مهاجرت

آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوئیس و تغییرات آن را می توان یکی از مهم ترین نکاتی دانست که پیش از اقدام به مهاجرت باید از شرایط کامل آن در این کشور باخبر بود. در کنار ملاک هایی از جمله میزان سطح درآمد، نرخ بیکاری، سطح رفاه و غیره، آب و هوای کشور مقصد نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم پیش از اقدام جهت مهاجرت می باشد. سوئیس یکی از 10 کشور محبوب جهت مهاجرت می باشد و میزان تقاضای مهاجرت به آن همواره بالا بوده است. عواملی از جمله اقتصاد با ثبات سوئیس طی سال های گوناگون باعث شده اند تا سطح رفاه شهروندان آن به شدت بالا باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در مورد مواردی از جمله آب و هوای سوئیس و تغییرات آن در فصول مختلف، تاثیر آن بر صنعت توریسم و غیره صحبت نموده ایم.

  • شرایط آب و هوایی سوئیس چگونه است؟
  • محدودیت های آب و هوایی زندگی در سوئیس چیست؟
  • بهترین زمان برای سفر به این کشور از نظر آب و هوایی چیست؟
  • بهترین شهرهای سوئیس از نظر شاخص های آب و هوایی کدامند؟

معرفی شرایط آب و هوایی سوئیس

سوئیس با قرار گیری در اروپای غربی با کشورهایی از جمله آلمان از شمال، اتریش و لیختن اشتاین از غرب، ایتالیا از جنوب و با فرانسه از غرب هم سایه است. این کشور در سال 2022 حدود 8.6 میلیون نفر جمعیت داشته و مساحتی بالغ بر 41290 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. پایتخت سوئیس شهر برن بوده و دو شهر زوریخ و ژنو از قطب های اقصادی مهم این کشور در جهان به شمار می روند. در سوئیس بیش از یک زبان رسمی وجود دارد که عبارتند از: زبان آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش. حدودا 22% از تعداد ساکنین سوئیس را افراد مهاجر تشکیل می دهند که عموما از طریق کاری به این کشور مهاجرت رده اند و دین اکثریت مردم این کشور مسیحیت می باشد.

به طور کلی فرهنگ سوئیس و آداب و رسوم مردم آن بسیار تحت تاثیر کشورهای همسایه بوده است و یکی از مهم ترین کشوهای دنیا در زمینه صلح و روابط بین الملل به شمار می رود. سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا بوده و این فاکتور موجب شده تا ساکنین آن از رفاه و درآمد بالایی برخوردار باشند. بانکداری و صنعت توریسم دو حوزه اقتصادی اصلی و پردرآمد کشور سوئیس به شمار می روند. هم چنین ماشین آلات و ساعت سازی نیز از دیگر حوزه های پردرآمد سوئیس می باشند. سوئیس کشوری با آب و هوای معتدل بوده و تنوع آب و هوایی در نقاط مختلف آن دیده می شود. دمای هوا در زمستان های آن معمولا بالای صفر بوده ور در تابستان ممکن است تا 30 درجه سانتی گراد را نیز تجربه کند.

تغییرات آب و هوای سوئیس در فصول مختلف

تغییرات آب و هوای سوئیس در فصول مختلف

در نواحی کوهستانی سوئیس یسشترین تغییرات آب و هوا مشاهده می شود و کوه های آلپ مرز بین آب و هوای خنک اروپایی شمالی و آب و هوای گرم اروپای جنوبی می باشند. تغییرات دمای هوا به عواملی از جمله ارتفاع، فصل و مکان قرار گیری بستگی دارد. سوئیس به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن از جانب بادهای آتلانتیک، از آب و هوایی معتدل برخوردار است و رطوبت حاصل از این بادها هوای شهرهای این کشور را دلپذیر تر کرده است. فصل پاییز در سوئیس کوتاه بوده و میانگین دمای هوا در ماه سپتامبر 10 الی 15.5 درجه سانتی گراد و در نوامبر 1 الی 4.5 درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است. فصل زمستان در سوئیس ماه های دسامبر تا فوریه را در بر می گیرد.

مناطق شمالی و کوهستانی آن دمای هوای 10 درجه سانتی گراد زیر صفر را تجربه می کنند در حالی که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی این کشور 0 درجه سانتی گراد بوده و در مناطق جنوبی به 4 درجه سانتی گراد بالای صفر نیز می رسد. با فرا رسیدن ماه مارس بهار کوتاه سوئیس آغاز شده و تا ماه مه نیز ادامه پیدا می کند. میانگین دمای هوا در روزهای بهاری سوئیس محدوده ای بین یک درجه زیر صفر و 15 درجه بالای صفر را در بر می گیرد. در نهایت تابستان های سوئیس گرم ترین فصل این کشور بوده و هوای 15 الی 21 درجه ای باعث شده است تا به پرگردشگر ترین فصل تبدیل شود. در ماه های آوریل و نوامبر سوئیس روزهایی بارانی را تجربه کرده که این میزان در ماه های مه، سپتامبر و اکتبر به حداقل مقدار خود می رسد.

نمودار توزیع محل تولد ساکنین سوئیس

تاثیر آب و هوای سوئیس بر صنعت توریسم

تغییرات دمایی به دلیل عوض شدن فصول بر تعداد گردشگران اثر مستقیم دارد و معمولا این افراد ماه های گرم سال را برای سفر انتخاب می کنند. به طور کلی آمار گردشگران در فصل تابستان در کشور سوئیس بالاتر است؛ چرا که گرمای هوا به آن ها اجازه میدهد تا شنا کردن در دریاچه های این کشور را تجربه کنند و در آب و هوایی ایده آل به گشت و گذار در شهرهای گوناگون آن بپردازند. ماه های ژوئن تا آگوست با میانگین دمای 21 درجه سانتی گراد بالای صفر، بهترین زمان جهت صفر به این کشور اعلام شده اند. هم چنین گذراندن یک زمستان در کوه های آلپ می تواند برای عده زیادی از افراد، به خصوص علاقه مندان به اسکی جذاب باشد. علاوه بر بارش برف، کریسمس و برگزاری فستیوال های گوناگون، تعداد گردشگران در زوریخ در زمستان را افزایش داده است.

نحوه اخذ ویزای توریستی سوئیس

با سفر به سوئیس علاوه بر مناظر طبیعی و هوای مطلوب می توان از سایر جذابیت های گردشگری سوئیس، از جمله فستیوال های گوناگون نمایشگاه های متعدد لذت برد. رویدادهایی از جمله ماراتن زوریخ، فستیوال غذاهای خیابانی، نمایشگاه کریسمس در ایستگاه قطار و فستیوال موسیقی سوئیس نیز علاقه مندان زیادی را به این کشور می کشاند. افراد می توانند با اخذ ویزای توریستی سوئیس به اهداف متفاوتی از جمله شرکت در همایش و فستیوال، تجارت، درمان، گردشگری و غیره سفر کنند. متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی سوئیس پس از ثبت درخواست و تکمیل فرم های تعیین شده در سایت سفارت سوئیس، باید در موعد تعیین شده در سفارت حضور یافته و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. مدارک لازم عبارتند از:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی تمکن مالی
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی
  • گواهی سلامت
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی از جمله سناسنامه

پس از ارائه مدارک و در صورت تایید توسط سفارت، فرد با اخذ ویزای توریستی اجازه اقامت به مدت کوتاه و حداکثر 90 روز در سوئیس را دریافت خواهد نمود. پس از اتمام این مدت، افراد ملزم به بازگشت به وطن خود می باشند. سفر به سوئیس به دلیل بهره مندی این کشور از جذابیت های توریستی گوناگون به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد. علاقه مندان جهت زندگی در سوئیس می توانند با مطالعه مقاله مهاجرت به سوئیس، به پاسخ سوال های خود دست پیدا کنند. کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا به سوال های شما عزیزان در زمینه مهاجرت پاسخ داده و شما را هنگام طی کردن این پروسه راهنمایی کنند.

2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “آب و هوای سوئیس

  1. ابراهیم محمدی گفت:

    ممنون از سایت فوق العادتون

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *