ویزای تحصیلی

مدرسه بیزینس HEC پاریس

مدرسه بیزینس HEC پاریس

اگر شما هم علاقه مند تحصیل در برترین برنامه های جهانی هستید، پیشنهاد می شود تحصیل در مدرسه بیزینس HEC پاریس را در اولویت تحصیلی خود قرار دهید. چرا که شما با این انتخاب در واقع خواستار تحصیل در سومین مدرسه بازرگانی برتر دنیا هستید. شرایط تحصیل در این مدرسه فرانسوی چنین است که انواع برنامه های تحصیلی صرفا در قالب دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می شود. از جمله رشته های تحصیلی معروف در این دانشگاه فرانسوی می توان به مدیریت، حسابداری و امور مالی، بازاریابی و اقتصاد اشاره نمود.

امتیاز تحصیل در مدرسه HEC فقط منحصر به چند مورد نیست. تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت های درخواست بورسیه تحصیلی، دسترسی به کیفیت آموزشی بسیار برتر، امکان اخذ یکی از معتبرترین مدارک بین المللی، آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی و غیره از جمله این امتیازات محسوب می شود. اما نکته بسیار مهم درباره شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه فرانسوی اینکه متقاضیان جهت اخذ پذیرش از مدرسه بیزینس پاریس علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی همچنین نیازمند حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط می باشند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباره نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه در سال 2022 می باشیم.

  • شرایط تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه اقامت فرانسه را به دست آورد؟
  • شرایط ورود به بازار کار در فرانسه با تحصیل در این دانشگاه چگونه است؟
  • آیا شرایط دریافت پذیرش از این دانشگاه ساده است؟

چرا تحصیل در مدرسه بیزینس HEC پاریس؟

دلایل و امتیازات فراوانی را می توان برای تحصیل در مدرسه بیزینس پاریس در سال 2022 عنوان کرد. اگر شما هم علاقه مند شنیدن برخی از این دلایل هستید پس شما باید بدانید که از لحاظ کیفیت پژوهشی، مدرسه بیزینس HEC پاریس جزء 3 مدرسه بیزینس برتر در قاره اروپا و جهان محسوب می شود. این واقعیت را به راحتی می توانید در رتبه بندی برترین مدارس بازرگانی جهان QS مشاهده نمائید:

رتبهدانشگاهکشور
1مدرسه بیزینس لندنانگلستان
2INSEADسنگاپور
3HEC Parisفرانسه
4IE Business Schoolاسپانیا
5آکسفورد (Said)انگلستان

مدرسه بیزینس HEC همچنین دارای 120 استاد در کلاس جهانی است که باعث ارتقاء سطح پژوهشی این دانشگاه می شود. 3 تا مرکز به نامهای GREGHEC، IDEA و S&O مراکزی هستند که در این مدرسه راهکارهای ابتکاری و خلاقانه برای پاسخگوئی به چالش های تجاری آینده ارائه می دهند. همچنین شما باید بدانید که HEC متشکل از 9 دپارتمان اختصاصی برای هر برنامه تحصیلی می باشد. همچنین آیا می دانستید که کلیه متقاضیان پذیرفته شده از HEC Paris فرصت درخواست بورس تحصیلی تا سقف سالیانه 1000000€ (یورو) را نیز دارند. با این تفاسیر اکنون می توانید به یک جمع بندی کلی درباره تحصیل در مدرسه بیزینس پاریس دست یابید.

شرایط تحصیل در مدرسه بیزینس HEC پاریس

مدرسه بیزینس پاریس غالبا به صورت تعجب نکنید شما در این دانشگاه فرانسوی علاوه بر تحصیل در دوره های روزانه کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) همچنین می توانید در دوره های آموزش مجازی یا HEC Online هم ادامه تحصیل دهید. خبر خوش برای علاقه مندان آموزش زبان انگلیسی در خارج اینکه مدرسه HEC همچنین دارای یک دوره زبان فشرده نیز می باشد. شرط تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 2 ساله در مدرسه بیزینس پاریس علاوه بر داشتن مدرک لیسانس معتبر و مدارک GRE یا GMAT همچنین داشتن سابقه کار یا Working Exprience بین 3 تا 24 ماهه می باشد. این دوره یک دوره تمام وقت و تحصیل در آن کاملا به زبان انگلیسی می باشد. پس ارائه مدرک زبان نیز جزء ضروریات محسوب می شود.

حقایقی درباره مدرسه بیزینس پاریس 2022شرح
شعار دانشگاههر چقدر بیشتر بدانی بیشتر جرات پیدا می کنی
سال تاسیس1881
بودجه مالی130.5€ (یورو)
هیئت علمی139 استاد
تعداد دانشجو4238
بورسیه تحصیلیدارد

اما دوره دکتری (PhD) در مدرسه HEC یک دوره صرفا پژوهش محور بوده و متمرکز بر روی تحقیق و ارائه رساله دکتری می باشد. داشتن مدرک فوق لیسانس، تسلط به زبان انگلیسی، ارائه نمرات آزمون GRE یا GMAT و علاقه مندی و اعلام انگیزه برای تحصیل در یکی از برنامه های تحصیلی جذاب مدرسه HEC جزء شرایط تحصیل در این دانشگاه فرانسوی می باشد.

نحوه اخذ پذیرش از مدرسه بیزینس HEC پاریس

اکنون که به این بخش از مقاله رسیدیم شاید سوالی که ذهن متقاضیان تحصیل در مدرسه HEC پاریس را به خود درگیر کرده اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه فرانسوی است. شرایط درخواست پذیرش 2022 از مدرسه بیزینس HEC پاریس بدینگونه است که درخواست ها مهلت زمانی خاصی نداشته و شما می توانید در طول سال اقدام نمائید. جالب است بدانید که کل فرآیند درخواست پذیرش از مدرسه HEC حدود 5 هفته کاری بدین صورت طول می کشد:

فرآیند درخواست پذیرش از مدرسه HEC

اما در ادامه باید بدانید که یکی از شرایط پذیرش از مدرسه HEC قبولی در آزمون GMAT یا GRE و نیز داشتن مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدارک زبان آیلتس و یا تافل می باشد. اکنون با هم به بررسی ریز جزئیات مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش از مدرسه HEC می پردازیم:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مقالات علمی پژوهشی
  • 2 عدد توصیه نامه معتبر
  • رزومه یا CV
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک تحصیلی بعلاوه ریزنمرات
  • کپی پاسپورت یا شناسنامه
  • گزارش نمره آزمون های GMAT یا GRE و اسکن گزارش نمره
  • کپی گزارش نمره آزمون های زبان انگلیسی TOEFL, TOEIC, IELTS (آیلتس 7.0، تافل اینترنتی 100 و تافل برگه ای 600)
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 200€ (یورو)

نحوه اخذ پذیرش از مدرسه بیزینس HEC پاریس

شرایط آزمون GRE یا GMAT مدرسه HEC

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از شرایط و الزامات اصلی برای کسب صلاحیت جهت تحصیل در مدرسه بیزینس HECپاریس ارائه گزارش نمره آزمون GRE و یا GMAT می باشد. اما این دو آزمون چه نوع آزمونی بوده و به چه کاری می آیند؟ باید بدانید که دو آزمون GRE و GMAT آزمون های پذیرش بین المللی محسوب شده که در واقع به معیاری برای اغلب دانشگاه های جهان و مخصوصا مدارس بیزینس دنیا جهت پذیرش دانشجو در دوره های دکتری، فوق لیسانس و MBA تبدیل شده است.

در این بین، یکی از معیارهای جذب دانشجوی مدرسه بیزینس پاریس نیز ارائه گزارش نمره آزمون های GMAT و GRE می باشد. مدرک GMAT ارائه شده بایستی جدیدا اخذ شده باشد. میانگین نمره GMAT مورد قبول مدرسه HEC در حدود 690 می باشد. اما گزارش نمرات GRE نبایستی بیش از 5 سال باشد. نمره لازم در این آزمون نیز بایستی بالای درصدک 65 باشد. پس با این حساب ارائه نمرات آزمون های فوق به مدرسه HEC با شرایط بیان شده الزامی است.

شهریه ها در مدرسه بیزینس HEC پاریس

مدرسه بیزینس HEC پاریس بلااستثناء از کلیه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف شهریه اخذ می کند. اما ممکن است سطح شهریه ها با توجه به ملیت یا فاکتوری مثل برنامه تحصیلی کمی متغیر باشد و این چیز عجیبی نیست. اما در کل جای هیچ نگرانی نیست. چرا که هزینه تحصیل سالیانه در مدرسه HEC با 22200€ (یورو) نسبت به دو مدرسه بیزینس برتر جهانی یعنی مدرسه بازرگانی لندن و مدرسه بازرگانی INSEAD بسیار بسیار پایین است. امری که ما با استفاده از داده های آماری سال 2022 به آن به صورت ذیل اشاره می کنیم:

مقایسه هزینه های تحصیلی در 3 مدرسه بازرگانی برتر جهانی

جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی حاضر در فرانسه، مدرسه HEC نیز به دانشجویان خوابگاه واگذار می کند. دانشجویان می توانند در طی سال اول تحصیلی خود در یکی از 1350 اتاق انفرادی ساکن شوند. مابقی هزینه زندگی در فرانسه شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه تفریحات و غیره بوده ومیزان آن در شهر پاریس ماهیانه به حدود 1000€ (یورو) می رسد. اما کاهش این هزینه ها با اقامت در شهرهای کوچک مثل مون پلیه و رن دور از انتظار نیست. ولی مشکل اینجاست که زندگی در شهرهای مذکور باعث دور شدن بیشتر شما از مدرسه HEC می گردد.

فرصت بورسیه در مدرسه بیزینس پاریس

بورسیه های مدرسه HEC در اختیار کلیه متقاضیان قرار دارد. در واقع HEC Paris متعهد به حمایت مالی از دانشجویان خارجی با استعدادی است که علاقه مند تحصیل در این دانشگاه فرانسوی هستند. این برنامه ها شامل بورسیه برتری ایفل، بورسیه های محلی و نیز وام های دانشجوئی می باشد. متولی رسیدگی به درخواست بورس تحصیلی در این مدرسه اداره بورسیه های برتری بنیاد HEC می باشد که با معیار شایستگی تحصیلی به درخواست ها پاسخ می دهد.

برای اثبات شایستگی تحصیلی علاوه بر نتایج مصاحبه گزینشی همچنین نمرات آزمون های GMAT یا GRE نیز ملاک انتخاب متقاضیان واجد شرایط محسوب می شود. لازم به ذکر است که بورسیه های اعطایی در واقع نه به صورت واگذاری نقدی بلکه از شهریه های دانشجویان کسر می شود. در هر زمینه مهاجرتی از جمله مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صاحب نظر بوده و می توانند تا دست یابی به اهداف عالی شما را یاری نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *