مهاجرت

نحوه گرفتن ویزای انگلستان

نحوه گرفتن ویزای انگلستان

همه ساله ایرانیان زیادی بنا بدلایل مختلف از جمله تحصیل، کار و یا گردشگری به انگلستان مهاجرت میکنند و به دنبال کسب اطلاعات از نحوه گرفتن ویزای انگلستان هستند. علی رغم اینکه شهروندان اروپایی هنوز هم می توانند بدون ویزا وارد انگلستان شوند اما اتباع بقیه کشورها برای ورود به این کشور نیازمند ویزا هستند. همین ضرورت قانونی سبب می شود که متقاضیان با راه و روش اخذ انواع ویزای انگلستان و شرایط آنها آشنا شوند. در این مقاله که به همت گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده هموطنان با کلیه مراحل و شرایط اخذ ویزای کشور انگلستان در سال 2024 آشنا شده و به پاسخ سوالات خود نیز می رسند:

  • برای درخواست ویزای انگلستان از کجا باید شروع کرد؟
  • انواع ویزای انگلستان چیست؟
  • مراحل درخواست ویزای کشور انگلستان کدامند؟
  • برای اخذ ویزای انگلستان چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • نحوه گرفتن وقت مصاحبه با سفارت انگلستان به چه ترتیبی است؟
  • موارد ضروری هنگام مراجعه به مرکز درخواست ویزای انگلستان (VFS) چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارد که در صورت وقوع می تواند منجر به رد شدن درخواست افراد برای دریافت ویزای انگلستان شود و هر فرد موظف است پیش از مهاجرت همه این عوامل را مورد بررسی خود قرار دهد.

شرایط درخواست ویزای ویزیت انگلستان

نام دیگر ویزای ویزیت انگلستان، ویزای تحصیل کوتاه مدت در انگلستان است. یکی از رایج ترین دلایل درخواست این ویزا، آموختن زبان انگلیسی در قلب این کشور است. دانش پژوهان بنا بر دلایل خاص ممکن است توانایی دریافت این ویزا را داشته باشند. در این بخش از مقاله به شما خواهیم گفت که در چگونه می توانید ویزای ویزیت انگلستان را بدست آورید.

  • برای یک دوره تحصیلی کوتاه مدت به انگلستان بروید.
  • شهروند یکی از کشورهای غیر اروپایی باشید.
  • مدارک لازم برای دریافت ویزا را داشته باشید.

یکی از شرایط مهم برای درخواست ویزای ویزیت انگلستان این است که شما در پاسپورت خود سابقه ریجکت شدن ویزای شنگن نداشته باشید و سابقه سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشید.


محدودیت های ویزای ویزیت انگلستان

ویزای ویزیت انگلستان محدودیت هایی را نیز برای دارندگان آن ایجاد می کند. از جمله این محدودیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناتوانی در تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های دولتی
  • ناتوانی در انجام امور تجاری و یا کار در انگلستان
  • ناتوانی در تمدید ویزا
  • ناتوانی در همراه داشتن خانواده
  • عدم دسترسی به بورسیه های تحصیلی

در صورتی که هدف مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل است می بایست برای دوره های بلند مدت دانشگاهی مثل لیسانس، ارشد و یا دکترا اقدام نمود چرا که ویزای تحصیلی محدودیت های فوق الذکر را ندارد.

مدارک لازم جهت دریافت روادید انگلستان

ویزای ویزیت انگلستان یکی از ویزاهای معتبر در کشور انگلستان است و نیازمند ارائه مدارک برای دریافت آن است. برای دریافت این ویزا باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  1. گذرنامه معتبر
  2. 2 قطعه عکس
  3. فرم درخواست ویزا
  4. گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی مالی پرداخت 6 ماه هزینه زندگی شماست
  5. تست پزشکی عدم ابتلا به بیماری های واگیردار برای اقامت بیش تر از 6 ماه
  6. رضایت نامه از طرف حداقل یکی از والدین برای افراد کمتر از 18 ساله
  7. برنامه سفر و نحوه اقامت در کشور انگلستان
  8. تسلط به زبان انگلیسی برای دوره های تحقیقاتی
  9. گواهی مالی (سپرده و حقوق) کسی که قصد حمایت مالی تحصیل شما را دارد

فرآیند درخواست ویزای انگلستان

فرآیند درخواست ویزای انگلستان و خدماتی که افراد جهت درخواست ویزا نیاز به استفاده دارند همگی عمدتا به نوع ویزایی بستگی دارد که آنها تمایل به درخواست دارند. پس ابتدای امر به خاطر داشته باشید که فرآیند درخواست ویزای انگلستان با توجه به نوع ویزا متفاوت است. معمولا درخواست ویزای توریستی انگلستان از طریق ساخت حساب کاربری در وب سایت آژانس ویزا و مهاجرت انگلستان اما سایر ویزاها از طریق وب سایت رسیدگی به درخواست ویزای انگلستان Visa4UK به ترتیب زیر انجام می شود:

نمودار فرآیند درخواست ویزای انگلستان

اکنون پس از اطلاع در خصوص مراجعه به وب سایت های مربوطه جهت انجام ثبت نام و ساخت حساب کاربری، اکنون به تحلیل مراحل نحوه گرفتن ویزای انگلستان در سال 2024 می پردازیم. در کل نحوه درخواست ویزای انگلستان بنا بر راهنمائی خود آژانس ویزا و مهاجرت انگلستان به شرح 3 مرحله زیر می باشد:

  • چک: برای این منظور متقاضیان از ابزار ساده ای در وب سایت اداره مهاجرت انگلستان به نشانی gov.uk/check-uk-visa استفاده می کنند مبنی بر اینکه چه نوع ویزایی برای آنها مناسب است. سپس به سراغ ایجاد حساب کاربری (اکانت) رفته و زبان مورنظر خود را انتخاب می کنند.
  • درخواست: با مراجعه به وب سایت gov.uk/apply-uk-visa متقاضیان ابتداء فرم درخواست آنلاین را تکمیل نموده، وقت مصاحبه ویزا گرفته و هزینه ویزای خود را پرداخت می کنند. سپس از درخواست و تاییدیه مصاحبه خود پرینت گرفته و نگه می دارید.
  • حضور: در این مرحله متقاضی بایستی مطمئن شود که کلیه مدارک ضروری برای اخذ ویزا را قبل از مراجعه به سفارت (جهت انجام مصاحبه) شامل پاسپورت و غیره به همراه دارد.

آنالیز نحوه گرفتن ویزای انگلستان

مرحله اول از فرآیند درخواست ویزای کشور انگلستان چک می باشد. چک اینکه چه نوع ویزایی برای کدام متقاضی مناسب است. در واقع این مرحله به نوعی ارزیابی اولیه از متقاضیان محسوب می شود. در این مرحله است که متقاضی با انواع ویزای کشور انگلستان و ویزای متناسب با اهداف و شرایط خود آشنا می شود. بر این اساس در این مرحله ویزای مناسب متقاضیان از بین انواع ویزای انگلستان به شرح ذیل انتخاب می شود:

نوع ویزاگروه ویزاشرایط
ویزای توریستی انگلستانویژه افرادی که تمایل به مسافرت به انگلستان برای دیدن دوستان یا اعضای خانواده و یا گذراندن تعطیلات، بیزینس، درمان پزشکی داشته و یا قصد ازدواج در انگلستان را دارند
ویزای ترانزیت انگلستانمخصوص کسانی که برای رفتن به کشوری مجبور به عبور از قلمرو کشور انگلستان هستند
ویزای خانوادگی انگلستانویژه همسر یا همسران و فرزندان متقاضی اصلی (فرد مقیم)
ویزای بیزینس انگلستان(Tier 1)ویژه تجار، سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی برای تشکیل و راه اندازی شرکت یا خرید ملک در انگلستان. ضمنا اعطای این نوع ویزا مشمول سیستم امتیازی است.
ویزای کاری انگلستان(Tier 2 & 3)مخصوص کارگران ماهر یا نیمه ماهری که از انگلستان پیشنهاد کاری دارند. ضمنا اعطای این نوع ویزا مشمول سیستم امتیازی است. (نکته: ویزای Tier 3 در قدیم مخصوص کارگران ساده و غیرماهر بوده که دیگر صادر نمی شود)
ویزای تحصیلی انگلستانTier 4ویژه دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که از مدرسه یا دانشگاهی در انگلستان پذیرش گرفته باشند
ویزای کار موقت و برنامه تحرک جوانانTier 5مخصوص کارگران فصلی و نیروهای کار کشورهای خاص طرف قرارداد با دولت انگلستان

اخذ ویزای اقامت از طریق بستگان مقیم انگلستان

در این روش لزوماً نیاز نیست که شما در کشور انگلستان به کار و تجارت بپردازید. این ویزا برای افرادی که همسر (زن یا شوهر) انگلیسی دارند؛ برای افرادی که والدین آنها انگلیسی هستند و یا شهروندی انگلستان محسوب می شوند؛ افرادی که اقوام وابسته سالمند مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ دارند در انگلستان؛ یا یکی از اقوام آنها در کشور انگلستان پناهجو می باشد صادر می شود.

توجه داشته باشید که اگر ازدواج یک زوج در کشور انگلستان ثبت شود و آنها چه برای مدت کوتاهی در این کشور باشند چه بخواهند در خاک انگلستان زندگی کنند و کار کنند، سبب می‌ شود هر دوی آن ها اجازه اقامت در کشور انگلستان را دریافت کنند. در گذشته سیستم تابعیت در کشور انگلستان بر اساس سیستم خاک استوار بود بدین معنا که اگر شخصی در کشور انگلستان بدنیا بیاید فارغ از اینکه پدر و مادر او تابعیت چه کشوری را دارند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

برای اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان دو مورد از مجموع شرایطی که لازم است رعایت کنید و انجام دهید اهمیت بیشتری دارد؛ مورد اول اثبات تمکن مالی شما برای بر آمدن از پس هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انگلستان می باشد و مورد دوم اخذ نامه CAS قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می باشد.

لازم است بدانید اثبات تمکن مالی از طریق مبلغی که در حساب های بانکی خود در کشور مبدا یا کشور انگلستان دارید و یا ارائه اسناد ملکی امکان‌ پذیر خواهد بود؛ همچنین نامه های CAS تنها برای 6 ماه اعتبار دارند که شما در این مدت می توانید جهت مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام کنید. به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلستان احتساب مالیات مسکن خورد و خوراک و قبوض انرژی برای هر فرد حدود 1000 پوند در هر ماه می باشد. در این خصوص بهتر است ویزای تحصیلی انگلستان را نیز مطالعه نمایید تا درک جامعی از روش صحیح کسب این ویزا مطلع شوید. این مقاله می تواند اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه دهد.

ثبت درخواست برای گرفتن ویزای انگلستان

پس از تعیین نوع ویزای انگلستان، حالا متقاضی بایستی به سراغ ایجاد اکانت و تکمیل فرم درخواست خود برود. معمولا، فرم درخواست ویزای کشور انگلستان شامل سوالاتی درباره اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، ملیت، کشور محل اقامت، وضعیت تاهل، شماره شخصی، شماره پاسپورت، دلیل تمایل مسافرت به انگلستان و سایر اطلاعات درباره این درخواست می باشد. نکته مهم در اینباره اینکه اگر اطلاعات وارده در این مرحله با اطلاعات موجود در مدارک لازم همخوانی نداشته باشد، در اینصورت درخواست فرد به احتمال زیاد ریجکت (رد) می شود. در این مرحله همچنین وقت مصاحبه با سفارت انگلستان تعیین می شود. پس از تکمیل درخواست ویزا، توصیه می شود که مدارک لازم به شرح ذیل گردآوری شود:

  • فرم درخواست ویزای انگلستان (تکمیلی در سایت Visa4UK)
  • دو قطعه عکس پاسپورتی رنگی و جدید
  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه
  • اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در انگلستان
  • مدرک اقامتگاهی مثل رزرواسیون هتل یا اجاره نامه
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده
  • نتایج تست بیماری سل
  • دعوت نامه (در صورت امکان)
  • رسید پرداخت وجه درخواست ویزا (بسته به نوع ویزا)

نحوه گرفتن ویزای انگلستان با حضور در مرکز درخواست ویزا

نحوه گرفتن ویزای انگلستان با حضور در مرکز درخواست ویزا

پس از تعیین وقت مصاحبه، متقاضی تاییدیه مصاحبه (ایمیل شده) را پرینت کرده و در روز مصاحبه به انضمام مدارک آماده شده به مرکز درخواست ویزای انگلیس (VFS) تحویل می دهد. کلیه مدارک بایستی به صورت اصل به این مرکز تحویل داده شود. توصیه می شود که قبل از مصاحبه حتما یکبار دیگر کلیه مدارک لازم چک شود چراکه حتی یک اشتباه کوچک هم باعث دردسر بزرگی برای متقاضی می شود. به اطلاع می رساند که در مرکز درخواست ویزای انگلستان (نشانی میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری، ساختمان شماره 11، طبقه یک) همچنین تهیه اطلاعات بیومتریک شامل عکس و اثر انگشت از متقاضیان نیز الزامی است. با توجه به پیچیدگی های حقوقی و اداری موجود بر سر راه هموطنان عزیز توصیه می شود که درباره نحوه گرفتن ویزای انگلستان حتما از مشاوره های حرفه ای وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

سوالاتی درباب نحوه گرفتن ویزای انگلستان

نهایتا به بخش سوالات تخصصی شما درباره نحوه گرفتن ویزای انگلستان در سال 2022 می رسیم:

  • فرآیند نحوه گرفتن ویزای انگلستان چیست؟ این فرآیند یک فرآینده ساده شامل 3 مرحله چک، درخواست و حضور می باشد.
  • انواع ویزای انگلستان در سال 2024 کدامند؟ ویزای توریستی، ترانزیت، خانوادگی، بیزینس (Tier1)، کاری (Tier2)، ویزای تحصیلی انگلستان (Tier4) و ویزاهای کار موقت و برنامه تحرک جوانان (Tier5) از انواع ویزاهای کشور انگلستان می باشد که دولت این کشور برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند.
  • هزینه انواع ویزای انگلستان در سال جدید چقدر است؟ هزینه ویزای توریستی 93£ (پوند)، ترانزیت ویزا 35£ (پوند)، ویزای تحصیلی کوتاه مدت 97£ (پوند) و ویزای تحصیلی بلند مدت حدود 348£ (پوند)، ویزای سرمایه گذار 1623£ (پوند) و کارآفرین حدود 1021£ (پوند) و نهایتا ویزای کاری انگلستان در حدود 610£ (پوند) می باشد.
  • چه نوع ویزاهایی در انگلستان مشمول برنامه امتیازدهی (PBS) می باشد؟ ویزاهای سرمایه گذاری (Tier1) و کاری انگلستان (Tier2) مشمول برنامه امتیازی بوده و این بدان معناست که متقاضیان با توجه به معیارهای منتخب بایستی حداقل امتیاز لازم برای اثبات صلاحیت خود را تحت سیستم امتیاز محور انگلستان کسب کنند.
  • در روز مصاحبه در مرکز درخواست ویزای انگلستان (VFS) چه مواردی لازم است؟ مدارک لازم، پرینت تاییدیه مصاحبه و اطلاعات بیومتریک موارد ضروری برای تحویل به این مرکز می باشد.
4/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “نحوه گرفتن ویزای انگلستان

  1. امید گفت:

    سلام
    دوستان
    من لیسانس غلوم سیاسی ام آیا دانشگاه هاروارد دوره تخصصی علوم سیاسی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که قصد داشته باشید کارشناسی ارشد بخونید، این امکان رو خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *