مهاجرت

ویزای بازنشستگی فنلاند

ویزای بازنشستگی فنلاند

کشور فنلاند از جمله بهترین مقاصد مهاجرت در قاره اروپا بوده که روش های گوناگونی برای اخذ اقامت موقت و دائم این کشور وجود دارد. ویزای بازنشستگی فنلاند را می توان تنها یکی از انواع ویزاهای این کشور معرفی کرد که در صورت دارا بودن شرایط، ساده ترین روند اخذ را خواهد داشت. مهاجرت در دوران بازنشستگی به علت مزایایی که در اختیار افراد می گذارد می تواند یک گزینه ایده آل باشد.

از جمله نکات مثبت مهاجرت در این دوران می توان به زندگی با حقوق شهروندی ایده آل و مالیات پایین اشاره کرد که در مجموع زندگی آرامی را برای افراد به ارمغان می آورد. فنلاند از جمله کشورهای امن اروپایی بوده و پایین بودن نرخ جرم و جنایت، این کشور را به مقصدی محبوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به توضیح و بررسی ویزای بازنشستگی فنلاند پرداخته ایم.

  • شرایط زندگی در فنلاند چیست؟
  • بهترین مسیرهای مهاجرتی به این کشور کدامند؟
  • هزینه زندگی در فنلاند برای بازنشستگان چقدر است؟
  • بهترین مسیر مهاجرت بازنشستگان به فنلاند چیست؟

مهاجرت به فنلاند و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

فنلاند از کشورهای شمال اروپا به حساب آمده که پایتخت آن شهر هلسینکی است. فنلاند از شرق با روسیه، از غرب با سوئد و از شمال با کشور نروژ دارای مرز مشترک می باشد. طبق آمار جمع آوری شده از منابع معتبر، فنلاند جمعیتی بالغ بر 5.5 میلیون نفر در سال 2022 را در خود جای داده است و به این ترتیب از کم تراکم ترین کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به شمار می رود. از زبان های رسمی این کشور می توان به دو زبان سوئدی و فنلاندی اشاره نمود که اکثر جمعیت فنلاند به زبان فنلاندی صحبت می کنند. به دلیل رعایت استانداردهای زندگی ایده آل، فنلاند از بهترین کشورهای دنیا جهت زندگی و مهاجرت به حساب می آید.

نرخ بیکاری در فنلاند

اقتصاد فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا در وضعیت خوبی قرار داشته و وابستگی بالایی به صادرات داردد. فنلاند تنها کشور منطقه یورو است که بر اساس اعلام سه منبع معتبر مالی از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در حال تجربه وضعیت با ثبات (AAA) می باشد. هم چنین پایین بودن نرخ بیکاری نیز باعث شده تا عده ای به مهاجرت کاری به فنلاند رو بیاورند. از جمله سایر روش های مهاجرت به فنلاند می توان مهاجرت تحصیلی را نام برد. تحصیل در این کشور یه دلیل اعتبار بالای مدارک اعطا شد و کیفیت بالای آموزش، ایده آل بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی است. به طور کلی انواع گوناگونی از ویزا توسط دولت فنلاند به مهاجران اعطا می شود که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی فنلاند

ویزای بازنشستگی نوعی از ویزای سرمایه گذاری است که توسط برخی کشورها از جمله پرتغال ارائه شده و به فرد اجازه می دهد تا با برخورداری از تمکن مالی و دریافت مقرری ماهانه بازنشستگی خود، به کشور مورد نظر مهاجرت کند. این نوع ویزا که تمکن مالی یا خود حمایتی نیز نامیده می شود هم چنین امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان غیر مستقل زیر 18 یا 21 سال را به متقاضی می دهد. با این وجود کشور فنلاند ویزایی با این نام به متقاضیان ارائه نمی کند اما افراد می توانند از طریق روش های دیگری اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. در چنین شرایطی عموما افراد از طریق سرمایه گذاری در کشور مقصد موفق به اخذ اقامت می گردند. هم چنین امکان اشتغال و سپس بازنشسته شدن در کشور مورد نظر نیز برای برخی افراد وجود دارد.

معرفی ویزای بازنشستگی فنلاند

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی فنلاند

متقاضیان مهاجرت به فنلاند در دوران بازنشستگی می توانند با وارد کردن سرمایه خود به این کشور در حوزه های گوناگونی از جمله املاک، موفق به اخذ اقامت موقت این کشور گردند. طبق اعلام دولت فنلاند، برای اخذ ویزای سرمایه گذاری لازم است تا افراد سرمایه ای حداقل به مبلغ 300000€ (یورو) را صرف خرید ملک و یا حوزه های دیگری از جمله ثبت شرکت نمایند. به این روش متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی می توانند موفق به اخذ اقامت بلند مدت کشور فنلاند برای خود گردند. برای اخذ ویزای کار فنلاند لازم است تا همانند سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، متقاضیان ابتدا یک پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در این کشور داشته باشند و سپس درخواست خود را جهت اخذ ویزای کار ارائه دهند. به طور کلی کشور فنلاند مقصدی بسیار مناسب جهت مهاجرت به حساب آمده و آمار رضایت مهاجران در آن بالاست.

پارامتر هزینههزینه زندگی در فنلاند به یورو
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت70€
McMeal در مک دونالد8€
یک لیتر شیر3€
یک پوند فیله مرغ4€
یک گالن 1.5 لیتری آب1€
رفت و آمد ماهیانه57€
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)102€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر756€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر584€

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی فنلاند

متقاضیان جهت اخذ هر گونه ویزای مهاجرتی فنلاند باید با مراجعه به سفارت فنلاند در کشور خود، پروسه اخذ ویزا را آغاز نمایند. به طور کلی مدارک مورد نیاز برای این فرآیند شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، شناسنامه، عکس پاسپورتی و گواهی سلامت را ارائه کنند. هم چنین بازنشستگان برای اخذ ویزای کشور فنلاند باید گواهی بازنشستگی خود را به همراه مدارک دریافت مقرری ماهیانه خود ارائه کنند. در صورت مهاجرت به همراه همسر و فرزندان، سند ازدواج و گواهی تولد هر کدام از فرزندان نیز باید ضمیمه سایر مدارک گردند. ارائه گواهی تمکن مالی به هنگام اخذ ویزا نیز اهمیت شایانی داشته و نشان می دهد که فرد توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را در کشور مقصد خواهد داشت.

گواهی عدم سو پیشینه ای که در 6 ماه اخیر دریافت شده باشد نیزباید ارائه گردد. متقاضیان باید از بیمه سلامت معتبر برخوردار بوده و ارائه مدرک آن تضمین می کند که شرکت بیمه مورد نظر، هزینه های بهداشتی و درمانی وی و خانواده او را در کشور مقصد پرداخت خواهد کرد. در صورت اقدام جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری مدارک و اسناد مربوط به سرمایه گذاری فرد و یا قراردادهای مربوط به ثبت شرکت نیز از ملزومات به شمار می روند. قابل ذکر است که ویزای سرمایه گذاری تنها اجازه اقامت 4 ساله را به افراد خواهد داد که پس از آن می توانند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم فنلاند به مراجع مربوطه ارائه دهند. برای اخذ مشاوره از وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *