و طول مدت تحصیل در رشته های پزشکی بین 5 تا 6 سال می باشد. برخی از دانشگاه های کشور کلمبیا 2 زبانه می باشند و علاوه بر تدریس به زبان اسپانیایی، دروس تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. اما تعداد این دانشگاه ها بسیار محدود می باشد، پس در سال 2023 اگر قصد تحصیل و اقامت در کشور کلمبیا پس از فارغ التحصیلی را دارید پیشنهاد می شود به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید. در غیر این صورت شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور زیاد نخواهد بود.

در ادامه این بخش سعی داریم به معرفی دانشگاه های برتر در کشور کلمبیا بپردازیم.

  • دانشگاه Los Andes کلمبیا
  • جاوریانا مقدس
  • دانشگاه ملی کلمبیا
  • آنتیکویا
  • دانشگاه نورترن (شمالی)
  • دانشگاه ICESL
  • والی

بررسی شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به کلمبیا

طی سال های اخیر رشد بی سابقه کلمبیا در حوزه های آموزشی، به ویژه گسترش دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به کلمبیا بوده است. سالانه صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان، برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه های کلمبیا به این کشور زیبا سفر می کنند. نکته قال توجه این است که، اغلب دانشگاه های کلمبیا در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. از سوی دیگر، سیستم پذیرش دانشجویان در دانشگاه های این کشور بسیار ساده است و دانشجویان به راحتی می توانند در دانشگاه مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

برای اینکه بیشتر با دانشگاه های معتبر کلمبیا آشنا شوید، جدولی را بریا شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

معتبرترین دانشگاه های کلمبیارتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه آنتیوکیا799این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین موسسات آموزشی در کلمبیا می باشد و یکی از بهترین دانشگاه های آمریکای جنوبی است.
دانشگاعه بوکارامانگا922دانشگاه بوکارامانگا موسسه ای است که در طول 75 سال عمر خود پر از تاریخ با شکوه بوده است.
دانشگاه کالداس1052دانشگاه کالداس یک موسسه آموزشی نمونه در کلمبیا است که می تواند سرعت تغییر را به دانشجویان ارائه دهد.
دانشگاه اکسترنادو1298یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کلمبیا است که امروزه به صورت خصوصی اداره می شود. دانشگاه اکسترنادو در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی در دانشجویان خدمات آموزشی ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید هزینه شهریه سالانه در معتبرترین دانشگاه های کلمبیا را مشاهده فرمایید:

هزینه شهریه سالانه در معتبرترین دانشگاه های کلمبیا

شرایط ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به کلمبیا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور کلمبیا لازم است دانشجو اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا انجام دهد، ویزای تحصیلی این کشور TP-3 نام دارد که جهت دریافت آن باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کلمبیا ارائه نمایید.

  • دریافت فرم ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان DELE
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

هزینه تحصیلی در شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

یکی از سوالات متداول و پرتکرار متقاضیانی که قصد تحصیل در کلمبیا را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. شهریه تحصیلی با توجه به دانشگاه انتخابی، رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت است، اما به طور کلی شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه های دولتی کلمبیا 900$ تا 3000$ (دلار آمریکا) و شهریه تحصیلی برای هر ترم در دانشگاه های خصوصی کلمبیا بین 1000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) می باشد. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان واجد شرایط می توانند از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده نیز استفاده کنند. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی در کلمبیا را نیز در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه بین 250$ تا 300$ (دلارآمریکا) می باشد که این هزینه ممکن است با توجه به سبک زندگی شما بیشتر یا کمتر شود.

برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در کلمبیا را مطالعه کنید. در این مقاله سعی داشتیم به بررسی شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا بپردازیم، اگر قصد ادامه تحصیل و اقامت در کشور کلمبیا را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم با کارشناسان در این مشورت کرده و اطلاعات جامعی به دست آورید. کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهند، جهت دریافت مشاوره با ما همراه باشید.

سوالات تخصصی شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا

در این بخش به پرتکرارترین سوالات در خصوص اعزام دانشجو به کلمبیا پاسخ داده می شود:

  • بررسی شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا به چه صورت است؟ در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا می توان گفت متقاضی باید در اولین قدم مدارکی مانند: مدرک معتبر زبان اسپانیایی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، اسکن از صفحه اول پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه را شخصا یا با کمک متخصصین مهاجرتی به یکی از دانشگاه های کشور کلمبیا ارسال نماید. همانطور که گفته شد برای تحصیل در دانشگاه های کلمبیا متقاضیان باید دارای مدرک معتبر زبان اسپانیایی باشند. به این منظور لازم است دانشجو در آزمون DELE شرکت نماید و حداقل نمره B را کسب نماید. آزمون DELE همه ساله توسط کانون زبان ایران در کشور ایران برگزار می شود و متقاضیان می توانند به راحتی در این آزمون شرکت نمایند.
  • هزینه تحصیلی در شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا به چه صورت است؟ یکی از سوالات متداول و پرتکرار متقاضیانی که قصد تحصیل در کلمبیا را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. شهریه تحصیلی با توجه به دانشگاه انتخابی، رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت است، اما به طور کلی شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه های دولتی کلمبیا 900$ تا 3000$ (دلار آمریکا) و شهریه تحصیلی برای هر ترم در دانشگاه های خصوصی کلمبیا بین 1000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) می باشد. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان واجد شرایط می توانند از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده نیز استفاده کنند. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی در کلمبیا را نیز در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه بین 250$ تا 300$ (دلارآمریکا) می باشد که این هزینه ممکن است با توجه به سبک زندگی شما بیشتر یا کمتر شود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *