ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در بلاروس

مقطع دکتری در بلاروس

امروزه متقاضیان ایرانی سعی دارند برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند، مقطع دکتری در بلاروس به دلیل مزایای بسیاری که برای متقاضیان تحصیل در اروپا به همراه دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. لازم به ذکر است تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های بلاروس به دلیل هزینه های ارزان و عدم محدودیت خاصی برای اخذ پذیرش طرفداران زیادی دارد. بلاروس کشوری زیبا با آب و هوای سرد و معتدل در اروپای خاوری جای گرفته است این کشور دارای مرزهای زمینی مشترک با کشورهای اوکراین، روسیه، لهستان، لتونی و لیتوانی می باشد. زبان مکالمه در این کشور زبان بلاروسی است و واحد پول رایج در این کشور روبل با علامت اختصاری BYR می باشد. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با مقطع دکتری در بلاروس کسب کنید.

  • آیا بلاروس مقصد مناسبی برای تحصیل در مقطع دکتری است؟
  • هزینه های تحصیل در این مقطع در بلاروس چقدر است؟
  • فرایند پذیرش در این مقطع در کشور بلاروس چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در مقطع دکتری کدامند؟

شرایط عمومی مقطع دکتری در بلاروس

PHD یک مدرک پژوهشی است که این نشان می دهد دارندگان این مدرک قادر به انجام تحقیقات مستقل هستند و هم دانش اساسی گسترده ای در مورد تمامی زمینه های یک حوزه خاص دارند. برنامه تحصیلی مقطع دکتری فارغ التحصیلان را با تکنیک های مدرن آشنا می کند و آن ها را قادر می سازد تا در زمینه های تحقیقاتی دانشگاهی، دولتی و تجاری مقام های بالایی کسب کنند. طول مدت تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های بلاروس 3 ساله است در این مقطع دانشجویان بیشتر مشغول به پژوهش و تحقیقات هستند و واحدهای درسی کمی را می گذرانند. این دوره پس از شرکت در آزمون های نظری و اخذ حداقل نمره تعیین شده و ارائه پایان نامه به اتمام می رسد. مدرک تحصیلی دکتری در سایر کشورها دارای اعتبار است اما متاسفانه مدرک تحصیلی پزشکی از دانشگاه های این کشور در ایران فاقد اعتبار می باشد.


جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های بلاروس دانشجو نیاز به استاد راهنما یا سوپروایزر دارد که این مورد جزء یکی از الزامات اصلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه است. در حقیقت سوپروایزر باید مدرس دانشگاه، محقق برجسته یا یکی از اعضای هیئت علمی باشد. دقت داشته باشید که استاد راهنما باید مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های بلاروس یا دانشگاه های مطرح در دنیا کسب کرده باشد، متقاضیان می توانند از طریق ایمیل با استا راهنما در ارتباط باشند. اگر قصد تغییر سوپروایزر خود را داشته باشید باید دلایل را به طور کامل به دانشگاه شرح دهید.

شرایط دریافت Fund دکتری در بلاروس

در مقطع تحصیلی دکتری معمولا دانشجویان از طریق اخذ فاند یا بورس تحصیلی وارد دانشگاه می شوند، اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری آسان تر از سایر مقاطع تحصیلی است و افرادی که دارای شرایط تحصیلی بسیار خوبی هستند می توانند فاند کامل را دریافت کنند و به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. لازم به ذکر است دانشجویانی که موفق به اخذ فاند در مقطع تحصیلی دکتری می شوند در هر ماه مبلغی را به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می کنند. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده در این مقطع تحصیلی به شرح ذیل است.

  • تحصیلی گیلمن
  • بورسیه تحصیلی فولبرایت (بودجه سازمان های خصوصی TITLE VII)
  • تحصیلی دیوید ال. بورن
  • اوراق بهادار ICAS
  • بورسیه تحصیلی UICC-TF
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی NSERC

شرایط دریافت Fund دکتری در بلاروس

اخذ پذیرش در مقطع دکتری در بلاروس

دانشجویان خارجی و بین المللی برای مهاجرت تحصیلی به کشور بلاروس و ادامه تحصیل در مقطع دکتری در اولین مرحله به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه نیاز دارند به این منظور باید دانشگاه های معتبر در این کشور را بررسی کرده و پس از آن از طریق وب سایت دانشگاه اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش تحصیلی انجام دهند. پس از انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر با توجه به شرایط تحصیلی و علاقه خود باید فرم در نظر گرفته شده را تکمیل کنید پس از آن لازم است مدارک لازم که شامل: ارائه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، ارائه مدرک معتبر زبان، انگیزه نامه، توصیه نامه، مشخص شدن موضوع پایان نامه و گواهی تمکن مالی می شود را آپلود کنید تا درخواست مورد بررسی قرار گیرد.

بهترین دانشگاه های بلاروس در مقطع دکتری عبارتند از:

  • دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس (BGEU)
  • دولتی علوم پزشکی BGMU
  • دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
  • دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس
  • ملی دولتی بلاروس (BGU)
  • دانشگاه فنی دولتی بلاروس (BNTU)

رشته های تحصیلی برتر مقطع دکتری در بلاروس

در مقطع دکتری امکان تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان روسی و زبان انگلیسی وجود دارد اما دقت داشته باشید که بیشتر رشته های تحصیلی به زبان روسی تدریس می شوند. اگر به زبان روسی تسلط ندارید باید پیش از ورود به دانشگاه دوره های آموزش زبان را به مدت 1 سال بگذرانید و پس از تسلط کامل سال تحصیلی را آغاز کنید. رشته های تحصیلی پر مخاطب در دانشگاه های بلاروس که در مقطع دکتری ارائه می شوند عبارتند از: رشته های علوم پایه، رشته زبان، هنر، مدیریت و بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، کشاورزی، محیط زیست، فنی و مهندسی، علوم ورزشی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و بهداشت/ علوم پزشکی و روان شناسی.

اقامت پس از تحصیل در بلاروس

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های بلاروس این است که دانشجو می تواند پس از پایان دوره تحصیلی در این کشور اقامت داشته باشد اما باید دقت داشته باشید که از طریق ویزای دانشجویی نمی توانید اقامت دائم در بلاروس را تجربه کنید. دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در بلاروس را دارند می توانند کار یا سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند اما معمولا دانشجویان ترجیح می دهند پس از پایان دوره وارد بازار کسب و کار شوند.

به طور کلی دانشجویان اجازه کار پس از تحصیل را ندارند مگر آنکه از طرف کارفرمایی معتبر در این کشور قرارداد کاری دریافت کنند، در این صورت فرد می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری بلاروس تبدیل کند و در این کشور اقامت داشته باشد. به دلیل اینکه کشور بلاروس با کشور آلمان دارای ارتباط است متقاضیانی که موفق به یافتن کار در کشور بلاروس نشوند می توانند کار در بازار کسب و کار آلمان را تجربه کنند. با مطالعه مقاله ویزای کار آلمان اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط کار و نحوه اخذ ویزای کار این کشور کسب می کنید.

متقاضیان می توانند برای اطلاع از شرایط کار در طول دوران تحصیلی در کشور بلاروس مقاله کار دانشجویی در بلاروس را مطالعه کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارد تا پرونده های مهاجرتی شما را با موفقیت به سر انجام برساند، برای کسب مشاوره های تخصصی رایگان با تیم مجرب ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *