ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در نروژ

مقطع کارشناسی در نروژ

یکی از دلایل محکم و عالی برای انتخاب مقطع کارشناسی در نروژ تحصیل رایگان است که موجب جذب متقاضیان بسیار زیادی از کشورهای مختلف شده است. مزایای بسیار خوبی برای تحصیل در این مقطع در کشور نروژ وجود دارد که از دیگر دلایل جذب دانشجویان به این کشور است که از جمله آن ها می توان به وجود استانداردهای رفاهی در زندگی در نروژ و هم چنین امکانات آموزشی در این کشور اشاره نمود.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ چگونه است؟
  • بهترین مقطع برای تحصیل در نروژ کدام است؟
  • شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ چیست؟

اطلاعات کامل دیگری در این زمینه وجود دارد که با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به آن ها دست یابید. مقاله ای که ارائه می گردد نیز حاوی اطلاعات و دانستنی های بسیار زیادی است که برای افراد علاقه مند به مهاجرت به نروژ بسیار مفید است.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در نروژ

شرایط ورود به مقطع کارشناسی در نروژ در 2024

مقطع کارشناسی در نروژ به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. زبان تحصیلی در این مقطع زبان نروژی است که دانشجو بایستی به آن تسلط داشته باشد. به همین دلیل پس از این نامه پذیرش تحصیل در نروژ توسط دانشجو دریافت شد، وی بایستی در دوره های یادگیری زبان نروژی که به صورت یک ساله است، شرکت نموده و دانش کافی را به دست آورد تا بتواند در دانشگاه تحصیل نماید. این دوره به صورت رایگان برگزار می شود. دانشجویان ایرانی قبل از اقدام برای پذیرش در دوره های زبان نروژی، باید از شانس ویزای خود از طریق سفارت برخوردار شوند.


در سال 2024 یکی دیگر از شرایط و مقررات مقطع کارشناسی در نروژ این است که فرد خارجی بایستی حداقل 30 واحد دانشگاهی را در خارج از خاک نروژ پشت سر گذاشته باشد. بدین معنا که در سال های گذشته فوق دیپلم یا حداقل 2 ترم تحصیلی از مقطع کارشناسی را در رشته ای مرتبط در کشور ایران سپری کرده باشد. زیرا تعداد واحدهای دیپلم ما در ایران برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ کفایت نمی کند.

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در نروژ

در راستای مهاجرت به نروژ از روش تحصیلی، برنامه ها و گرایش های متنوعی در دانشگاه های نروژ وجود دارند که دانشجو می تواند با در نظر گرفتن رشته مورد علاقه خود در یکی از آنها ادامه تحصیل داده و مدرک کارشناسی را اخذ نماید. لازم به ذکر است علاقه مندان به رشته های پزشکی امکان اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی و گرایش های مربوطه را ندارند. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا فرد دانشجو در مقطع لیسانس و رشته مربوطه تحصیلات خود را به پایان برساند، 3 سال است.

پذیرش مقطع کارشناسی در نروژ در هر سال تحصیلی یک بار انجام می گیرد و داوطلبان بایستی در زمان مشخص شده از سوی دانشگاه جهت نام نویسی، اقدامات لازم را به عمل آورند. هر یک از دانشگاه های نروژ زمان مشخصی را برای ثبت نام در نظر گرفته اند. اما این تاریخ به طور معمول از 9 مهرماه الی 10 آذرماه یعنی اول اکتبر الی اول دسامبر است. باید توجه داشت که تنها دانشگاه های خصوصی نروژ در مقطع کارشناسی دوره هایی به زبان انگلیسی هم ارائه می نمایند. در واقع دانشگاه های دولتی نروژ تماما دوره های کارشناسی را به زبان نروژی تدریس می نمایند. یعنی افراد باید حداقل نمره B2 نروژی داشته باشند که آزمونش در ایران برگزار نمی گردد. پس داشتن آیلتس 6 برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نروژ فایده ای نخواهد داشت.

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در نروژ

تحصیل در نروژ با بورسیه های کارشناسی

اگرچه تحصیل رایگان در کشور نروژ وجود دارد، اما مخارج و هزینه زندگی در نروژ به عنوان یک کشور اروپایی کمی بالا است. بر همین اساس برخی دانشگاه های نروژی با موسسات تبادل دانشجو و هم چنین موسساتی که بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان اعطا می نمایند، قرارداد بین المللی منعقد می نمایند و دانشجوی متقاضی می تواند با استفاده از بورسیه های مورد نظر از عهده مخارج زندگی در این کشور بر آید. برخی از بورسیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی در جدول زیر ارائه شده اند.

نوع بورسیهشرح
بورسیه تحصیلی دانش بدون مرزاین نوع بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که از اتباع برزیلی بوده و قصد دارند به مدت یک سال در کشور نروژ ادامه تحصیل دهند.
بورسیه های ترمیبورسیه های ترمی به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد و شرایط آن بدین صورت است که دانشجو در هر ترم تحصیلی بین 1 الی 3 ماه از این بورسیه استفاده نموده و هزینه هایی از قبیل اجاره بهای مسکن، رفت و آمد و غیره را تامین کند.
بورسیه اراسموساین بورسیه با هدف تبادل و ترانسفر دانشجو در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعطا می گردد. برای همین شرایط در نظر گرفته شده است که مدت آن بین 3 الی 12 ماه است.
اراسموس مندسبرخی رشته های خاص در دانشگاه های نروژ وجود دارند که بورسیه تحصیلی اراسموس مندس برای این رشته ها اختصاص یافته است. لازم به ذکر است این نوع بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نروژ نبوده و مختص دانشجویانی است که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند.
آموزش عالی نورد پلاسدانشجویانی که از دانشگاه های کشورهای حوزه اروپای شمالی و دریای بالتیک هستند، جهت تبادل دانشجو حق استفاده از این بورسیه را خواهند داشت.

دانشگاه‌ های معروف مقطع کارشناسی در نروژ

در کشور نروژ دانشگاه های معروف و برگزیده ای وجود دارند که ارائه دهنده دروس مقاطع مختلف تحصیلی هستند. نام برخی از این دانشگاه ها به قرار زیر است:

  • اسلو University of Oslo
  • برگن University of Bergen
  • دانشگاه فنی و علوم طبیعی نروژ Norwegian university science and technology
  • آگدر
  • دانشگاه علوم زیستی نروژ

شرایط اعزام دانشجو به نروژ در سال 2024

تحصیل مقطع کارشناسی در نروژ به صورت رایگان

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در نروژ، امکان تحصیل کارشناسی به صروت رایگان در برخی از دانشگاه های این کشور می باشد. به عبارت دیگر، در دسترس بودن موسسات دولتی بدون شهریه یکی از دیدنی ترین مزایا انتخاب نروژ برای مقطع کارشناسی می باشد. به عنوان مثال دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از موسسات آموزشی در این کشور است که شهریه رایگان را برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. البته دانشجویانی که بریا هزینه های آموزشی در مقطع کارشناسی نیاز به حمایت مالی دارند، می توانند به دنبال بورسیه تحصیلی در این کشور باشند. همچنین نروژ مانند آلمان، یکی از معدود کشورهایی است که برای تمام دانشجویان کارشناسی آموزش رایگان ارائه می دهد. در تصویر زیر می توانید دانشگاه هایی که تحصیل مقطع کارشناسی رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند را مشاهده فرمایید:

تحصیل مقطع کارشناسی در نروژ به صورت رایگان

البته لازم به ذکر است برای اینکه دانشجویان کارشناسی بتوانند در نروژ به تحصیل رایگان بپردازند باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  • به دنبال دانشگاه های رایگان در نروژ برای تحصیل در مقطع کارشناسی باشید.
  • یک برنامه منحصر به فرد و بدون نقص در این کشور ایجاد کنید.
  • درخواست های خود را در اسرع وقت ارسال کنید.
  • برای بورسیه تحصیلی دانشگاه های نروژ اقدام کنید.
  • برای بورسیه دولتی این کشور درخوسات دهید.
  • سعی کنید هزینه های روزانه خود را در طول تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور کاهش دهید.
  • زمانی که در حال تحصیل در نروژ هستید شغلی را برای خود در این کشور پیدا کنید.

ویزای تحصیلی کشور نروژ

برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ بایستی دوره متوسطه و دبیرستان را گذرانده باشید. شرایط خاص دیگری برای دریافت ویزا وجود دارد که بدین صورت است که چنان چه فردی به مدت 5 سال سابقه کار یا تحصیل در نروژ را دارا بوده و دروسی مانند تاریخ مدرن، تعلیمات مدنی، ریاضیات، زبان نروژی و انگلیسی و همچنین علوم طبیعی را پشت سر گذاشته باشد می تواند در صورت داشتن 23 سال سن، بدون ارائه مدرک دیپلم متوسطه ویزا دریافت کرده و به تحصیلات دانشگاهی ورود پیدا کند. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ، موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک تحصیلی دیپلم که با مدرک دیپلم در نروژ برابری کند
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل نمره 6 که نمره WRITING کمتر از 5.5 نباشد و یا مدرک تافل با نمره حداقل 500
  • مدرک زبان نروژی
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در نروژ
  • مدرکی دال بر تهیه محلی برای اقامت در نروژ

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ و تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ یا سایر مقاطع را دارید، شایسته است در این زمینه از مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی در نروژ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مقطع کارشناسی در نروژ می باشیم:

  • شرایط اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در نروژ چگونه است؟ پذیرش مقطع کارشناسی در نروژ در هر سال تحصیلی یک بار انجام می گیرد و داوطلبان بایستی در زمان مشخص شده از سوی دانشگاه جهت نام نویسی، اقدامات لازم را به عمل آورند. هر یک از دانشگاه های نروژ زمان مشخصی را برای ثبت نام در نظر گرفته اند. اما این تاریخ به طور معمول از 9 مهرماه الی 10 آذرماه یعنی اول اکتبر الی اول دسامبر است. باید توجه داشت که تنها دانشگاه های خصوصی نروژ در مقطع کارشناسی دوره هایی به زبان انگلیسی هم ارائه می نمایند. در واقع دانشگاه های دولتی نروژ تماما دوره های کارشناسی را به زبان نروژی تدریس می نمایند. یعنی افراد باید حداقل نمره B2 نروژی داشته باشند که آزمونش در ایران برگزار نمی گردد. پس داشتن آیلتس 6 برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نروژ فایده ای نخواهد داشت.
  • دانشگاه‌ های برتر برای مقطع کارشناسی در نروژ کدام اند؟ اسلو University of Oslo ، برگن University of Bergen ، دانشگاه فنی و علوم طبیعی نروژ Norwegian university science and technology ، آگدر ، دانشگاه علوم زیستی نروژ
4.7/5 - (3 امتیاز)

10 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در نروژ

  1. m گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای تحصیل در مقطع کارشناسی نروژ باید علاوه بر زبان نروژی و انگلیسی کنکور سراسری دولتی قبول بشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر مدرک دیپلم بعلاوه مدرک زبان نروژی حائز اهمیته

      1. m گفت:

        من زنگ زده بودم به موسستون حقیقتا و برای کنکور پرسیدم ولی بهم گفتن قبولی لازم هست و اینکه زبان نروژی رو اگر هم مدرک ارائه ندم مشکلی پیش نمیاد چون اونجا بلخره یه سال برای زبان میزارن برامون

        1. داوری گفت:

          متاسفانه مدرک زبان نروژی میخواد حالا اگر شما اصرار دارید ما میتونیم براتون اقدام کنید ام با مسئولیت خودتون

          1. m گفت:

            سلام مجدد و خسته نباشید. سوالم این هست که من اگر بخوام بدون داشتن یک سال تحصیلات دانشگاهی برم ولی مدرک های زبانم هم نروژی هم انگلیسی کامل باشه چجوری میتونم برم ؟ چون تو سایتای نروژی نوشته حتما باید یک سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشیم چون اونجا 13 سال درس میخونن ولی ما 12 سال. ولی نوشته بود اگه نداشته باشیم اون یک سالو میتونیم یه سری درسای نروژی رو فقط بخونیم و پاس کنیم که معادل بشیم با بچه های اونجا. و میخوام بدونم اگه بخوام از این طریق اقدام کنم باید دبیرستان درس بخونم اونجا یا یک سال با هزینه خودم فقط یه سری درسارو اونجا پاس کنم ؟ چون برای دانشگاه اقدام کردن هزینه نمیخواد ولی من میخوام از این طریق برم.
            ممنون.

          2. داوری گفت:

            سلام
            برای نروژ از این طریق نمیتونید اقدام کنید باید به فکر کشورهایی باشید که به شما اقامت میده

  2. Hanisa گفت:

    سلام وقت بخیر من ترم دوی زیست سلولی مولکولی هستم و زبانم در سطح خیلی خوب هستش معدل دیپلمم بالای ۱۵ه بنظرتون شانسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ رو دارم؟ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      احتمالش وجود داره البته نیاز به اطلاعات بیشتری از شما داریم

  3. علیرضا گفت:

    سلام من در حال حاضر ترم 3 کامپیوتر هستم می خواستم بدونم همین رشته را در مقطع کارشناسی می تونم ادامه بدم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت زمانی که فارغ التحصیل شدی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *