ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در اروگوئه

کارآفرینی در اروگوئه

کارآفرینی در اروگوئه یکی از راه های اخذ اقامت این کشور کوچک و کم جمعیت است که برای این امر باید از قوانین و شرایط کارآفرینی مطلع بود. در واقع با توجه به اهمیت اشتغال به کار جوانان، غالب کشورهای دنیا به منظور جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی و خارجی امتیازاتی در نظر می گیرند. یکی از این امتیازات در برخی از کشورها از جمله کانادا اعطای اجازه اقامت به کارآفرینان است. اما در اروگوئه سرمایه گذاران و کسانی که در پی ثبت شرکت هستند بهتر است از قبل اقامت اروگوئه را اخذ نموده باشند تا در خصوص شرایط کاری این کشور اطلاعات بیشتری به دست آورند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص کارآفرینی در اروگوئه در سال 2022 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط کارآفرینی در اروگوئه چیست؟
  • بهترین زمینه های کار در اروگوئه چیست؟
  • شرایط اقتصادی اروگوئه چگونه است؟
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشور و کارآفرینی چیست؟

حوزه های کارآفرینی در اروگوئه

عمده ترین بخش هایی که اقتصاد اروگوئه را تشکیل می دهد کشاورزی، صنعت و خدمات می باشد. در این میان بخش کشاورزی در حالی که 9% اشتغال به کار شهروندان اروگوئه را فراهم نموده تنها 6% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. این بخش از سه قسمت کلی صنعت ماهیگیری، دامداری و کاشت گندم و جو تشکیل می شود و علاوه بر تامین نیاز مردم خود اروگوئه بخشی از صادرات را نیز تشکیل می دهد. البته بخش صنعت در اروگوئه مهم ترین بخش است که علاوه بر این که 69% تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده، 71% نیروی کار اروگوئه نیز در این قسمت مشغول به کار هستند. غالب خارجی هایی که قصد کارآفرینی در اروگوئه را دارند نیز در این حوزه شرکت ثبت می کنند چرا که احتمال سودآوری بالاتری دارد.

چگونگی کارآفرینی در اروگوئه

برای ایجاد مشاغل جدید در اروگوئه افراد باید شرکتی در این کشور به ثبت برسانند که انواع مختلفی دارند از جمله:

  • سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود و غیره

برای تاسیس این شرکت ها حداقل 2 موسس باید وجود داشته باشند که هم می توانند تابعیت اروگوئه را داشته باشند و هم امکان این وجود دارد که خارجی باشند. البته همان طور که پیشتر به آن اشاره کوتاهی شد بهتر است با توجه به اقتصاد نامتعادل و بعضا بی ثبات اروگوئه کسانی که قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور را دارند از قبل اقامت اروگوئه را به بهانه تحصیل، کار و غیره به دست آورند. چرا که این زمان فرصت خوبی است که فرد پیش از این که بخش عظیمی از سرمایه خود را وارد کشور اروگوئه نماید ابتدائا اطمینان حاصل کند فرایند کاری مدنظر وی سودآور خواهد بود.

به منظور کارآفرینی در اروگوئه افراد باید ابتدائا یک تجارتی را راه بیندازند و به واسطه آن شهروندان اروگوئه ای را استخدام نموده و به آن ها حقوق پرداخت کنند. نکته جالب توجه در خصوص اروگوئه این است که حداقل سرمایه ای در نظر گرفته نشده است به جز برای شرکت هایی که در حوزه بیمه یا مسائل مالی فعالیت می کنند. برای کارآفرینی در اروگوئه نهادهای ذیل ابتدائا باید تاییدیه بدهند:

  • اداره حسابرسی ملی اروگوئه یا همان AIN باید اساسنامه یا شرکتنامه را تایید نماید.
  • اداره ثبت تجارت ملی یا همان RNC باید اساسنامه یا شرکتنامه را ثبت نماید.
  • آگهی ثبت شرکت باید در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار دیگر چاپ شود.

پس از اخذ تاییدیه های مذکور، شرکت باید به ثبت رسد:

  • اداره اجرایی مالیات ملی یا DGI به منظور اخذ شماره مالیاتی منحصر به فرد
  • وزارت کار اروگوئه و وزارت امنیت ملی به منظور گرفتن مجوز برای کارآفرینی و استخدام پرسنل

چگونگی کارآفرینی در اروگوئه

مزایا و معایب کارآفرینی در اروگوئه

اروگوئه کشوری در حال توسعه با تنها 4 میلیون نفر جمعیت است که حوزه های مختلفی دارد که اگر به درستی راجع به آن ها تصمیم گیری شود امکان بالایی برای سودآوری دارند. پایین بودن متوسط درآمد ماهیانه افراد در اروگوئه نیز اگرچه به ضرر کسانی است که در این کشور کار می کنند اما از آن جایی که سرمایه گذاران و کارآفرینان باید حقوق پرداخت نمایند ممکن است از دید آن ها نقطه قوتی به حساب آید.

هرچند نباید از نظر دور داشت که اقتصاد اروگوئه در مقایسه با غالب کشورهای حوزه آمریکای لاتین ضعیف تر می باشد. در نتیجه انتخاب این کشور برای سرمایه گذاری و کارآفرینی کمی ریسک پذیر است هرچند مطابق قوانین برای غالب پروژه های ثبت شرکت در این کشور حداقل خاصی تعیین نشده است. با این وجود هزینه هایی که در طی روند ثبت شرکت، استخدام کارمند، پرداخت حق بیمه و حقوق ماهیانه کارمندان و غیره برای کسانی که اروگوئه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند ریسک بزرگی است. به علاوه سطح امنیت در اروگوئه نیز در مقایسه با کشورهای توسعه یافته اروپایی بسیار پایین است؛ مثلا جرایم خشنی مثل سرقت مسلحانه، باجگیری، ورود به منزل، سرقت اتومبیل و غیره در اروگوئه زیاد است.

البته کارآفرینان و سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که نرخ فساد اقتصادی و رشوه در اروگوئه نیز در سطح متوسط قرار دارد. با این وجود نرخ بیکاری در اروگوئه 10.1% می باشد در نتیجه دولت اروگوئه در پی جذب کارفرمایان داخلی و خارجی است. به همین دلیل است که در خصوص ثبت طرح تجاری (business plan) و غیره سختگیری زیادی از سوی نهادهای اروگوئه ای که پیش تر به آن ها اشاره شد، اعمال نمی شود.

اخذ پاسپورت اروگوئه

پس از چند سال اقامت در اروگوئه این امکان وجود دارد که با رعایت شرایطی از جمله شرکت در آزمون زبان اسپانیایی و اخذ حداقل های تعیین شده، فرد خارجی درخواست دهد و پاسپورت اروگوئه را به دست آورد. نکته حائز اهمیت در خصوص مهاجرت به اروگوئه این است که پاسپورت این کشور اگرچه کشوری در حال توسعه است، بسیار معتبر است. در واقع با داشتن پاسپورت ارگوئه فرد می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به 154 کشور دنیا سفر کند؛ به عبارت دیگر بیست و سومین پاسپورت معتبر در دنیا پاسپورت اروگوئه است.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص کارآفرینی در اروگوئه طی سال 2020 اطلاعاتی ارائه شد. با وجود مزایایی که ایجاد کار در اروگوئه به همراه خواهد داشت پیشنهاد می شود افراد به طرق دیگری اقامت این کشور را به دست آورند یا مقصد خود برای کارآفرینی و ثبت شرکت را به کشورهای امن تر و توسعه یافته ای مثل اتریش تغییر دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *