ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان

عضویت در حوزه شنگن سبب شده است تا دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان برای بسیاری از افراد به یک خواسته بزرگ تبدیل شود. شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی برای ورود به بلغارستان به منظور تحصیل، نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و این مسئله سبب شده است تا سهولت بسیار زیادی برای رسیدن به این کشور وجود داشته باشد. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره کرد که علاقمندان کمتری در اروپا برای تحصیل در بلغارستان وجود دارد چراکه دانشجویان اروپایی به سادگی می توانند در بهترین کشورهای این منطقه به ادامه تحصیل مشغول شوند و نیازی به انتخاب بلغارستان به عنوان مقصد تحصیلی خود ندارند. در حال حاضر می توان گفت که عموم دانشجویان خارجی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، ساکن کشورهای غیر اروپایی هستند.

دریافت ویزای تحصیلی این کشور، به معنی دریافت مجوزهای لازم برای تردد در تمامی کشورهای منطقه شنگن است و دانشجویان می توانند برای تفریح به این کشورها سفر کنند. دریافت این ویزا همچنین می تواند آینده دانشجویان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. با وجود همه محدودیت هایی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن خواهند پرداخت و به سوالات متقاضیان در این زمینه پاسخ خواهند داد.

  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان دارند؟
  • محدودیت های دریافت ویزای تحصلیی بلغارستان چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های بلغارستان کدامند؟

شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

افرادی که قصد دارند در کشوری همچون بلغارستان به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید در نظر داشته باشند که در شرایط کنونی کمتر کسی به سراغ ویزای تحصیلی این کشور می رود و همین مسئله سبب می شود تا دریافت این ویزا پروسه کوتاه مدت تری داشته باشد و افراد بتوانند با سهولت بیشتری آن را برای خود اختیار کنند.

دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان دارای یک پروسه مشخص است که افراد متقاضی باید آن را به شرح زیر طی کنند:

پروسه اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

عبور از این مراحل است که به فرد اجازه می دهد مهاجرت به بلغارستان را تجربه کند و در غیر این صورت ممکن است روال درخواست ویزای تحصیلی با ریجکتی مواجه شود و در این صورت است که فرد شانس ورود به کشورهای شنگن را به صورت قابل توجهی از دست خواهد داد. پس از همین رو است که به متقاضیان توصیه می شود تا مدارک خود برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان را به درستی تهیه کنند تا در این روند دچار مشکل نشوند.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بلغارستان عبارتند از:

  • پاسپورت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی بیمه سلامت معتبر در بلغارستان
  • گواهی تمکن مالی مناسب برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل در بلغارستان
  • گواهی دریافت پذیرش از دانشگاه های بلغارستان
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان مورد نیاز تحصیل در بلغارستان
  • گواهی اقامت موقت در بلغارستان
  • بلیط رفت به بلغارستان

معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل

باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های زیادی در کشور بلغارستان وجود دارد اما همه آن ها کیفیت کافی برای آموزش را ندارند و به طور کلی همین مسئله سبب شده است تا بسیاری از افراد نتوانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده یا به طور کلی این کشور را از حوزه انتخاب های خود برای تحصیل خارج کنند. با این وجود، هنوز افراد بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است از رزومه خوبی برخوردار نباشند و به همین دلیل تمایل دارند تا در کشورهایی به ادامه تحصیل مشغول شوند که سهولت پذیرش در آن ها ساده تر است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در جهان
Sofia University “St. Kliment Ohridski”1759
Technical University – Sofia21959
Medical University – Varna32589
Medical University – Sofia42658
New Bulgarian University55679

معرفی بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل

کار با ویزای تحصیلی بلغارستان

یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی بلغارستان برای دارندگان این نوع از ویزا، امکان کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی  این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی با دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانند به صورت پاره وقت و حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. از سوی دیگر، کار دانشجویی در بلغارستان دارای برخی محدودیت ها نیز می باشد که دارندگان ویزای تحصیلی بلغارستان باید رعایت کنند. به طور مثال، دارندگان ویزای تحصیلی بلغارستان فقط مجاز به 17 ساعت کار در طول هفته می باشند. علاوه بر این شغل دانشجویی آنها در این کشور نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در بلغارستان وارد کند، در غیر این صورت آنها اجازه کار حین تحصیل در بلغارستان را نخواهند داشت.

در تصویر زیر می توانید محبوب ترین مشاغل دانشجویی در بلغارستان را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در بلغارستان را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

امتیاز دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اثرگذار باشد آن است که دانشجویان برای تحصیل صرف به یک کشور مهاجرت نمی کنند و آینده خود در آن کشور را نیز مورد توجه قرار می دهند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان می تواند امتیازات بسیار زیاد را به همراه داشته باشد. مهم ترین مزیت دریافت این ویزای تحصیلی آن است که دانشجویان به راحتی می توانند در حوزه شنگن سفر کنند و نیازی به دریافت ویزای مجدد ندارند.

از سوی دیگر دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان، شانس دریافت سایر ویزاهای حوزه شنگن برای فرد را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. از همه مهم تر آن که فرد می تواند پس از تحصیل در این کشور، اقامت کاری آن را دریافت کنند و دریافت اقامت دائم در این کشور به معنی دریافت اقامت حوزه شنگن و بهره مندی از امکانات بسیار زیادی است که اقامت در آن می تواند به همراه داشته باشد. دانشجویان دانشگاه های بلغارستان این شانس را خواهند داشت که پس از تحصیل نیز در بهترین کشورهای حوزه شنگن به کار مشغول شوند و از امتیازات آن بهره ببرند. در حال حاضر در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم در باب ویزای تحصیلی بلغارستان

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالت شما پاسخ می دهیم:

  • کار با ویزای تحصیلی بلغارستان چگونه است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی بلغارستان برای دارندگان این نوع از ویزا، امکان کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی  این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی با دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانند به صورت پاره وقت و حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. از سوی دیگر، کار دانشجویی در بلغارستان دارای برخی محدودیت ها نیز می باشد که دارندگان ویزای تحصیلی بلغارستان باید رعایت کنند. به طور مثال، دارندگان ویزای تحصیلی بلغارستان فقط مجاز به 17 ساعت کار در طول هفته می باشند. علاوه بر این شغل دانشجویی آنها در این کشور نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در بلغارستان وارد کند، در غیر این صورت آنها اجازه کار حین تحصیل در بلغارستان را نخواهند داشت.
  • امتیازات دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان شامل چه مواردی است؟ یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اثرگذار باشد آن است که دانشجویان برای تحصیل صرف به یک کشور مهاجرت نمی کنند و آینده خود در آن کشور را نیز مورد توجه قرار می دهند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان می تواند امتیازات بسیار زیاد را به همراه داشته باشد. مهم ترین مزیت دریافت این ویزای تحصیلی آن است که دانشجویان به راحتی می توانند در حوزه شنگن سفر کنند و نیازی به دریافت ویزای مجدد ندارند. از سوی دیگر دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان، شانس دریافت سایر ویزاهای حوزه شنگن برای فرد را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *